Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Albums lijst in Samsung Music

(Onderwerp aangemaakt op: 17-12-2020 07:35 PM)
1054 Weergaven
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Ik heb op mijn S9 telefoon een paar duizend mp3 bestanden staan. Een deel hiervan komt van een album en deze zijn herkenbaar aan de id3 tag. Deze zijn keurig te vinden in de "album" lijst. Wat mij erg stoort is dat de losse nummers die geen album id3 tag hebben ook in de album lijst worden getoond, soms als album met slechts één nummer.

Om dit probleem te omzeilen heb ik alle losse nummers voorzien van hetzelfde "album" label, bijvoorbeeld "singles". Nu krijg ik inderdaad een album "singles" te zien met honderden nummers. Maar dit was nadat ik al mijn mp3 bestanden in dezelfde map had gezet. Wat ik graag zou willen is dat alle nummers die dezelfde "album" tag hebben ook in hetzelfde album komen te staan, ook al komen ze uit een andere map. Of beter nog, in geen enkel album als de album tag leeg is.

Verder mis ik de mogelijkheid om nummers te selecteren op jaar zoals dit bijvoorbeeld in de VLC player mogelijk is.

0 Likes
14 Antwoorden
GianniZ95
Voyager
Opties
Je kan de app AudioTagger gebruiken om liedjes handmatig te voorzien van een id3 tag... Dit heb ik ook gedaan om liedjes die bij elkaar horen te groeperen.
0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Daar heb je AudioTagger niet voor nodig. Die tags kun je ook gewoon toevoegen in de Windows Verkenner. Dat was ook het probleem niet. Het probleem is dat nummers met dezelfde id3 tag "album" toch in verschillende albums terecht komen in Samsung Music. Namelijk als de bestanden in een andere map staan.

0 Likes
GianniZ95
Voyager
Opties
Ook als je een album art wilt toevoegen?
Dan is de makkelijkste manier toch om alle bestanden van hetzelfde album in een mapje te houden?
0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Als het een echt album betreft, wel ja. Maar dat is nou net mijn probleem. Ik gaat mij om nummers die NIET bij een album horen, gewoon singles dus. Omdat Samsung Music hier toch zelf een album bij verzint als je zelf geen album ID3 tag invult, is mijn workaround om aan al deze singles de album naam "Singles" toe te voegen. Op mijn PC wil ik deze singles in verschillende mappen kunnen opbergen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat was ook mijn suggestie inderdaad. Gaat het zo wel goed? 👍

rsz-846676
0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Voor de meeste nummers werkt de workaround. Een enkel nummer kwam toch in een apart album terecht. Maar toch zou ik het fijn vinden als alle nummers met dezelfde album tag in één album terecht zouden komen, ongeacht hun locatie.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Daarover kun je eventueel nog een foutrapport sturen via de Samsung Members app. Onder het kopje Ondersteuning vind je Foutrapporten.

Zorg er dan wel voor dat je de loggegevens meestuurt.

rsz-846676
0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Ik heb zojuist een foutrapport verstuurd. Ben benieuwd.

0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Ik had een foutrapport verstuurd met een vinkje bij "verzend een systeemlogbestand" in de veronderstelling dat ik hiermee toestemming geef aan het systeem om dit automatisch te verzenden. Maar kreeg reactie terug dat ik geen systeemlogbestand had meegestuurd. Waar vind ik dit bestand en hoe krijg ik het toegevoegd aan mijn probleemrapport?

0 Likes