Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

DV90T8240SE/S2 - wasdroger nog geen 4 jaar oud functioneert niet meer (Wasmachine circa 3.5 jaar oud...)

(Onderwerp aangemaakt op: 04-03-2025 04:59 PM)
236 Weergaven
Cor1987
Apprentice
Opties

Goedemiddag allen,

Waarschijnlijk voor velen herkenbaar, maar weinig dingen zijn zo vervelend als niet werkende wasmachines en wasdrogers.... Wij mochten ons eind april 2021 gelukkig prijzen met een nieuwe wasmachine (WW90T956ASE) en bijpassende warmtepompdroger (DV90T8240SE/S2) van Samsung. Althans, dat was het idee.

De wasmachine was nog geen anderhalf jaar oud toen de eerste reparatie noodzakelijk was omdat de wasmachine niet meer centrifugeerde. Na een tweede reparatie was het bij de derde keer dermate catastrofaal dat de machine compleet de soep in gelopen was, dat in december 2024. Conclusie: machine volledig afgeschreven. De afhandeling via Samsung was echt bizar moeizaam. De wasmachine, amper 3.5 jaar oud... was beyond repair. Gelukkig hadden wij een zeer hulpvolle leverancier die ons super goed geholpen heeft, Samsung wasmachine eruit en een Bosch wasmachine terug (advies was om een ander te kiezen). 

Nu zijn we 3 maanden verder en begeeft de wasdroger het... die is dus ook nog geen 4 jaar oud. Via de chat/telefoon van Samsung heb ik ondertussen al van alles geprobeerd om ergens een oplossing te gaan krijgen, maar ik krijg echt helemaal niets voor elkaar. Er is een reparatieverzoek aangemaakt... maar ja die is nu 3 dagen verder nog steeds niet geaccepteerd door Samsungs partner CE. 

Via de leverancier heb ik het verzoek gekregen dat de machine door Samsung afgekeurd (lees: reparatie weegt niet op tegen kosten..) moet worden voordat er iets gebeuren kan aan hun zijde. Ergens klinkt dat ook wel logisch, maar ja, dan moet ik wel iets voor elkaar kunnen krijgen.

Ik heb via Whatsapp contact gehad met verschillende personen van Samsung, 1 persoon verzocht om een foto te maken van de warmtewisselaar, zij gaf aan dat deze te beschadigd is om voor de warmtepompdroger nog voldoende te kunnen functioneren. Wel heel bijzonder, want we hebben deze enkel schoongemaakt met de door Samsung bijgeleverde borstel en op interval zoals door de droger zelf wordt aangegeven....

De droger heeft er altijd wel lang over gedaan (gemiddeld 4 uur per programma), maar is nu helemaal niet meer functioneel. Programma's doen er circa 5 tot 6 uur voordat ze überhaupt doorlopen zijn en de was komt er dan ook nog eens zeiknat uit... daarmee drogen we nu dus eigenlijk alles na op wasrekken, verwarming etc, want we moeten toch iets.

De warmtewisselaar is bovendien zeiknat, ik heb laatst de droger naar voren geschoven en er liep serieus een hele plas onder uit de warmtewisselaar. Ik heb alles nagelopen verder, er zit aan de achterzijde een afdekkap daar zit speling in. Ook het 'foam'/isolatiemateriaal is helemaal losgeweekt van de achterkant en ligt feitelijk helemaal los.

Daarmee lijkt het lot van deze wasdroger dus bepaald en lijkt het erop dat deze droger de 4 jaar niet eens gaat halen.. Een zorgelijke ontwikkeling als je het mij vraagt.

We zijn dan ook alles behalve te spreken over de wasmachine en de wasdroger die van Samsung afkomstig is.

Eerder contact leverde me ook wel wat frustraties op, want deze wasdroger komt voor verlengde garantie in aanmerking, ware het niet dat deze 'administratief' bij Samsung geregistreerd moest zijn ergens? Maar daarmee is dat louter een administratieve handeling, dat juist betrekking zou moeten hebben op het product en de aanschafdatum. We hebben de machine altijd netjes schoongemaakt, onderhouden waar we bij kunnen en op de in de handleiding opgenomen manier.

Ik vrees dat de monteur die gaat komen met een rekening gaat komen, want die gaan ook echt niet voor niets komen... maar ik vrees dat de reparatiekosten helemaal niet opwegen tegen de waarde.. Als wij enkele honderden euro's moeten gaan betalen omdat de droger dan 'gemaakt' zou zijn, is het nog maar afwachten of de droger gaat doen wat deze zou moeten doen en dat is al helemaal geen garantie dat de droger het daarna wel fatsoenlijk gaat doen.

Via dit forum en op het internet lees ik heel veel klachten die precies overeenkomen met onze klachten... dus ik heb er weinig vertrouwen in helaas omdat de gegeven oplossingen eigenlijk altijd op hetzelfde uitkomen: vervangen.

En daarom heb ik niet de indruk dat dat bij ons anders gaat zijn en dat vervanging van de wasdroger op het programma staat. Dan zie ik het absoluut niet zitten dat er voor een wasdroger nu kosten gemaakt gaan worden die het niet waard zijn.

Hoe krijg ik een oordeel over de wasdroger zonder dat ik alle kosten voor mijn rekening krijg?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Cor1987
Apprentice
Opties

Oplossing: In overleg met leverancier is het apparaat retour gegaan, kosten buiten proportioneel geacht en samen met de leverancier naar een passende oplossing gezocht. Daar heeft Samsung absoluut niets aan bijgedragen, Samsung heeft hier absoluut steken laten vallen voor de niet deugdelijke apparaten. Geen stijl! Leverancier heeft ons goed geholpen, daar waar Samsung alleen maar op kosten heeft gejaagd door dure reparaties aan te smeren.

Leverancier heeft bij ons aangegeven dat het absoluut niet zinvol is om deze machines te repareren, hoge kosten met slecht resultaat en meestal binnen een jaar alsnog vervangen. Absoluut zinloos dus.

Door Leverancier netjes opgelost met als advies om geen Samsung wasmachine en/of droger meer aan te schaffen, zo gezegd zo gedaan, Samsung eruit.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
2 Antwoorden
Cor1987
Apprentice
Opties
Update.. CE repair komt met een prijsopgave van maarliefst € 614,53.......voor een wasdroger van nog geen 4 jaar oud en aanschafwaarde € 879,00... dit is niet meer rendabel te achten lijkt mij.

Na reparatie is natuurlijk sowieso niet te zeggen of de problemen verholpen zijn en al helemaal geen garantie hoe lang dit goed zou gaan.

Vanwege leeftijd machine krijgen we wel wat coulance, maar alsnog zo'n 400 euro eigen kosten... dat weegt niet op tegen de waarde van deze wasdroger lijkt mij...

Adviezen? Ik vind het echt bizar dat de wasdroger na nog geen 4 jaar gerepareerd moet worden voor meer dan 2/3 van de aanschafprijs. Absurd en niet acceptabel voor zo'n jonge droger wat mij betreft.
0 Likes
Oplossing
Cor1987
Apprentice
Opties

Oplossing: In overleg met leverancier is het apparaat retour gegaan, kosten buiten proportioneel geacht en samen met de leverancier naar een passende oplossing gezocht. Daar heeft Samsung absoluut niets aan bijgedragen, Samsung heeft hier absoluut steken laten vallen voor de niet deugdelijke apparaten. Geen stijl! Leverancier heeft ons goed geholpen, daar waar Samsung alleen maar op kosten heeft gejaagd door dure reparaties aan te smeren.

Leverancier heeft bij ons aangegeven dat het absoluut niet zinvol is om deze machines te repareren, hoge kosten met slecht resultaat en meestal binnen een jaar alsnog vervangen. Absoluut zinloos dus.

Door Leverancier netjes opgelost met als advies om geen Samsung wasmachine en/of droger meer aan te schaffen, zo gezegd zo gedaan, Samsung eruit.

0 Likes