Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Uitknippen barcode (inruilactie s9)

(Onderwerp aangemaakt op: 14-03-2018 02:45 PM)
2941 Weergaven
Dawied
Apprentice
Opties

Beste lezer,

Ik heb een Samsung Galaxy S9+ en wil graag meedoen aan de inruilactie. Ik heb de gegevens op de website ingevuld en kreeg een e-mail met daarin een aantal stappen van de procedure. Punt 3 sprong er voor mij uit (zie hieronder).

"3. De originele streepjescode als uitsnede van de verpakking met de EAN-code en het IMEI nummer."

Begrijp ik dus goed dat ik de verpakking van mijn gloednieuwe toestel kapot moet knippen om mee te doen aan de actie? Dat slaat natuurlijk nergens op omdat ik de telefoon (inclusief alles wat daarbij hoort zoals de verpakking) in een zo origineel mogelijke staat wil houden voor het geval dat ik 'm in de toekomst wil verkopen.

Is er een alternatief? Ik heb bijvoorbeeld het stickertje met de IMEI ook nog bewaard van het toestel (die bij aanschaf op de achterkant geplakt is), kan ik deze misschien opsturen?

Graag lees ik uw antwoord.

Groeten Dawied

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Dawied, daar ben ik weer.

Ik heb teruggekregen van de promotieafdeling dat de sticker waarschijnlijk niet als origineel wordt herkend als je hem losföhnt en dus niet uitknipt. Ik raad het je dus af, het is een groot risico en gaat toch om een hoop geld.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

19 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Dawied,

Dat klopt, het moet inderdaad de uitgesnede/geknipte sticker van de doos zijn. Waarom dat is weet ik ook niet zeker, mogelijk is het zodat je niet de cashback kunt aanvragen om daarna gebruik te maken van je herroepingsrecht (toestel terugsturen naar de winkel). Dat is het enige wat ik kan bedenken.

Als je later je toestel wilt verkopen kun je natuurlijk altijd uitleggen dat je dit hebt gedaan voor de promotie. Serienummer en IMEI kunnen altijd gecontroleerd worden in het toestel zelf, en je kunt altijd nog een kopie maken van de uitgeknipte streepjescode. De meeste kopers zullen afgaan op de staat van de telefoon en niet van de doos, dus de meeste kopers zullen hier vast begrip voor kunnen opbrengen. Of je kijkt voor de volgende keer of er wellicht weer een Samsung inruilpromotie is :winking-face:

Hoe bevalt je S9+ verder? :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig
0 Likes
Dawied
Apprentice
Opties

Hoi Kevin.

Ik snap jouw gedachte met betrekking tot de intentie om fraude tegen te gaan. Jammer alleen dat het zo moet. Omdat het inleveren (en dus verwijderen van de sticker van de telefoon) van de sticker op de achterzijde van het toestel ook je herroepingsrecht laat vervallen.

Misschien wat gezeik van mijn kant, maar is het ook goed als ik de sticker verwijder met een fohn? Dan stuur ik de sticker op zonder het karton kapot te knippen. Als dat namelijk voldoende is dan los ik het op die manier op.

Wat betreft de telefoon zelf is het een goed toestel en ben ik blij met de dual-sim optie, zo hoef ik op het werk geen twee telefoons op zak te hebben. Wel raar dat er geadverteerd wordt met die "emoji functionaliteit" voor een telefoon  die zakelijk vast ook wel populair zal zijn vanwege de dual-sim. Een beetje een kinderachtige en redundante "functie".

Groeten Dawied

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Ik durf niet te zeggen of dat ook mag, ik ga het gelijk voor je navragen!

Dual-sim is in het verleden inderdaad veel gevraagd door met name zakelijke gebruikers, en Samsung heeft hier naar geluisterd. Maar ze willen wel een zo breed mogelijk publiek aanspreken, en daarom zullen er ook functies tussenzitten die je wat minder aanspreken, zoals de AR Emoji. Via de camera-instellingen kun je deze functie helemaal uitzetten en dan heb je er niks mee te maken.

Fijn om te horen dat je S9 bevalt. Ik laat het je weten wanneer ik antwoord heb op de vraag of je de sticker ook mag losföhnen.

kevin-sig
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Dawied, daar ben ik weer.

Ik heb teruggekregen van de promotieafdeling dat de sticker waarschijnlijk niet als origineel wordt herkend als je hem losföhnt en dus niet uitknipt. Ik raad het je dus af, het is een groot risico en gaat toch om een hoop geld.

kevin-sig
Dawied
Apprentice
Opties

Hallo Kevin,

Dank voor je antwoord, ik zal het er mee moeten doen.

Toch vind ik het vreemd dat iets waarvoor ik betaald heb, ik zal moeten slopen. Immers betaal je ook gewoon voor de verpakking. Zal vast als gezeur over komen, maar ik ben hier niet erg van gecharmeerd. Vooral omdat ik vanuit het verleden nog weet dat je met de S4, S5 en ik geloof de S7 mee kon doen door een fotokopie te maken van barcodes etc. en nooit wat hoefde te slopen.

In elk geval nogmaals dank voor alle moeite!

Groet Dawied

Mment
First Poster
Opties

Hallo, 

Even een vraagje, waar staat uberhaupt dat het van het nieuwe toestel moet zijn? In mijn beleving moet de code van het oude toestel erbij, ivm gestolen goederen lijkt me. 

Mvg

MM

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Het gaat toch echt om je nieuwe toestel @Mment. Tegen diefstal kun je andere maatregelen treffen, zoals IMEI en serienummer uitlezen en deze gegevens natrekken via de anti-helingssite van de politie.

kevin-sig
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Graag gedaan Dawied, ik ben het wel met je eens. Vroeger ging het inderdaad om een kopie, maar inmiddels is om fraude te voorkomen (heb ik ook maar gelijk naar gevraagd en dit is inderdaad de reden) een echte uitsnede van de verpakking nodig.

kevin-sig
Ward87
Explorer
Opties

Nou. Ik heb dus een foto bijgevoegd en niet de verpakking van mijn S9 kapotgeknipt. Ik dacht dat het een vreemd geformuleerde zin was. Dus dan kan ik de €250,- van mijn S7 op mijn buik schrijven? Ik heb namelijk 9 dagen geleden de telefoon opgestuurd en ik heb nog niets gehoord van Samsung. Geen ontvangstbevestiging. Niets.

0 Likes