op 03-01-2020 09:24 PM
Ik heb deze wasmachine nu een jaar of 2 en vanaf het begin af aan komt de was er muf ruikend uit. Ik heb daar al een paar keer over gebeld met Samsung en toen werd me uitgelegd dat er geen wasmiddel in de wasmachine hoeft (Ik vond het overigens erg raar en vervelend dat dat me bij de aanschaf bij BCC niet uitgelegd is). Ik heb inmiddels zonder én met wasmiddel geprobeerd en ook met verschillende merken wasmiddel, maar niets helpt (behalve de enorm dure geurboosters van Lenor). Ik baal daar inmiddels enorm van. Ben zeer ontevreden over deze wasmachine. Wie weet heeft iemand hier een tip of een andere ervaring, die me helpt om de was er weer fris ruikend uit te krijgen. Ik laat 'm ook zeer geregeld het reinigingsprogramma draaien, dus ook daar kan het niet aan liggen. Groet, JacqO
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-01-2020 12:52 PM
Hi @jacqO,
De nieuwe Eco-bubble machines gebruiken een stuk minder water dan de traditionele wasmachines.
Hierdoor is ook veel minder wasmiddel nodig, 25 ml. is al voldoende. Tevens wordt er tegenwoordig meer op koude(re) temperaturen gewassen.
Wanneer er te veel wasmiddel wodt gebruikt en/of op koude(re) temperaturen wast, kunnen de volgende problemen optreden:
- Er blijft overtollig wasmiddel achter. Wanneer dit zich ophoopt, kan dit leiden tot een muffe geur uit de trommel en strepen op kleding.
Dit wordt ook wel vetluis genoemd.
- Draai een 95 graden was zonder wasmiddel.
Doe er 2 eetlepels soda en een paar oude handdoeken bij.
- Giet 2 a 3 liter warm water door de zeepbak
- Kijk het filter na
- Kijk of de afvoerslang niet dieper dan 15 cm in de afvoerpijp zit
- Gebruik in het vervolg minder wasmiddel
(Het is ook aan te raden om de zeepbak en het filter te reinigen.)
Om te controleren of het heeft geholpen, kun je het volgende doen:
Draai het programma spoelen en centrifugeren.
Wanneer er een laagje water komt te staan zonder schuim of zeepbellen, dan heeft de troubleshoot effect gehad.
op 06-01-2020 12:52 PM
Hi @jacqO,
De nieuwe Eco-bubble machines gebruiken een stuk minder water dan de traditionele wasmachines.
Hierdoor is ook veel minder wasmiddel nodig, 25 ml. is al voldoende. Tevens wordt er tegenwoordig meer op koude(re) temperaturen gewassen.
Wanneer er te veel wasmiddel wodt gebruikt en/of op koude(re) temperaturen wast, kunnen de volgende problemen optreden:
- Er blijft overtollig wasmiddel achter. Wanneer dit zich ophoopt, kan dit leiden tot een muffe geur uit de trommel en strepen op kleding.
Dit wordt ook wel vetluis genoemd.
- Draai een 95 graden was zonder wasmiddel.
Doe er 2 eetlepels soda en een paar oude handdoeken bij.
- Giet 2 a 3 liter warm water door de zeepbak
- Kijk het filter na
- Kijk of de afvoerslang niet dieper dan 15 cm in de afvoerpijp zit
- Gebruik in het vervolg minder wasmiddel
(Het is ook aan te raden om de zeepbak en het filter te reinigen.)
Om te controleren of het heeft geholpen, kun je het volgende doen:
Draai het programma spoelen en centrifugeren.
Wanneer er een laagje water komt te staan zonder schuim of zeepbellen, dan heeft de troubleshoot effect gehad.