op 25-08-2021 02:16 PM
Het betreft de koelkast: Samsung RS68A8842B1
Graag wil ik weten hoe het zit met de minimale omgevingstemperatuur. De koelkast staat in een ruimte waar het 3 graden kan worden. Nu staat er bij specificaties dat de koelkast in een ruimte moet van minimaal 10 graden. Maar er staat ook dat de koelkast een duocooling systeem heeft en daarvan staat dat de koelkast in een ruimte van minimaal 0 graden kan. Graag wil ik weten hoe het zit. Alvast bedankt voor uw reactie. Met Vr gr Bianca
25-08-2021 02:43 PM - bewerkt 25-08-2021 02:46 PM
Goedemiddag,
Als omgevingstemperatuur te hoog of laag is kan de temperatuur zorgen voor een hoog energieverbruik. Door vocht of condens kunnen elektrische onderdelen van een koelkast na een tijdje stukgaan. Dus vandaar het advies voor minimaal 10 graden.
Dat duo cooling systeem waar je over praat is waarschijnlijk de Twin Cooling Plus. Hierdoor heeft de koelkast een apart gedeelte waar je producten op 0 graden kunt bewaren waardoor ze langer goed blijven.
Hier nog even een stukje van de website :
Zorgt ervoor dat etenswaren tot twee keer langer vers blijven*. Twin Cooling Plus™ optimaliseert de temperatuur en luchtvochtigheid in de koelkast en vriezer dankzij twee onafhankelijke koelsystemen. Het zorgt ervoor dat voedingswaren beter bewaard blijven en smaak behouden door te voorkomen dat geurtjes uit de vriezer en het koelgedeelte zich met elkaar vermengen.
Om je vraag goed te beantwoorden, zorg dat de minimale temperatuur 10 graden is.
op 25-08-2021 10:58 PM
Hai bedankt voor je reactie maar helaas is dat het niet.
In bijgaande afbeelding de info over duocooling met betrekking tot de omgevingstemperatuur dus niet mbt het systeem zelf. Dat is mij bekend maar overal lees ik onderstaande invloed van het systeem mbt de ruimte waar de koelkast gezet kan worden. Dat is de reden van mijn onduidelijkheid. Ik hoop dat je mij meer kan vertellen hierover alvast bedankt