op 17-02-2020 12:06 PM
Sinds 2018 verbind ik mijn Galaxy A8 via usb-kabel aan mijn infotainment scherm van mijn Peugeot 108 (2015). Met navigatiesoftware Sygic kan ik overal mijn weg vinden. Echter na de Samsung update in december 2019 blijft, na starten van mirrorlink, het scherm in de auto zwart. Ik kan alleen de instelling gewoon of uitgerekt wijzigen.
Graag een suggestie om dit op te lossen.
op 17-02-2020 04:42 PM
Hier exact hetzelfde probleem, alleen dan met een S9
Voor de uitrol van Android 10 werkte het op de Peugeot 108 en na de uitrol is het niets meer.
Zwart scherm, geen Sygic en een hele boel ergernis.
Met een oudere versie werkt MirrorLink (en Sygic) nog wel, maar dat is geen optie.
Misschien dat je een Clear Cache en Clear Data bij MirrorLink kunt doen, maar zo te lezen denk ik niet dat het heel veel resultaat zal geven.
Als ik zo eens rondkijk, dan denk ik dat Samsung MirrorLink ergens liever kwijt dan rijk is.
Ik lees graag mee
op 02-03-2020 04:05 PM
Ik heb, na lang surfen op internet bij de Engelse blog een oplossing gevonden, uitgevoerd en het werkt!!
zie deze
link: https://blog.floatingapps.net/2019/04/how-to-fix-mirrorlink-on-samsung-with-android-9/
05-03-2020 03:48 PM - bewerkt 05-03-2020 03:51 PM
Ja voor android 9 werkt deze fix wel, maar Android 10 is inmiddels uitgerold.
Feit is en blijft, dat Samsung geen MirrorLink meer ondersteund en dat de Consumentenbond uiteindelijk alsnog haar gelijk heeft gekregen.
Zoals zij in maart van 2019 al op de website had vermeld:
https://www.consumentenbond.nl/smartphone/smartphone-in-de-auto
====
MirrorLink werkt samen met smartphones van Fujitsu, HTC, Huawei, LG, Samsung en Sony. Dat is maar een klein deel van alle smartphones. De spraakbediening is beperkt en de verbinding gaat via USB of draadloos. Enkele auto’s met MirrorLink zijn bijvoorbeeld: de Citroën C1, Peugeot 108, Toyota Aygo en Volkswagen Polo. Deze auto's beschikken meestal ook over CarPlay en Android Auto. De ondersteuning voor MirrorLink is beperkt. Zowel qua automerken als telefoonmodellen. MirrorLink lijkt daarmee uiteindelijk van het toneel te gaan verdwijnen.
===
Uiteindelijk is de MirrorLink functie net zo sterk gebleken als haar zwakste schakel.
Of het nu aan de luie developers van MirrorLink punt com ligt, of de onwil van Samsung of misschien wel de ontzettend onnozele naïviteit van Toyota, Peugeot en Citroën?
MirrorlLink is inderdaad overleden en zal (volgens Samsung) niet op de nieuwere modellen van Samsung terugkeren.
Het geluk bij een ongeluk voor mij is, dat ik -in mijn 108- niet afhankelijk van MirrorLink (Sygic of GoogleMaps) voor navigatie ben.