Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Handdoeken gerafeld uit WF70F5EBP4W Eco Bubble

(Onderwerp aangemaakt op: 27-08-2017 12:18 PM)
511 Weergaven
Trico
First Poster
Opties

Hallo,

Sinds een paar maanden de Samsung WF70F5EBP4W Eco Bubble. Op zich heel tevreden met vooral de 15 minuten programma's voor zomerse kledingstukken. Wel een paar problemen:

• ondergoed rekt enorm uit en vervormt. Zowel in het verkort programma (15-30 minuten, 800 toeren) en al helemaal in de gemengde dagelijkse was (1400 toeren) met t-shirts en dunne pyamabroeken. Ondergoed doe ik altijd in een waszak. 
  • handdoeken rafelen bij de dagelijkse was (1400 toeren)
  • t-shirtjes en sportbroeken komen vaak wat vervormd uit de was (dagelijkse was en 15-20 minuten verkorte was)
    • bij t-shirtjes is de voorkant ineens een stuk korter dan de achterkant
    • bij sportbroeken zijn de voorste pijpen ineens een stuk korter dan de achterkant van de pijpen. Dat merk ik dus bij het dragen!

Zo weird. Heeft iemand anders hier ook last van?

Samsung gebeld en die zeiden dat het dagelijkse wasprogramma alleen voor bloesjes etc is. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik heb eerder zo een Samsung gebruikt (daarom ook zelf gekocht) waar we gewoon gemengde was in het dagelijks programma konden doen (spijkerbroeken, beddengoed, handdoeken, bloesjes) en alles kwam er pico bello topfit uit. 

Daarom hoor ik graag van Samsung zelf:
  • waar de 15-60 minuten verkorte was goed voor is: 
    • welke was kan daarin en hoeveel
    • wat kan er per se niet in
  • waarin het verkorte programma verschilt van de dagelijkse was (behalve dat de dagelijkse was 1400 toeren is en de verkorte was maar 800)
    • welke was kan in de dagelijkse was en hoeveel.
    • wat kan er per se niet in
    • in de handleiding staat een niets-betekende zin bij de dagelijkse was (iets van: dat het gemaakt is voor een testinstituut; dus waarschijnlijk een vertaalfout)
  • Hoe voorkom ik dat sweaters en t-shirts muf ruiken na het wassen?
  • hoe voorkom ik dat ondergoed, sweaters en t-shirts vervormen door het wassen?
    • in welke was kan ondergoed gewassen worden en met welke andere was kan dit gemengd worden?

0 Likes
1 Antwoord
Tim
GrandMaster
Opties

Hi @Trico, goed dat je deze vragen op onze Community stelt! Hopelijk kan ik je hiermee iets verder op weg helpen. 

Heb je zelf al eens andere programma's dan de bovenstaande gebruikt? Ik raad je aan om niet te veel wasmiddel te gebruiken, geen wasbolletjes (altijd de zeepbak gebruiken) en geen wascapsules, want die lossen niet op. 

Verder is het verstandig om niet te warm te wassen. Je kunt het katoenprogramma gebruiken voor gemengde was. Eventueel kun je de dagelijkse was gebruiken of superspeed voor enkel ondergoed.

Het verschil tussen 't snelle programma en de dagelijkse was, is uiteraard het toerenaantal. Omdat de wasmachine bij de dagelijkse was minder tijd heeft, zal 'ie sneller op toeren moeten komen en dus ook een hoger toerental hebben, vice versa. Daarom is het verstandig om bij de dagelijkse was, minder gewicht te stoppen in de wasmachine.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes