op 17-12-2020 07:35 PM
Ik heb op mijn S9 telefoon een paar duizend mp3 bestanden staan. Een deel hiervan komt van een album en deze zijn herkenbaar aan de id3 tag. Deze zijn keurig te vinden in de "album" lijst. Wat mij erg stoort is dat de losse nummers die geen album id3 tag hebben ook in de album lijst worden getoond, soms als album met slechts één nummer.
Om dit probleem te omzeilen heb ik alle losse nummers voorzien van hetzelfde "album" label, bijvoorbeeld "singles". Nu krijg ik inderdaad een album "singles" te zien met honderden nummers. Maar dit was nadat ik al mijn mp3 bestanden in dezelfde map had gezet. Wat ik graag zou willen is dat alle nummers die dezelfde "album" tag hebben ook in hetzelfde album komen te staan, ook al komen ze uit een andere map. Of beter nog, in geen enkel album als de album tag leeg is.
Verder mis ik de mogelijkheid om nummers te selecteren op jaar zoals dit bijvoorbeeld in de VLC player mogelijk is.
op 19-12-2020 01:59 PM
op 20-12-2020 06:42 PM
Daar heb je AudioTagger niet voor nodig. Die tags kun je ook gewoon toevoegen in de Windows Verkenner. Dat was ook het probleem niet. Het probleem is dat nummers met dezelfde id3 tag "album" toch in verschillende albums terecht komen in Samsung Music. Namelijk als de bestanden in een andere map staan.
op 21-12-2020 10:29 AM
op 21-12-2020 12:28 PM
Als het een echt album betreft, wel ja. Maar dat is nou net mijn probleem. Ik gaat mij om nummers die NIET bij een album horen, gewoon singles dus. Omdat Samsung Music hier toch zelf een album bij verzint als je zelf geen album ID3 tag invult, is mijn workaround om aan al deze singles de album naam "Singles" toe te voegen. Op mijn PC wil ik deze singles in verschillende mappen kunnen opbergen.
op 22-12-2020 11:19 AM
op 23-12-2020 03:01 PM
Voor de meeste nummers werkt de workaround. Een enkel nummer kwam toch in een apart album terecht. Maar toch zou ik het fijn vinden als alle nummers met dezelfde album tag in één album terecht zouden komen, ongeacht hun locatie.
op 23-12-2020 04:32 PM
op 23-12-2020 09:06 PM
Ik heb zojuist een foutrapport verstuurd. Ben benieuwd.
op 24-12-2020 10:51 AM
Ik had een foutrapport verstuurd met een vinkje bij "verzend een systeemlogbestand" in de veronderstelling dat ik hiermee toestemming geef aan het systeem om dit automatisch te verzenden. Maar kreeg reactie terug dat ik geen systeemlogbestand had meegestuurd. Waar vind ik dit bestand en hoe krijg ik het toegevoegd aan mijn probleemrapport?