Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Har ingen e-post adress vill ha samma som Samsung men då kommer bara varningar

(Topic created on: 13-08-2021 08:20 PM)
472 Views
hjälphopp
First Poster
Options
Hade 2 Google kontot tog bort ett och nu har jag ingen e-post 
0 Likes
8 REPLIES 8
hjälphopp
First Poster
Options
Vad göra
0 Likes
hjälphopp
First Poster
Options
Kontakta mig
0 Likes
hjälphopp
First Poster
Options
Kan jag använda Samsung Account adress som e-post adress
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Kan du inte bara lägga till googlekontot igen? Vad är det för varningar du får? Och om jag förstår det rätt; du har alltså din gmailadress som mejl till ditt Samsungkonto?
0 Likes
hjälphopp
First Poster
Options
Har provat det och då och om då får jag varningar från 1a Googlekontot att Samsung internet och mina filer har fått tillgång till mitt 1a Googlekonto eller är jag inne på google o ex laddar ner något så får jag varningar från Googlekonto 2 samma varningar och blir tokig på byta lösenord hela tiden och göra säkerhets kollar hela tiden men i dec är detta comviq abonnemang slut så då blir det en ny Samsung mobil har prövat ett nytt försök igen men kan inte sitta o trycka på en mobil hela dagarna med samma sak hela tiden så tror inte det löser sig innan abonnemang är slut men försöker men Samsung måste tro jag är dum som får byta lösenord o får varningar om att 1a kontot och 2a kontot krockar när jag laddar ner något som då mina sidor
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Alltså, inte helt säker på hur du menar - men om du använder din Gmail till ditt Samsung-konto (gör jag också), så vet du ju att det är du som tillåter det, och då behöver du ju inte byta lösenord eftersom det är okej och du själv som ställt in det?

Google konto 2 borde inte bry sig om vad som händer med Googlekonto 1 däremot, så där hänger jag inte med vad som kan orsaka det.

Men jag utgår från att du har Google konto 1 som mejladress för Samsung-konto, och du vill använda Google konto 2 som din aktiva mejl på telefonen i e-postprogrammet? Det borde funka utan problem.

Dessa problem är inte kopplade till ditt abonnemang på något sätt, så även om du byter från Comviq kommer det bli likadant då det är dina epost-konton som strular... Har du väl fått det att fungera kan du byta operatör hur du vill i din mobil...

Du kanske kan ladda upp lite skärmdumpar men maska tbså inte hela din mejladress eller annat känsligt syns så kanske vi kan försöka reda ut det här? Annars är ju Samsungs support ett alternativ, det här är ju bara ett forum för oss som gillar våra samsungprylar och ingen officiell support 😉
0 Likes
hjälphopp
First Poster
Options
Aha Googlekonto 1 har inte samma Gmail adress som Samsung kontot. Om jag tar Googlekonto 2 som har samma adress Gmail/email som Samsung Account kontot kanske problemet löser sig. Måste iväg dagliga planeringar men ska fixa det ikväll men tusen tack för det låter väldigt logiskt och jag tror 1a gången på 1 och 1/2 år på din lösning. Kommer info på denna sida (underbara Samsung) som dom enda som går ringa till som ledde mig till förmodligen lösningen ⬆️
0 Likes
ElinH
Troubleshooter
Options

Hej @hjälphopp 

Låt oss gärna veta om @Oxygenics lösning fungerade 😊


// ElinH
0 Likes