Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine stopt halverwege hete was (60/90gr) en werkt weer na afkoelen

(Onderwerp aangemaakt op: 29-07-2018 08:19 PM)
1400 Weergaven
JJdL
First Poster
Opties

Onze wasmachine, WF8704ASV, heeft het zo af en toe te warm lijkt het. Uitsluitend bij een was van 60 of 90gr kan het programma zomaar stopgezet worden o.v.v. foutcode voor deur of onbalans. Het deurslot blijft daarbij soms vast (totdat de stekker eruit getrokken is) of wordt spontaan geopend terwijl de machine nog vol water staat. 

Opnieuw starten van het programma is niet eerder mogelijk dan wanneer de machine en was volledig zijn afgekoeld. Daarna is er geen enkel probleem. Ook programmas op lagere temperaturen geven geen enkel probleem.

Vanwege het niet constant optreden van de klacht denken we dat een onderhoudsmonteur niet wat zal vinden dus ik ben benieuwd of dit een bekende klacht is op dit type. Het lijkt te maken te hebben met hitte/vochtdamp: kan dat doordringen naar de printplaat oid? 

Mvg, 

JJ de Lange

0 Likes
7 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @JJdL! En welkom op de Samsung Community, goed dat je dit hier onder de aandacht brengt. Ik heb zelf nog nooit eerder van een oververhitte wasmachine gehoord, maar als ik je verhaal zo lees snap ik helemaal hoe je tot die conclusie komt. Mag ik als eerste weten welke programma's je gebruikt voor de 60 en 90 graden wasjes? 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
JJdL
First Poster
Opties

Natuurlijk, voornamelijk katoen (2hr).

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ok, da's alvast dik in orde dan. En gebeurt dit alleen op 60-90 graden bij een volle trommel of ook bij een halfvolle? Dit vraag ik me voornamelijk af omdat hij de onbalans melding geeft, wellicht dat hier winst te behalen valt :smiling-face:

0 Likes
JJdL
First Poster
Opties

Nee, helaas, zowel met vol als halfvolle trommel kan dit optreden. Meestal is het een foutmelding van het deurslot, tot deze week was dat steevast "DE" met het slot er blijvend op, deze week voor het eerst "DE" met de deur juist van het slot. Opnieuw het programma starten wilde niet omdat de gebruikelijke vergrendeling van het deurslot niet in gang werd gezet (met uiteindelijk dus weer "DE" als gevolg). 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm.. dan ben ik helaas door m'n trucs heen, ik ben bang dat er ergens een sensor wat overstuur is of iets dergelijks. Gezien het model vermoed ik zomaar dat fabrieksgarantie niet meer van toepassing is waardoor ik hier wel een reparatie voor aan kan bieden, maar niet gratis. Vandaar dat ik je wil aanraden om eerst de reparatie bij je winkel aan te vragen, die hebben hier mogelijk meer opties in aangezien de wasmachine bij hen gekocht is. 

0 Likes
annP84
First Poster
Opties
Ik heb hetzelfde probleem
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @annP84 ,

Bedankt voor jouw bericht. Had je al een reparatieverzoek aangevraagd? Zo nee, dan kan je het doen d.m.v. het volgen van de onderstaande link.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes