op 25-05-2021 07:36 PM
Wij hebben een Samsung RB31FEJNBSA. Sinds enkele weken maakt hij om de paar minuten ca. 10 korte piepgeluidjes. Het is het piepgeluid wat je krijgt als de deur te lang openstaat. We hebben alles gecontroleerd: waterpas gezet, deuren goed gesloten, rubbers schoongemaakt, maar de piepjes blijven continu aanwezig. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn. Apparaat werkt verder nog prima, dus zou zonde zijn om hierom weg te moeten doen.
op 25-05-2021 09:13 PM
op 25-05-2021 09:33 PM
Dank je. We gaan de vriezer snel leeg maken en het uitproberen. Ben benieuwd. Is dit vaker de oplossing geweest?
op 25-05-2021 09:36 PM
op 27-05-2021 10:14 AM
Hi @RichardSp1,
Laat je weten of het heeft geholpen? Anders kan hier het beste een monteur naar komen kijken. Ik kan een reparatieverzoek voor je indienen of je kunt telefonisch direct een reparatieverzoek indienen 👍
op 27-05-2021 11:09 AM
Hoi Bruce, bedankt voor je reactie. Wij zijn nu de vriezer aan het leegmaken/eten. Daarna zal ik zsm 24 uur uitzetten.
kan jij aangeven wat de kosten zijn als er een reparateur moet komen?
op 27-05-2021 11:57 AM
Dat is lastig te zeggen. Houd in ieder geval rekening met de voorrijkosten en het arbeidsloon van de monteur.
Hoe oud is de koelkast momenteel? Je hebt twee jaar fabrieksgarantie, daarbuiten heb je vaak nog recht op wettelijke garantie. Dit loopt via de verkoper: https://bit.ly/2cewohi
Ik hoor graag of het heeft geholpen 🤞
op 27-05-2021 12:43 PM
28 jan 2015 via Mediamarkt.
op 28-05-2021 08:33 AM
op 28-05-2021 08:43 AM
mediamarkt geeft aan: wij hanteren standaard 2 jaar garantie. Daarna kijken we met je mee naar de economische levensduur van het product. Omdat de 2 jaar voorbij is zal ik dus wel wat kosten hebben. Hier kan ik dan een gedeelte van declareren. Dit kan MM alleen berekenen achteraf vanuit de factuur van de monteur. Helaas dus pas na de reparatie.
Dit is voor mij te vaag en een te groot risico. Zit niet te wachten op een onverwachte hoge rekening, waarbij ik ook nog moet bewijzen dat er normaal gebruik is geweest op de koelkast.
kortom, kennelijk accepteren dat een Samsung koelkast spontaan na 6 jaar rare kuren gaat vertonen en vervangen moet worden.
zou mooi zijn als Samsung een ruilvoorstel maakt voor een andere koelkast met bijbetaling bijvoorbeeld. Is dat geen optie?