Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

45w lader en wireless charger

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2023 09:31 AM)
457 Weergaven
rudi1962
Voyager
Opties

Om zeker te zijn vraag ik het liever hier.

Denk wel dat het ok is, ik heb de 45w lader bij het toestel S23+ genomen en de super fast wireless charger, ik veronderstel dat deze samen mogen gebruikt worden?

Ik hang de telefoon meestal 's avonds aan om te laden door de nacht.

Mvg

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedenavond @rudi1962 ,

Allereerst klopt het wat @Patrick zegt over het feit dat een accu geen geheugen heeft. Hiernaast houd de telefoon hier wel een klein beetje data over bij om te zorgen dat de accu niet volledig leeg kan gaan, want dat betekend een overleden accu😜. Maar  goed dit staat allemaal los van je vraag.

Wat betreft je vraag: ik zou lekker je 25watt lader er op aansluiten. De 45watt lader voeg namelijk bij de draadloze lader niks qua snelheid toe. 

De 45watt lader zou ik gebruiken om je telefoon bekabeld snel bij te laden.

Nog wel een klein dingetje: ik zou je telefoon niet snachts laden, dit is uiteindelijk niet het beste voor je accu. Je kan hem beter bijvoorbeeld als je aan het eten bent even bij laden. Voor de lange termijn is dit beter.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Tot 85% is het beste als je meerdere jaren met het toestel wilt doen. Ik zou persoonlijk voor het slapen gaan een half uurtje bijladen en dan klaar. Als je elke 1 a 2 jaar een nieuw toestel neemt kan je gerust tot 100% laden. Ik laad zelf altijd tot 100% 🙂

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
MisterBrainy
Pioneer
Opties

Ja, het is veilig om de 45W-lader en de Super Fast Wireless Charger samen te gebruiken met de Samsung Galaxy S23+. Beide laders zijn ontworpen om de oplaadcapaciteit van de S23+ te ondersteunen en het toestel automatisch te detecteren en aan te passen aan de meest geschikte oplaadsnelheid. Het is echter niet nodig om beide laders tegelijkertijd te gebruiken, omdat de draadloze oplader al voldoende is om de batterij op te laden tijdens de nacht. Overladen van de batterij kan de levensduur van de batterij verminderen, dus het is aanbevolen om de batterij op te laden tot 80% of 90% in plaats van tot 100%.

0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

, zal dan de gewone 25w op de super fast wireless charger aansluiten, dat zal beter zijn dan?

0 Likes
MisterBrainy
Pioneer
Opties

Het kan beide.

0 Likes
Moeze
Explorer
Opties
Je kan in dr instellingen batterij beschermen avtiveren. Laat dan altijd op tot 85%. Batterij zal langer meegaan!
0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

Wat bedoel je nu juist met is slecht voor de batterij?

0 Likes
Moeze
Explorer
Opties
Inderdaad wat bedoel je. Wordt sterk aanbevolen?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Se7n 

Je zit er volledig naast. 

Een lithium-ion batterij slijt als deze leegloopt of oplaad, dit kun je niet voorkomen maar wel beperken. De meeste slijtage treedt op bij het opladen van de laatste 20/30 procent. Volledig opladen tot 100 procent zorgt voor ongeveer 10 keer zoveel slijtage als opladen tot 70 procent.

Vandaar dat de optie bestaat om tot 85% op te laden, zo doe je langer met je batterij. Vooral als je van plan bent meerdere jaren met je toestel te doen.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Dit is wel de waarheid, vandaar dat je de optie hebt om tot 85% op te laden. Dit is ideaal als je bijvoorbeeld 3 of 4 jaar met je Smartphone wilt doen, of langer. 

Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedenavond @rudi1962 ,

Allereerst klopt het wat @Patrick zegt over het feit dat een accu geen geheugen heeft. Hiernaast houd de telefoon hier wel een klein beetje data over bij om te zorgen dat de accu niet volledig leeg kan gaan, want dat betekend een overleden accu😜. Maar  goed dit staat allemaal los van je vraag.

Wat betreft je vraag: ik zou lekker je 25watt lader er op aansluiten. De 45watt lader voeg namelijk bij de draadloze lader niks qua snelheid toe. 

De 45watt lader zou ik gebruiken om je telefoon bekabeld snel bij te laden.

Nog wel een klein dingetje: ik zou je telefoon niet snachts laden, dit is uiteindelijk niet het beste voor je accu. Je kan hem beter bijvoorbeeld als je aan het eten bent even bij laden. Voor de lange termijn is dit beter.