Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem vriezer Amerikaanse koelkast vriezer RSG5PURS

(Onderwerp aangemaakt op: 15-10-2019 02:44 PM)
2151 Weergaven
Koekje1968
First Poster
Opties

Ik ben in bezit van een Samsung RSG5PURS

In display van de vriezer staat een temperatuur staat -25 graden.

Op de thermometer die we in de vriezer hebben geleged staat -8 graden.

Gisteren een monteur van Samsung op bezoek geweest en die zegt: Lek in het koelsysteem.

De koel vries combinatie is pas 7 jaar oud.

Vanmorgen apparaat gecontroleerd en hij koelde helemaal niets meer! Zowel koelkast als vriezer.

Toch de boel maar eens technisch controleren: Achterplaat verwijdert en de monteur bleek de kabel van de ventilator bij de compressor vergeten te hebben. 

Bij verdere controle: Achterplaat in de vriezer verwijdert en gecontroleerd of de fan voor de doorstroming van de koeling werkt. Deze werkt! 

Dan de temperatuursensor. Ik heb de servicemanual van het apparaat. Op het mainbord kun je de waarde van de F-sensor meten met een multimeter. De waarde (voltage) komt in de tabel van de servicemanual precies overeen met de waarde van de thermometer. Maar de waarde op deur slaat nergens op (-25). 

Het rare is wanneer ik de deur even openzet dat de temperatuur op de deur iets zakt en daarna weer -25 is.

Iemand idee waarom interne temperatuur (ongeveer 10 graden) zo afwijkt met die van op de deur?

Heeft de monteur gelijk dat mijn apparaat is afgeschreven???? 

0 Likes
10 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

@Koekje1968, was de monteur via ons ingeschakeld of via een externe partij?

Waarschijnlijk is de temperatuur sensor defect en zou er echt een monteur naar moeten kijken.

rsz-846676
0 Likes
Koekje1968
First Poster
Opties

Hoi Bruce,

De temperatuursensor is niet kapot want die geeft de perfect de waardes door naar het mainboard. Ik kan namelijk met een multimeter de waarde op het mainboard uitlezen. Die waarde (een voltage) kan ik vergelijken in een tabel in de servicemanual. Die tabel geeft bij een bepaalde temperatuur een voltage. Die temperatuur komt precies overeen met de thermometer die ik in de vriezer heb gelegd.

Sorry dat ik wat dieper kijk dan de meeste anderen, maar er klopt gewoon iets niet!

-  Als de waarde van de thermometer en dus ook van de temperatuursensor precies hetzelfde is  

waarom komt de waarde van de temperatuursensor van de vriezer niet overeen met die op de deur?

-  Behoort de waarde van de temperatuursensor in de vriezer wel hetzelfde te zijn als op de deur ( je zou verwachten van wel!)

- Ik stel de vriezer opnieuw in en hij staat op -15 graden. Ik stel nu een nieuwe temperatuur in van -20. 

Ik zie de temperatuur op de deur langzaam oplopen (binnen 5-10 minuten ) naar -20 graden. Terwijl de temperatuur zowel op thermometer als op de temperatuursensor precies hetzelfde blijft! Wat gebeurd hier????????

- Nu komt het waarom ik dit probleem aankaart: Als de vriezer de ingestelde temperatuur op de deur bereikt, waarom zou de vriezer bij -10 nog verder gaan vriezen???????

Tevens zie ik in de Samsung Community dat 2 personen hetzelfde probleem hebben gehad namelijk Sammie1 en Detandt62! Het lijkt dus wel een bekend probleem! Kunnen jullie achterhalen wat hiermee verder gebeurd is?

De monteur is via Samsung ingeschakeld (Servilux). 

Ik ben heel benieuwd wat jullie hierover zeggen en ik wil heel graag meedenken!

Met vriendelijke groet,

Koekje1968

Groetjes,

Tim

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Tim, 

Ik zie dat we via twee kanalen over hetzelfde onderwerp contact hebben. We kunnen nogmaals een monteur inplannen, maar laten we het contact tot 1 kanaal beperken om het overzicht te behouden.

rsz-846676
0 Likes
Koekje1968
First Poster
Opties

Beste Bruce,

Je hebt mijn bericht op Twitter gezien en ik denk dat we hier niet verder mee komen.

Ik heb mijn bevindingen doorgegeven in de hoop dat er een oplossing kan komen.

Jammer dat het niet verder onderzocht kan worden want ik heb het vermoeden dat er een bug in alle RSG5PURS apparaten zit. Zoals ik al zei: Meerdere mensen hebben hier last van en de namen heb ik doorgegeven.

Ik ga niet nog een keer voor een servicebezoek betalen.

Verder vroeg ik me af wat jullie doen aan de schade die we hebben geleden?

De monteur heeft immers een fout gemaakt, we hebben voedsel moet weggooien!

M.v.g.

Tim

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als de koelkast hetzelfde euvel heeft als voorheen, hoef je binnen drie maanden na de reparatie niet te betalen voor het bezoek. Ik kan hem dus voor je inplannen als je wilt. 

Betreft het voedsel, kun je mij een privébericht sturen met jouw adres- en contactgegevens? Dan kijk ik even wat ik voor je kan doen.

rsz-846676
0 Likes
Koekje1968
First Poster
Opties

Hoi Bruce,

De monteur heeft de conclusie getrokken dat er een lek in het koelsysteem is. 

Ik trek een hele andere conclusie maar het gaat uiteraard om hetzelfde probleem.

Wat mij betreft mag er dan kosteloos een monteur ingepland worden.

In een privebericht aan jou mijn adres- en contactgegevens.

Groet,

Tim

0 Likes
Koekje1968
First Poster
Opties

Beste Samsung  (BruceH),

Triest hoor!

De monteur van Servilux zou morgen komen maar Servilux heeft afgebeld. 

Servilux geeft aan dat wat ze geconstateerd hebben daar blijven ze bij.

Ik had een beetje gehoopt dat Samsung mijn verhaal gecommuniceerd had met Servilux.

Mijn verhaal kon ik verder niet vertellen en werd afgewimpeld met ongeloof.

Verder vraag ik me af wat voor compensatie jullie gaan geven wat betreft de geleden schade???????

Dat lijkt mij wel redelijk om te vragen omdat Servilux vergeten was de ventilator aan te sluiten.

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Tim

0 Likes
Members_Tx5FyAv
First Poster
Opties

Beste,

Hier geeft display - 19 weer en het is maar -2 in diepvries. 

Gevolg inhoud slecht! Op aanraden stekker 24 uur uit deuren open en nadien opnieuw opstarten maar nog steeds zelfde probleem.

Wat kan de oorzaak zijn!

Mvg.

0 Likes
Koekje1968
First Poster
Opties

Hoihoi,

Zelfde bug als ik heb gehad! Samsung snapt zelf niets van dit probleem en wil het ook niet snappen terwijl het duidelijk is uitgelegd.  De temperatuur op de deur komt totaal niet overeen met de temperatuur intern.

Buiten dit probleem verbruikte dit apparaat nog eens heel veel extra energie. Wij  hebben toen heel snel iets anders gekocht! Je snapt het al...uiteraard geen Samsung.

Succes!!!!!

0 Likes