Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S pen vervangen voor Bluetooth

(Onderwerp aangemaakt op: 25-01-2025 09:31 PM)
721 Weergaven
Mic_63
Pioneer
Opties
De 64000 euro vraag is:
Kan je de S pen van de nieuwe Samsung S25 Ultra vervangen voor eentje met Bluetooth? 
Dat wil zeggen, een ander S pen kopen, (liefste van Samsung), die past precies op zijn plek en ondersteunt dus wel Bluetooth en Air Commands... 
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Er is geen hoop, De Spen hardware zoals de oplader voor de Spen en de bluetooth functionaliteit van de Spen zijn niet aanwezig in de S25 Ultra. Geen enkele externe Bluetooth pen die je kunt kopen zal werken. De Spen is een reguliere pen geworden zonder Bluetooth.

Dit is gedaan om ruimte te besparen in het toestel zelf. De S25 Ultra is een stuk dunner / platter dan de S24 Ultra en ook aangenaam lichter. De reden die Samsung geeft is dat minder dan 1% de Spen Bluetooth features gebruikte en aangezien ze de S25 Ultra lichter en dunner wouden maken is dit allemaal weggehaald.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

19 Antwoorden
Mic_63
Pioneer
Opties
Oké, lekker bezig Samsung... En zijn ze dan wel van plan in de toekomst zo een bluetooth pen te maken, denk je?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Hallo,

De Bluetooth feature is weggehaald uit de telefoon zelf waardoor Bluetooth Spens niet meer werken. Dit is bewust gedaan om ruimte te maken voor andere dingen. Dus helaas.
Mic_63
Pioneer
Opties
Maar als de telefoon beschikt zelf over Bluetooth, kan je toch een apparaat daarmee verbinden, bij voorbeeld een smachtwatch, en dus ook een S pen... of zie ik dat verkeerd?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
De Spen van bijvoorbeeld de S24 Ultra heeft Bluetooth maar die connect rechtstreeks met de telefoon. Die connectie is in de telefoon weggehaald + de Spen heeft geen Bluetooth meer. Als je een aparte pen vind op internet met Bluetooth zou dat wel werken. Ze hebben Spen Bluetooth weggehaald omdat minder dan 1% van alle gebruikers dit gebruikte.
Aircommands zijn helemaal verwijderd uit de software dus dat zal niet werken. Andere pennen passen overigens niet in het toestel.
Mic_63
Pioneer
Opties
Hopeloos! Misschien komen ze nog ooit met een upgrade... En anders wachten we op de S26 volgen jaar 😂
0 Likes
Mic_63
Pioneer
Opties
Weet ook nog iemand als een backcover met magneet (voor MagSave) problemen geeft voor de S pen? Ik was namelijk von plan een case van Torras te kopen, met zoeen magneete ring...
0 Likes
Amanda1994
Voyager
Opties
0 Likes
Mic_63
Pioneer
Opties
Ja, die artikel heb ik ook net gelezen. Er is dus nog hoop, maar dan weer de portemonnee open trekken...
0 Likes
Mic_63
Pioneer
Opties
En hoe zit het met de S pen en de magneet achterin de hoesje? Bij mij huidig telefoon (S22 ultra) met een simpel magneet aansluiting gaf de pen al problemen...
0 Likes