Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Warmtepompdroger stopt na paar minuten en is dan helemaal uit

(Onderwerp aangemaakt op: 14-06-2019 01:25 PM)
2078 Weergaven
grebsuol
First Poster
Opties

Onze droger (DV80F5EBHGW) uit januari 2015 heeft er geen zin meer in. Na enkele minuten stopt hij en het display is dan helemaal uit. De aan/uit knop doet het ook niet altijd meer. dan moet ik eerst de stekker uit het stopcontact halen. Wil ik eens milieubewust zijn en dan begeeft een machine het na een dikke 4 jaar. Ik mag er toch vanuit gaan dat de levensduur van een droger langer is.

0 Likes
6 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @grebsuol,

Je kunt nog een ander stopcontact proberen. Mocht dat niets uithalen, dan zou er een monteur naar moeten kijken.

rsz-846676
0 Likes
grebsuol
First Poster
Opties

Ander stopcontact proberen heeft weinig zin. En ik zit nu net op een forum om GEEN monteur langs te laten komen.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Samsung klantenservice. Omdat de droger iets ouder is dan 4 jaar krijg ik geen coulance. Er kan een monteur langskomen: €95 voorrijkosten, €60 per uur en de kosten van onderdelen. Ik kan wel korting (ongeveer €150) krijgen op een nieuwe samsung droger.

MAAR.....Ik heb op een ander forum diyreparatie.nl hulp gehad. En jawel hoor: Deze storing heeft bijna zeker te maken met de voeding van het besturingssysteem. De zogenaamde LNK of TNY chip. Hier zit een thermische beveiliging in.
De enige remedie is het vervangen van die chip en 1 weerstand vervangen en verhogen van 47 Ohm naar 100 Ohm.

Voor nog geen tientje ben ik klaar en hij loopt weer als een zonnetje.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik hoop dat die oplossing werkt! Laat je weten hoe het is afgelopen?

rsz-846676
0 Likes
Robbies
First Poster
Opties

Ik heb een weerstand vervangen (van 47 naar 100 OHM geüpgrade) en de TNY chip vervangen. Ben je wel een paar uurtjes zoet mee maar de droger loopt weer als nieuw. 

0 Likes
jamjam84
First Poster
Opties

Beste Robbies, 

Wij hebben een [Dryer] DV90N8289AW/EN, warmtepompdroger. Was de best getest in 2019 door de consumentenbond. En één van de duurste modellen. Helaas hebben we tijdens de garantieperiode meerdere malen pech gehad met deze warmtepompdroger.  Nu is de garantie verlopen en helaas weer pech met dit model. 

Sinds een paar weken gaat de droger niet aan. pas als je de stekker af en toe eruit haalt of een paar klappen op de droger geeft. Dan gaat die weer aan.  Kan je iets meer vertellen over welke  weerstand hij heeft en waar die zit?

0 Likes
Kasiiaa88
First Poster
Opties
Hoi ik heb precies hetzelfde probleem waar kan ik zo monteur vonden of hor kan ik die vervangen(kopen)chip alstublieft help mij
0 Likes