Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Warmtewisselaar droger, stinkende was

(Onderwerp aangemaakt op: 20-10-2024 05:43 PM)
440 Weergaven
EvyVK
Explorer
Opties

Op 19/1/2021 postte ik het volgende:

Sinds 16/12/2020 hebben wij de droger DV90T8240SH/S2 in gebruik. Vandaag kreeg ik de melding dat ik de warmtewisselaar moest reinigen.

Onderaan klepje opengedaan en met het borsteltje de warmtewisselaar gereinigd. Het (weinige) stof dat er af kwam,  was helemaal nat. Je kon het zo uitwringen! Is dit wel normaal?

Verder droogt de droger goed, worden de gewone filters elke keer gereinigd en de opvangbak leeggemaakt.

Andere mensen reageerden toen dat ze hetzelfde voor hadden en moderators/experten zeiden dat dit normaal was.
Ondertussen zijn we een paar jaar verder en komt mijn was telkens stinkend uit de droger. Ik heb de warmtewisselaar al eens gereinigd met een zeer dun borsteltje om goed tussen de lamellen te raken en er kwam toen veel nat pluis eruit, ondanks dat deze telkens met de speciale borstel wordt gereinigd als de droger het aangeeft. Het lijkt mij nu dat er een serieuze opbouw is van nat pluis, waarschijnlijk ver achter de lamellen waar je met de borstel dus niet aankan, dat de stank veroorzaakt! Aangezien het een warmtepompdroger is, zonder zelfreinigende functie, kan je de warmtewisselaar er niet volledig uithalen om eens goed onder handen te nemen zoals met een condensdroger.

Wat nu? Een nieuwe droger bestellen?? Ik heb dit probleem ruim op tijd gemeld, maar  Samsung stelde dat dit zogezegd normaal was.

0 Likes
7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Een nieuwe bestellen lijkt mij wat overdreven. Zo te horen is het apparaat al buiten de garantie dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik zou proberen met een schroevendraaier de achterkant eraf te halen. Op die manier zou je overal bij moeten komen. Zorg wel dat je eerst de stekker uit het stopcontact haalt😉
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_PZqWJgb
Apprentice
Opties

Ik heb.net hetzelfde probleem verschrikkelijk! Heb jij al een oplossing kunnen vinden ondertussen?

0 Likes
wateengezeik
First Poster
Opties
Ik heb ook hetzelfde probleem. Mijn was stinkt ook vaak hierdoor. Hebben jullie ondertussen al een tip?
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @wateengezeik,

Bedankt voor jouw bericht. Ik kan begrijpen dat het niet prettig is en dat je het zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Zie de onderstaande link voor de post met dezelfde onderwerp waar een mogelijke oplossing wordt vermeldt. Je kan mij gerust weer een bericht sturen met of het is gelukt en of je meerdere vragen hebt.

https://bit.ly/4hbCfAF

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
EvyVK
Explorer
Opties

De post waar je naar verwijst heeft niets te maken met het probleem van mijn post.  Daar gaat het over een was/droog combinatie en lag het probleem aan het wasgedeelte. Bij ons is het apparaat een droger en ligt het probleem bij de warmtewisselaar die je niet uit het apparaat kan halen om eens goed af te spoelen, noch reinigt die zich automatisch.

Al meerdere mensen hebben dit probleem gemeld en toch blijven jullie volhouden dat er geen probleem is. Ik heb zoals hierboven iemand zei de achterkant al eens losgemaakt, in de hoop dat ik dan aan de warmtewisselaar kon  maar dat ging niet zonder draden de moeten losmaken. Hierna nooit meer een samsung droger....

0 Likes
EvyVK
Explorer
Opties

Heb de achterkant al eens losgemaakt, maar ik geraak niet tot aan de warmtewisselaar zonder elektriciteitsdraden te moeten losmaken om een paneel te verwijderen.

0 Likes
Cor1987
Apprentice
Opties

Wat zijn hier de ervaringen? Toevallig net ook een post aangemaakt met herkenbare signalen (echter bij ons droogt de droger niet meer). De warmtewisselaar bij ons is werkelijk zeiknat, wij hadden een wasmachine met bijpassende warmtepompdroger gekocht. De wasmachine is 3 maanden geleden volledig de soep in gedraaid en afgevoerd... het lijkt erop dat ook het lot van de droger is bepaald als ik de verhalen overal lees...

0 Likes