op 14-03-2018 02:45 PM
Beste lezer,
Ik heb een Samsung Galaxy S9+ en wil graag meedoen aan de inruilactie. Ik heb de gegevens op de website ingevuld en kreeg een e-mail met daarin een aantal stappen van de procedure. Punt 3 sprong er voor mij uit (zie hieronder).
"3. De originele streepjescode als uitsnede van de verpakking met de EAN-code en het IMEI nummer."
Begrijp ik dus goed dat ik de verpakking van mijn gloednieuwe toestel kapot moet knippen om mee te doen aan de actie? Dat slaat natuurlijk nergens op omdat ik de telefoon (inclusief alles wat daarbij hoort zoals de verpakking) in een zo origineel mogelijke staat wil houden voor het geval dat ik 'm in de toekomst wil verkopen.
Is er een alternatief? Ik heb bijvoorbeeld het stickertje met de IMEI ook nog bewaard van het toestel (die bij aanschaf op de achterkant geplakt is), kan ik deze misschien opsturen?
Graag lees ik uw antwoord.
Groeten Dawied
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-03-2018 04:19 PM
op 14-03-2018 03:07 PM
op 14-03-2018 03:24 PM
Hoi Kevin.
Ik snap jouw gedachte met betrekking tot de intentie om fraude tegen te gaan. Jammer alleen dat het zo moet. Omdat het inleveren (en dus verwijderen van de sticker van de telefoon) van de sticker op de achterzijde van het toestel ook je herroepingsrecht laat vervallen.
Misschien wat gezeik van mijn kant, maar is het ook goed als ik de sticker verwijder met een fohn? Dan stuur ik de sticker op zonder het karton kapot te knippen. Als dat namelijk voldoende is dan los ik het op die manier op.
Wat betreft de telefoon zelf is het een goed toestel en ben ik blij met de dual-sim optie, zo hoef ik op het werk geen twee telefoons op zak te hebben. Wel raar dat er geadverteerd wordt met die "emoji functionaliteit" voor een telefoon die zakelijk vast ook wel populair zal zijn vanwege de dual-sim. Een beetje een kinderachtige en redundante "functie".
Groeten Dawied
op 14-03-2018 03:44 PM
op 14-03-2018 04:19 PM
op 15-03-2018 08:31 AM
Hallo Kevin,
Dank voor je antwoord, ik zal het er mee moeten doen.
Toch vind ik het vreemd dat iets waarvoor ik betaald heb, ik zal moeten slopen. Immers betaal je ook gewoon voor de verpakking. Zal vast als gezeur over komen, maar ik ben hier niet erg van gecharmeerd. Vooral omdat ik vanuit het verleden nog weet dat je met de S4, S5 en ik geloof de S7 mee kon doen door een fotokopie te maken van barcodes etc. en nooit wat hoefde te slopen.
In elk geval nogmaals dank voor alle moeite!
Groet Dawied
op 15-03-2018 01:00 PM
Hallo,
Even een vraagje, waar staat uberhaupt dat het van het nieuwe toestel moet zijn? In mijn beleving moet de code van het oude toestel erbij, ivm gestolen goederen lijkt me.
Mvg
MM
op 15-03-2018 01:07 PM
Het gaat toch echt om je nieuwe toestel @Mment. Tegen diefstal kun je andere maatregelen treffen, zoals IMEI en serienummer uitlezen en deze gegevens natrekken via de anti-helingssite van de politie.
op 15-03-2018 01:10 PM
op 21-03-2018 09:28 AM
Nou. Ik heb dus een foto bijgevoegd en niet de verpakking van mijn S9 kapotgeknipt. Ik dacht dat het een vreemd geformuleerde zin was. Dus dan kan ik de €250,- van mijn S7 op mijn buik schrijven? Ik heb namelijk 9 dagen geleden de telefoon opgestuurd en ik heb nog niets gehoord van Samsung. Geen ontvangstbevestiging. Niets.