op 24-01-2022 01:26 PM
even gezocht maar niets gevonden hierover in de community.
Deze week 2 Samsung koelvriescombinaties gekocht voor 2 adressen:
De #RB36T600CSA en de #RB36T672C
Voor beiden moest de deur naar links scharnierend worden omgezet. Dat kan ik zelf wel....als de nieuw te gebruiken schroefgaten tenminste deugen.
Bij beiden waren (toevallig) de schroefgaten (linkerkant kast) van het onderste scharnier (van de onderdeur) het probleem.
De tapdraad lijkt er schuin naar beneden ingezet te zijn. ergens logisch want je moet eerst de onderdeur erin hangen en die zit dan een beetje in de weg. Betekent wel dat je de voorkant van de combi op een boek moet zetten om hem achterover te latten hellen zodat je de schroevendraaier loodrecht op de bout krijgt en achter de koelkast iets om te voorkomen dat ie wegrijdt (zo hard moet je drukken. Er zit rommel in het tapgat wat indraaien bemoeilijkt, Ook het plastic afdek stukje wat je eruit moet halen blijft makkelijk achter in het gat .
Het niet goed kunnen monteren heeft tot gevolg dat er ijsvorming in het vriesvak ontstaat omdat het rubber niet afdicht.
Uiteindelijk heb ik eerst het onderscharnier er maar met veel moeite in gedraaid, toen de onderdeur erop gezet en daarna met veel moeite de boven as in het middenscharnier gekregen (deze zat al met één boutje erin gedraaid omdat ik daar na het inhangen van de deur niet meer bij kon. Niet zoals het hoort dus.
Bekend probleem ?