op 03-12-2024 12:49 PM
Hallo,
Ik heb sinds kort een laptop met Linux.
En... ik heb 3 Externe Samsung SSD schijven, waarop software zit voor Windows en Mac. Het zijn allemaal T5 schijven die ik een aantal jaren geleden al aangeschaft heb. Ik heb ze allemaal beveiligd met een wachtwoord (die weet ik nog, dus dat is geen probleem).
Ik ben er al achter dat ik deze schijven niet zomaar in Linux kan gebruiken. Mij is geadviseerd om het wachtwoord eraf te halen, dan zou ik wel de schijven wel in Linux kunnen gebruiken.
Mijn vragen:
- Klopt dit en zo ja, het klinkt makkelijk maar hoe doe ik dat?
- Zijn deze schijven sowieso wel compatibel met Linux? Dan zou ik ze moeten verkopen en nieuwe moeten aanschaffen?
- Heeft iemand nog andere suggesties? Dan hoor ik dat ook graag.
Alvast dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-12-2024 03:56 PM
Ik heb de oplossing zelf gevonden: als ik eenmaal ben ingelogd op mijn ssd-schijf kan ik de settings veranderen en daar dus de aanmelding zonder wachtwoord inschakelen. mooi, nu kan ik ze verkopen. Want met Linux werken ze niet.
05-12-2024 02:14 PM - bewerkt 06-12-2024 09:56 AM
Hallo @Stippel 404,
Bedankt voor jouw bericht en dat is een erg goede vraag. Officieel is het niet voor Linux geoptimaliseerd.
Klanten melden in het praktijk dat wanneer er geen encryptie op de SSD is ingesteld is, het voor Linux leesbaar moet zijn. Ik kan dit zelf echter niet beloven. Je kan op het internet ook message boards hierover vinden waar gebruikers elkaar ondersteunen. Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
op 06-12-2024 09:52 AM
Hey Ajay, ik heb dit ook gelezen, maar nu moet ik op zoek naar het opheffen van mijn wachtwoord op de SSD schijf. Heb je suggesties?
op 06-12-2024 09:58 AM
Bedankt voor jouw reactie Stippel 404,
Je kan met dezelfde software het wachtwoord er af halen die je gebruikt hebt om het wachtwoord in te stellen. Zie e.v. ook de onderstaande link voor o.a. de download pagina voor de T5. Stuur mij gerust weer bericht of het geholpen heeft of niet.
Met groet,
Ajay
op 11-12-2024 09:52 AM
Ik krijg via de mail de vraag of mijn probleem is opgelost. Nee dus, een mail naar Samsung helpt niet, ik krijg geen antwoord. De link geeft niet veel duidelijkheid. Maar ik heb even geen tijd om me daar nu mee bezig te houden, dus ik heb een nieuwe externe SSD schijf besteld waar ik voor nu genoeg aan heb.
op 16-12-2024 03:56 PM
Ik heb de oplossing zelf gevonden: als ik eenmaal ben ingelogd op mijn ssd-schijf kan ik de settings veranderen en daar dus de aanmelding zonder wachtwoord inschakelen. mooi, nu kan ik ze verkopen. Want met Linux werken ze niet.