Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

DLNA op Samsung Galaxy A53

(Onderwerp aangemaakt op: 30-03-2023 03:58 PM)
668 Weergaven
Sandra118
Apprentice
Opties

Goedemiddag,

Weet iemand hoe je op een Samsung Galaxy A53 DLNA gebruikt/activeert? Is dit een instelling en/of heb je daar een app voor nodig? Alle apparaten in huis "praten met elkaar" via DLNA, maar met m'n smartphone is het nog niet gelukt.

Alvast dank!

Met vriendelijke groet

0 Likes
11 Antwoorden
Kees59
Hotshot
Opties
Gebruik X-plore kan je lan verbinding maken met netwerk.
0 Likes
Sandra118
Apprentice
Opties

Dank voor je snelle reactie!

Ik heb X-plore geinstalleerd, maar helaas is het probleem nog niet opgelost. De situatie is als volgt: ik heb een laptop, een Onkyo tuner/versterker en een Samsung A53 5G mobiele telefoon.

In de verkenner van de laptop zie ik in het netwerk wel de Onkyo tuner/versterker, maar niet de telefoon.

In de Onkyo versterker zie ik bij DLNA wel de laptop staan, niet de telefoon.

In X-plore op de telefoon zie ik wel de laptop staan, niet de Onkyo.

En via de Onkyo app op de telefoon kan ik wel muziek van de laptop op de Onkyo afspelen, maar geen muziek van (het SD-kaartje van) de telefoon.

En vooral dat laatste zou ik graag willen doen, dwz muziek van de telefoon afspelen op de Onkyo, zonder tussenkomst van de laptop.

Alle ideeen zijn welkom.

Alvast dank!

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Heeft deze versterker bluetooth? Domme vraag kan je dan niet gewoon verbinding maken met bluetooth via de telefoon
0 Likes
Sandra118
Apprentice
Opties

Nee helaas, het is een hele oude versterker, zonder bluetooth. Dus dat is helaas geen mogelijkheid. Wel is hij uiteraard met m'n netwerk verbonden (via LAN-kabel, maar wifi zou ook kunnen). Probleem is volgens mij dat de telefoon helemaal niet zichtbaar is bij de lijst met apparaten met DLNA. Ik heb het vermoeden dat ik ergens een optie op de telefoon zou moeten aanzetten, maar heb geen idee welke. Hoewel ik natuurlijk wel gewoon onder het kopje DLNA in X-Plore op de telefoon mn laptop kan zien... echter is de telefoon dan weer niet zichtbaar op de laptop....

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Als het ook wifi heeft kan je dat niet inschakelen ook al is de lan aangesloten
0 Likes
Sandra118
Apprentice
Opties

Heb nog wat dingen geprobeerd, maar helaas nog steeds zonder succes. De telefoon blijft gewoon onzichtbaar in het netwerk, op op de laptop (tenzij ik hem via een usb kabel koppel natuurlijk).

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Volgens mij zal he telefoon nooit in het netwerk zien . Kan je niet casten?
0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Zie je de versterker ook niet in SmartThings omdat het aam het netwerk is gekoppeld
0 Likes
Sandra118
Apprentice
Opties

Nee casten kan helaas ook niet, normaal gesproken dus wel via DLNA

0 Likes