Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Voorverwarmen oven NQ50J3530BS

(Onderwerp aangemaakt op: 16-03-2019 02:04 PM)
7900 Weergaven
Frank6327
First Poster
Opties

Ik ben sinds kort in het bezit van een inbouwoven NQ50J3530BS. Wij gebruikten onze vorige oven vaak om broodjes af te bakken en dat willen we met de nieuwe oven ook graag doen. Ik begrijp echter niet hoe ik de oven kan voorverwarmen. Als ik de gebruiksaanwijzing lees, lijkt het alsof dit automatisch gaat, maar als ik vervolgens de oven aanzet gaat de bereidingstijd al aftellen.

Is er iemand in deze community die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt, Frank

0 Likes
6 Antwoorden
Nadine59
First Poster
Opties

Ik heb een combi oven (convectie-microgolf) en wanneer ik de convectieoven wil voorverwarmen moet ik enkel de temperatuur instellen en op start drukken. Wanneer de oven op temperatuur is krijg ik een signaal en wanneer ik de deur geopend heb en terug gesloten kan ik de tijd instellen die nodig is voor de bereiding. Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

0 Likes
Frank6327
First Poster
Opties

Bedankt voor de tip en ik ga het zeker uitproberen, alleen ik krijg het idee dat dat het op een andere manier moet kunnen als ik lees hoe het in de gebruiksaanwijzing staat.

Er worden vier stappen beschreven. Stap 1: Modus selecteren, Stap 2: Temperatuur instellen, Stap 3: Bereidingstijd instellen, Stap 4: Voorverwarmen.  Vervolgens staat er dat de oven wordt voorverwarmd totdat de ingestelde temperatuur is bereikt, dan verdwijnt het symbool "Preheat" en klinkt een signaal.

Probleem is echter dat de bereidingstijd al gaat lopen op het moment dat de startknop wordt ingedrukt en er na het voorverwarmen nog maar enkele minuten over zijn. Dat lijkt me niet de bedoeling.

0 Likes
Nadine59
First Poster
Opties

Misschien die stappen volgen en wanneer de oven warm is het gerecht in de oven plaatsen en proberen of je de bereidingtijd opnieuw kunt instellen?  

0 Likes
Members_0buuIJW
First Poster
Opties

Ik weet dat dit al een oud onderwerp is, maar er zullen vast vaker mensen zijn die met dit probleem zitten.

Bij mijn oven is het zo dat als ik de bereidingstijd eerst instel en daarna de temperatuur dan gaat de tijd meteen lopen, en als ik het andersom doe, eerst temperatuur en daarna tijd, dan gaat hij eerst voorverwarmen en zie ik pre Heat staan. Nadat de deur weer open is geweest en ik op de aan knop druk dan gaat de tijd lopen. 

FrankenEllen
First Poster
Opties

Was even benieuwd of het probleem al opgelost is? Heb hetzelfde probleem😉

gr. Ellen

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @FrankenEllen,

Welkom op de Community! Om welke oven gaat het precies? Wat ervaar je precies? Heb je ook in de handleiding gekeken op pagina 32? 

Hier heb ik namelijk het volgende gevonden:

Groetjes,

Daphne

0 Likes