Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung DV70F5E2HGW geeft error code DE terwijl de deur goed dicht zit

(Onderwerp aangemaakt op: 13-05-2021 10:39 PM)
1948 Weergaven
Antoin
Apprentice
Opties

Hallo

Ik ben al ongeveer 5 jaar in het bezit van een Samsung was droger (DV70F5E2HGW). Vandaag in de ochtend nog een droge was gedaan type Extra droog. Vervolgens wou ik een 2e droog was doen. Hier kreeg ik toen ineens de code DE te zien. Bij opzoeken zag ik dat het te maken had met de deur die open zou moeten zijn. Dat was niet zo. De deur doe ik altijd goed dicht zoals ik dat altijd doe. Ik controleer het uiteraard voor de zekerheid en controleer meteen als er geen was de deur blokkeert. Dit is niet het geval. Na alle controles meerder keren te doen ( ik heb zelfs de filter onderin bij de klepje gecontroleerd.

Maar toch blijft de melding komen. het maakt niet uit welk programma ik gebruik. Heb ik alle handelingen uitgeprobeerd? of is er nog iets wat ik kan doen om het oplossen voordat ik aangewezen ben op een monteur?

met vriendelijke groet

Anthony

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Antoin
Apprentice
Opties

Hallo,

Bovenaan de deur aan de binnenkant zit een pinnetje van ongeveer 3 a 4 cm. Bij het dicht doen van de deur valt deze in een gat aan de bovenkant in de wasmachine. In deze gat zit een kleine knop die bij het dichtdoen van de deur wordt ingedrukt. Bij mij was deze kleine knop op een of andere manier opgeschoven waardoor bij het dichtdoen van de deur de knop niet werd ingedrukt. De wasmachine dacht daarom dat de deur nog open was ook al zat het goed dicht.

Ik heb met een dunne schroevendraaier deze kleine knop weten op te schuiven zodat het zichtbaar( en drukbaar) is door het pinnetje wanneer de deur dicht gaat. Dit heeft het probleem voor mij opgelost

Groeten Anthony  wasmachinedeur.jpgwasmachine.jpgwasmachine2.jpg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Antoin
Apprentice
Opties

Sorry voor dit bericht. nadat ik dit bericht had gepost ben ik nogmaals naar de wasdroger wezen kijken en het probleem gelocaliseerd en opgelost.

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Antoin,

Fijn dat het is opgelost! Wat was uiteindelijk de boosdoener? 😉

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Antoin
Apprentice
Opties

Hallo,

Bovenaan de deur aan de binnenkant zit een pinnetje van ongeveer 3 a 4 cm. Bij het dicht doen van de deur valt deze in een gat aan de bovenkant in de wasmachine. In deze gat zit een kleine knop die bij het dichtdoen van de deur wordt ingedrukt. Bij mij was deze kleine knop op een of andere manier opgeschoven waardoor bij het dichtdoen van de deur de knop niet werd ingedrukt. De wasmachine dacht daarom dat de deur nog open was ook al zat het goed dicht.

Ik heb met een dunne schroevendraaier deze kleine knop weten op te schuiven zodat het zichtbaar( en drukbaar) is door het pinnetje wanneer de deur dicht gaat. Dit heeft het probleem voor mij opgelost

Groeten Anthony  wasmachinedeur.jpgwasmachine.jpgwasmachine2.jpg

BruceH
Community Manager
Opties

Top! Bedankt voor het delen. Wie weet heeft iemand er nog wat aan in de toekomst 👍

rsz-846676
0 Likes