Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WF80F5EBP4W/EN wasmachine trommel draait niet

(Onderwerp aangemaakt op: 11-08-2018 05:16 PM)
599 Weergaven
Marijke1963
Apprentice
Opties

Mijn 8kg Ecobubbel wasmachine blijft hangen in het programma. Eerst alleen in de weekfunctie maar nu ook in meerdere programma's. De trommel probeert te draaien en maakt schokjes. Na 10 keer proberen stopt de wasmachine. Als ik hem dan op pauze zet en vervolgens weer aan dan doet hij het meestal weer en maakt keurig het programma af. Kalibreren uitgevoerd maar heeft niet geholpen. Machine is 3 jr en 3 maanden oud.

Vlak na aakoop al problemen gehad met deze machine. Toen zijn kuip/trommel vervangen. Ik heb altijd het idee gehad dat deze machine moeite heeft met zwaardere belading en vul de trommel daarom altijd maar half.

Is dit typisch Samsung of heb ik gewoon pech.

0 Likes
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Marijke,

niet fijn om te horen dat je er problemen mee hebt! Maakt het ook nog uit op hoeveel graden je wast of is dat gewoon bij alles?
Probeer deze tips even uit: https://www.samsung.com/nl/support/home-appliances/wat-moet-ik-doen-als-mijn-wasmachine-stopt-tijden...

Als dit niet helpt kun je altijd even contact opnemen met je verkoper, je hebt destijds met hem een verkoopcontract afgesloten. De verkoper moet zorgen voor een deugdelijk product waar je aan de hand van de levensduur van het apparaat van moet kunnen genieten.. 3 jaar en 3 maanden is erg aan de krappe kant voor een wasmachine!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...
Op de site van de consumentenbond kan je ook wat dingen hierover lezen of even googlen op hoe haal ik mijn recht bij de verkoper ofzo.. Succes!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
Marijke1963
Apprentice
Opties

Hi Rohit,

Dank voor je reactie. 

Het gebeurde steeds bij 30 graden.

Gisteren bleef hij weer hangen in het begin van programma katoen 30 graden. Ik heb toen even geleund op de bovenkant en toen pakte hij het programma weer op en maakte het af. Daarna nog een keer programma katoen op 30 graden gedraaid zonder problemen. Merkwaardig. 

Ik heb zojuist de afvoerslang gecheckt. Deze zat vrij diep in de afvoerpijp. Dit gewijzigd in 15 cm.

Volgens Rijksoverheid heb ik recht op een goed product en moet de verkoper, nu het product niet aan de verwachtingen voldoet, met een oplossing komen of de fabrikant voor mij inschakelen. De verkoper is verantwoordelijk.

Helaas doet de verkoper  Wasmachine.nl, geen moeite en verwijst mij door naar Samsung. 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dan even contact opnemen met je rechtsbijstand of juridisch loket. En even op de site van Consumentenbond kijken daar kan je standaard brieven vinden die je kunt sturen naar Wasmachine.nl
Marijke1963
Apprentice
Opties

Weet iemand wat de levensduurverwachting van deze wasmachine is? De verkoper zegt 5 jaar maar dat vind ik erg laag. De aanschafprijs was € 499,00. 

De machine maakt af en toe ook een geluid dat lijkt op het geluid dat je krijgt bij het schudden met sambaballen. Herkent iemand dat?

Samsung zegt geen inschatting te kunnen maken van de reparatiekosten. Ik neem dus wel een risico om een monteur te laten komen. Zit dan al meteen aan voorrijkosten vast en dan komen er nog arbeidsloon en onderdelen bij. Hoe zit dat met coulance regeling? 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Jammer dat je winkel niet wil meewerken, heb je ze ook op de link gewezen die Rohit had gepost? Wellicht dat je daar nog houvast aan hebt.

Wat onze coulance regeling betreft, die werkt op basis van de leeftijd van het apparaat en de aankoopgegevens, hiermee drukken wij de reparatiekosten zo ver mogelijk. Maar op voorhand kunnen we inderdaad geen prijsindicatie geven, dit laten we over aan onze monteurs aangezien die de wasmachine zullen onderzoeken en weten wat er moet gebeuren om het probleem op te lossen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dat ligt eraan hoe vaak hij gebruikt word.. maar normaal zou je zeggen 5-10 jaar, al moet ik er wel bij vermelden dat door alle technische vernieuwingen ik zelf ook het idee heb dat alles tegenwoordig sneller kapot gaat.. Zoals ik al zei coulance moet vanuit de verkoper komen, en die kan je afdwingen als je wilt. Heb je contact gehad met juridisch loket of de consumentenbond?
0 Likes