20-11-2020 01:48 PM - bewerkt 23-11-2020 10:19 AM
Hoi allemaal! Ik ben sinds eind juni 2020 in het bezit van een Samsung warmtepompdroger, type DV80M5210QW. De eerste paar maanden van het gebruik was de droger goed stil, een verademing ten opzichte van onze vorige. Echter zit er nu al geruime tijd een vervelende bonk in de machine. Het klinkt alsof het geluid aan de achterkant zit.
Om te illustreren wat ik bedoel heb ik een videootje opgenomen.
Het geluid begint na zo'n 2-3 minuten en houdt pas op wanneer het volledig droogprogramma klaar is, wat gewoonlijk 1 a 2 uur duurt. Je kunt je voorstellen dat het behoorlijk afleidt tijdens het thuiswerken 😞
Wat al is gecheckt:
Samsung, kunnen jullie hierin iets betekenen? Of heeft er iemand de gouden tip? Bij voorbaat dank!
op 23-11-2020 12:26 PM
Hi @vonbergen,
Welkom op de Community!
Bedankt voor de duidelijke uitleg en de video. Hier kan het beste een monteur naar komen kijken. Je kunt telefonisch een reparatieverzoek indienen of mij een privebericht sturen met je adres- en contactgegevens en de volledige modelcode, het serienummer en de aankoopdatum.
op 02-04-2021 02:27 PM
Hier exact hetzelfde met dezelfde droger, 3 x langs geweest voor reparatie. 1ste keer motor vastgezet; 2e keer lager vervangen; 3de voorkant (met rolwieltjes voor de trommel) vervangen. Allemaal niks geholpen. Droger onder garantie vervangen door een nieuwe. Nu ook een ander model DV80T6220LH moest wel weer 100 euro bijbetalen.
op 06-04-2021 09:51 AM
Welkom op de Community, @peregrinesnl.
Balen dat jij dit ook ervaarde, maar wat fijn dat deze vervangen is met een ander model.
Werkt deze naar behoren?
op 06-04-2021 10:01 AM
De droger DV80T6220LH/S2 werkt opzichgoed en maakt ook geen bonkend geluid. Maar heeft wel een ander heel groot probleem. Die gebruikt in standby (dus uitgeschakeld) maar liefst continue 19 Watt ipv 0,5 Watt. Daardoor is het standby verbruik op jaarbasis geen 5 kWh maar 166 kWh. Hierdoor komt het jaarverbruik dus op de aangegeven 176 - 5 + 166 =337 kWh dus zeker geen A+++ label waardig. zie https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=196537 Heb ook al telefonisch contact daarover gehad met Samsung Nederland; zouden terugbellen, maar gebeurd ook niet. Dus nee zeker niet tevreden met deze droger.
op 06-04-2021 10:09 AM
op 06-04-2021 10:45 AM
Nee geen klantnr gekregen. Heb zowel telefonisch als via de chat afgelopen vrijdagmorgen contact gehad, men zou het voorleggen aan een technicus en terugbellen, maar niets meer gehoord. Ik wilje wel een privébericht met mijn telnr sturen maar heb geen idee hoe dat moet. En ik weet ik niet hoe ik jou zou kunnen e-mailen
op 06-04-2021 10:56 AM
Als het contact afgelopen Vrijdag geweest is vermoed ik wel dat er deze week contact opgenomen zal worden. Vanwege Goede Vrijdag en Pasen zijn we nu een paar dagen verder waarbij het niet opgepakt kon worden door afwezigheid.
Als je ingelogd bent via de browser klik je op jouw profiel > Mijn berichten > Klik op het icoon voor een nieuw bericht > Vul mijn naam in > Verstuur bericht. Laat me weten of dit lukt 👍
op 11-04-2021 09:08 PM
Helaas, geen enkele reactie tot nu toe op gehad 😞
op 12-04-2021 10:41 AM
Ik ga er achteraan voor je, @peregrinesnl!