op 15-05-2019 11:14 AM
Mijn moeder heeft een Samsung model WW80H7600EW/EN. Na de was blijft er water in het reservoir bakje staan en moet het dus na elke was eruit om het water weg te schudden.
De normale dingen als: schoonmaken en er zuinig mee omgaan, zijn al gebeurd. Ook is er al twee keer een monteur langs geweest, maar dat schiet niet op: goed schoonmaken, of de opmerking dat het "normaal" is.
Wat zou dit kunnen zijn? Wat kan Samsung met deze klacht?
Ik ga nog meer informatie vragen aan haar: was het vanaf het begin, is het altijd enz.
Wat ik op internet tot nu toe gevonden heb, is bijvoorbeeld dit - snijdt dat hout?:
"Tijdens het draaien van een was blijft de wasverzachter in het reservoir achter. Doorspoelen en schoonmaken van het reservoir bieden geen oplossing.
Verwijder de schroeven achter onder het deksel en schuif het deksel iets naar voren of naar achteren, u kunt het deksel dan verwijderen.
Het mechanisme van de zeepbak is nu zichtbaar.
Heb het deksel verwijderd en wat bleek...het aanstuurmechanisme van de arm was buiten een geleider geschoten. Het mechanisme terug geplaatst in de geleider en het spoelen van de zeepbak verloopt weer volgens programma! geweldig! Heb daarnaast met flosborsteltjes de gaatjes bovenin de plaat boven de zeepbak schoon gemaakt en ook de wasverzachter wordt nu volledig gespoeld."
op 16-05-2019 01:45 PM
Het is in principe niet heel vreemd, aangezien het water naar boven komt om het zeep op te halen. Het is mogelijk dat na het sluiten er dus nog iets van water in zit. Je kunt wat je onderaan hebt geplaatst proberen, maar het is verder niet bekend bij mij of dit kan helpen. Als het helpt hoor ik 't graag, dan kunnen anderen die meelezen dit ook altijd nog even proberen.