Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine WF0704F7V

(Onderwerp aangemaakt op: 18-05-2017 10:02 PM)
2019 Weergaven
EMLW
First Poster
Opties

Beste adviseurs,

Ruim 5 en half jaar geleden heb ik een Samsung wasmachine gekocht. Echt een weergaloze wasmachine en al die tijd erg blij mee geweest. Ik ben super zuinig op mijn wasmachine, ziet er nog als nieuw uit. Ik was normaliter 1 a max. 2 wasjes per week. 

Twee weken geleden een klap en kabaal op zolder. Gelukkig was ik thuis, gelijk de stroom van de machine er af gehaald. Mijn filter zat vol metaaldelen. De trommel zat los in de kuip. Iemand met verstand van wasmachines liet weten dat de trommelkruis verpulverd was. 

Ik heb de wasmachine altijd netjes behandeld, nooit te zwaar beladen etc. etc. Hoe kan een trommelkruis dan zo verpulveren ??

De winkel waar ik de machine heb gekocht liet weten dat een trommelkruis een legering van metalen is. Echter de machine viel buiten de garantie. Ik heb op internet gevonden dat Samsung meer problemen kent met trommelkruizen die kapot gaan. 

Derhalve Samsung zelf gebeld. De medewerker typte het serienummer in maar dat werd niet meer herkend. Machine typenummer was al uit het systeem, te oud !!

Hoe dan ook, ook Samsung zelf geeft geen ondersteuning in reparatie.  Hij wilde wel met de technische dienst gaan overleggen over wat ik zelf nog kon doen maar Samsung service kan niet uitbellen. Je moet als klant aan de lijn blijven a 10 euro cent per minuut en het gesprek duurde al een tijd......... Nou dat heeft niet zo veel zin ik kan zelf ook een reparatiebedrijf bellen. Al snel leerde dit mij dat dit een mega dure reparatie is plus voorrijkosten en arbeidsloon. Hij adviseerde mij dit geld beter bij een nieuwe machine te kunnen leggen. 

Er zit toch geen tijdklok in de machines van tegenwoordig dat ze na 5 jaar -net buiten de garantie- dit soort problemen kunnen krijgen ?? 

Wie heeft er van dit soort problemen gehoord en wat kan ik nog doen. Een nieuwe machine is ook een flinke investering en komt altijd slecht uit. Hoe dan ook blijf het een geweldige machine vinden maar de service van Samsung is echt bedroevend slecht. 

Ik kijk naar jullie antwoord uit en al vast bedankt. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Replicah
Pathfinder
Opties

Beste EMLW,

Wat vervelend om te horen dat uw machine defect is gegaan. Helaas bent u niet de eerste, en ook zeker niet de laatste. Op een wasmachine zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Dit houdt in dat mocht er in twee jaar een defect in de machine ontstaan buiten uw toedoen, dan heeft u recht op kosteloos herstel van het apparaat.

Als de fabrieksgarantie voorbij is heeft u nog steeds recht op een degelijk product, maar niet op kosteloos herstel. U mag verwachten van een wasmachine met uw verbruik dat deze langer dan 5 jaar mee gaat. Dit geeft u nog steeds geen recht op kosteloos herstel. Soms geven fabrikanten in dit geval een coulanceregeling met korting op de reparatie om u tegemoet te komen. 

Aangezien de aard van het defect gecombineerd met de aanschafprijs is het inderdaad heel erg prijzig om het apparaat te repareren. 

Er is verder helaas niets meer aan te doen. 

Ik wens u veel succes. Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik dit graag. 

Met vriendelijke groet,

Replicah.

----------------------------------------------------------------------------
Antwoord gevonden op uw vraag? Markeer het bericht als ✓ opgelost! ಠ◡ಠ

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
2 Antwoorden
Oplossing
Replicah
Pathfinder
Opties

Beste EMLW,

Wat vervelend om te horen dat uw machine defect is gegaan. Helaas bent u niet de eerste, en ook zeker niet de laatste. Op een wasmachine zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Dit houdt in dat mocht er in twee jaar een defect in de machine ontstaan buiten uw toedoen, dan heeft u recht op kosteloos herstel van het apparaat.

Als de fabrieksgarantie voorbij is heeft u nog steeds recht op een degelijk product, maar niet op kosteloos herstel. U mag verwachten van een wasmachine met uw verbruik dat deze langer dan 5 jaar mee gaat. Dit geeft u nog steeds geen recht op kosteloos herstel. Soms geven fabrikanten in dit geval een coulanceregeling met korting op de reparatie om u tegemoet te komen. 

Aangezien de aard van het defect gecombineerd met de aanschafprijs is het inderdaad heel erg prijzig om het apparaat te repareren. 

Er is verder helaas niets meer aan te doen. 

Ik wens u veel succes. Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik dit graag. 

Met vriendelijke groet,

Replicah.

----------------------------------------------------------------------------
Antwoord gevonden op uw vraag? Markeer het bericht als ✓ opgelost! ಠ◡ಠ
0 Likes
EMLW
First Poster
Opties

Besten, 

Ik had niet verwacht kosteloos en daar ook niet omgevraagd! Echter aan de telefoon leek het alsof de Samsung service dienst of althans de persoon die mijn telefoontje beantwoorde mij een coulance regeling aanbood, precies zoals de winkel waar ik mijn machine had gekocht had gezegd dat Samsung met dit soort "rare storingen" vast wel een coulance regeling zou hebben.

Samsung telefoondienst kon wel een monteur sturen. Daarbij werd niet de kosten van voorrijden en arbeidsloon en het onderdeel en nog een afdichtingsset vermeld. Daar moest ik zelf om vragen, hoe of wat. Natuurlijk had ik onderdelen etc willen betalen maar zelf ook nog voorrijkosten en arbeidsloon geheel betalen dat was mij te gek. Dan kan je net zo goed zelf een reparatiebedrijf bellen; dan heb je zelf ook controle over je portomonnee doordat die van te voren afspreekt wat het gaat kosten. Nu weet je niks. 

Hoe dan ook. Ondanks dat ik het een geweldige machine vond, zelfs nog niet een krasje er op zit en er als nieuw uitziet, nooit is mishandeld door wasgoed er in te proppen of te zwaar beladen is mijn vertrouwen in Samsung weg. Ik heb ik nu voor een degelijke Miele gekozen. Miele staat ook bekend om zijn geweldige service. 

Nee voor mij nooit meer een Samsung product!! Het blijft een apparaat geproduceerd in verre streken en ik blijf er bij een VERPULVERD trommelkruis -waarbij ik een handvol metaal legering splinters uit het filter haalde- geeft mij toch het gevoel van een productie fout of inferieure kwaliteit van de legering van het metaal. Mijn machine was koolborstelvrij, alle toeters en bellen zaten er op, keramisch verwarmingselement etc etc ...... tja dat kan eigenlijk ook niet voo 453 euro wat ik er toen voor betaald heb. Te mooi om waar te zijn. 

Je hoort mij nu ook niet meer zeuren....... echter voor 200 euro erbij heb je een Miele. Ook een keuze. 

Dank voor het antwoorden. 

0 Likes