op 20-06-2021 12:44 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Omdat deze combimagnetron in het NLs eenvoudiger te bedienen is voor mijn ouders dan nieuwere zonder display, hoop ik dit probleem opgelost te krijgen.
Het display geeft bij het inschakelen van een willekeurige functie E32 aan. In de handleiding staat wel dat dan de gewichtsensor een lichter gewicht dan 30 gram weegt. Maar niet hoe dit op te lossen.
Met sensor ontdooien, met de blauwe schaal eronder, lukt wel door op start te drukken. Maar hete luchtoven of andere functies blijven de E32 code geven.
Is dit te resetten?
op 23-06-2021 08:40 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @NickSR,
Welkom op de Community.
Toevallig kwam ik een stukje tegen, van iemand die tegen hetzelfde aanliep. Niet helemaal volgens het boekje, maar is het proberen waard. Anders zou er een monteur naar moeten kijken, met de bijkomende kosten.
De oplossing om de weegfunctie/sensor te omzeilen.
Ik heb de methode gevolgd en het lijkt te werken. Hierbij zijn oplossing (even in deze pagina naar bovengehaald zodat je niet de gehele discussie moet doorzoeken):
- Verwijder eerst binnenin de glasplaat met rooster en daarna het draaiplateau.
- Verwijder aan beide zijkanten de schroef midden onder.
- Leg de Magnetron op zijn kop neer.
- Verwijder de bodemplaat. Aan voorkant krijg je hem moeilijk los, dus buig de bodemplaat wat omhoog en zet er iets tussen zodat je makkelijker in de binnenkant erbij kan).
- je ziet nu 3 kabeltjes die aan elkaar vast zitten en richting een printplaatje gaan.
- trek dit stekkertje er van af.
- verbind in het stekkertje het meetsignaal (aangegeven met SA) met de 5V. Dit kun je doen met bijv. een paperclip die je ombuigt en van het ene gaatje in het andere gaatje steekt (ik heb hiervoor een nietje gebruikt, dat paste beter). De codes SA en5V zie je op het printplaatje staan, daaraan kun je herkennen welke gaatjes in de stekker met elkaar moet worden verbonden.
- plak de paperclip (of nietje) af zodat er geen contacten blootliggen.
- plak de kabel ergens aan vast zodat deze niet los rondslingert.
De oven denkt nu dat de magnetron maximaal beladen is en de foutmelding E32 is dus weg. Echter, ga je de sensor gebruiken (dw.z. druk je op de knop voor gewichtssensor), dan krijg je foutmelding E31 (te zwaar beladen). Gebruik je de sensor niet, dan krijg je ook geen foutmelding.
Laat je weten of het is gelukt? 😉
op 23-06-2021 10:26 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Dank BruceH …. het klinkt als een kappotte weegsensor die gebypassed moet worden.
Overigens bleek het niet om een 1370, maar 1391 te gaan. Ik zal eens kijken in hoeverre mijn ouders het sensor-ontdooien e.d. willen behouden.
Op zich lijkt het wel te doen. Is de sensor of print ander ook na te leveren?
op 23-06-2021 10:34 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik kan eens kijken of we nog onderdelen op voorraad hebben, specifiek de sensor. Heb je voor mij de volledige modelcode van de magnetron?
Mocht je toch liever kijken naar een nieuwe (combi) magnetron, dan mag ik jullie tegemoet komen bij de aanschaf van een nieuwe magnetron, tegen een gereduceerde prijs 👍
op 23-06-2021 09:23 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Type : CP1395EST/XEN
Serienimmer: S/N J08Q7DBCB00047F
Eigenlijk hadden we mijn ouders de MC455TERC gekocht. Deze bleek voor hun keuken te groot. Daarbij is de bediening met NL-talige functie-aanduiding voor een 80+ er heel erg prettig;-)
Maar we nemen het aanbod mee in de overweging, waarvoor dank! Mocht reparatie mogelijk zijn met vervangende onderdelen - die uitdaging durf ik wel aan.😎
op 23-06-2021 09:26 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
ps. De nieuwe combi staat dus nu bij ons.
op 24-06-2021 11:59 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Top! Ik heb hem gevonden op de website van onze partner, Samsung Onderdelen: https://bit.ly/3dxJrFN
Echter is het onderdeel niet op voorraad, hij is ook vrij prijzig (123,34). Je kunt eventueel met hen contact opnemen om te kijken of de voorraad nog wordt aangevuld:
Nederland: +31 (0)88 - 2340 393
België: +31 (0)88 - 2340 394
Ik kan daar niet over oordelen, maar persoonlijk zou ik dan liever naar een nieuwe (combi) magnetron gaan. In ons kortingsportaal, kun je voor ongeveer hetzelfde bedrag een nieuwe op de kop tikken 👍
op 24-06-2021 03:02 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Om die inschatting te kunnen maken is het afhankelijk van de functies en afmetingen van een vervangend apparaat. Waar kan ik dat kortingsportaal vinden?
op 24-06-2021 03:12 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken