Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S24 camera optimalisatie verpest foto's

(Onderwerp aangemaakt op: 19-02-2025 07:55 PM)
230 Weergaven
NadNij87
Student
Opties
Hoi allemaal,

Al in verschillende berichten heb ik er iets over kunnen lezen. 

Mijn S24, verbeterd dus ook alle foto's. Ik heb alles wat ik uit kan zetten al uitgezet, maar helaas blijft de telefoon toch minimaal "verbeteren". Wat in mijn ogen alles behalve een verbetering is. 

Ik had mij hier enigzins met tegenzin bij neergelegd, omdat ik begreep dat dit nou eenmaal bij de telefoon hoorde. Echter was ik vandaag bij een vriendin die óók de S24 heeft en die heeft dit dus niet!! 

Hoe kan het dat sommige toestellen dit wel hebben en andere toestellen dus geen automatische verbetering in zet? 
We hebben ALLE instellingen nagelopen, versies gecheckt van de apps etc. Alles is exact hetzelfde alleen mijn camera optimaliseerd de fotos en die van haar niet?

Help! Wat kan ik doen? Want ik vind het echt belachelijk en eigenlijk schandalig dat je geen normale foto's kan maken met een telefoon van 700 euro. 

Alvast bedankt! 😊

Groetjes!

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Je kan pro modus gebruiken, dan krijg je die optimalisatie niet. Maar wanneer je zegt dat haar S24 het niet heeft.. ik denk dat je het dan fout hebt gezien. Je kan dit niet uitzetten. Of pro Modus of een andere camera app gebruiken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Wellicht zat jij in 50 of 200 megapixels. Daar is de nabewerking hoger dan in 12 megapixels.

Ik had vorig jaar de S24 Ultra en de meningen zijn verdeeld. Sommige mensen vinden de nabewerking niet mooi andere wel. Ik was van mening dat de nabewerking net iets te was. Gelukkig is dat met de S25 serie opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Je kan pro modus gebruiken, dan krijg je die optimalisatie niet. Maar wanneer je zegt dat haar S24 het niet heeft.. ik denk dat je het dan fout hebt gezien. Je kan dit niet uitzetten. Of pro Modus of een andere camera app gebruiken.
NadNij87
Student
Opties
Bedankt voor de tip 👍🏻
Dit pas ik inderdaad al toe, echter wil ik graag ook gewoon op de "normale" manier snel de camera kunnen openen en even een foto nemen.

De aanname dat dit niet kon had ik dus ook gemaakt na de verschillende berichten op dit forum...

Wij hebben wel 25 tot 30 fotos genomen om het te controleren. Verschillende invalshoeken en belichtingen. Mijne past het aan en de hare doet dit niet.

Zodra je mijn fotogalerij opent zie je ook een fractie van een seconde een draaiend wieltje en daarna zie je de kleuren aangepast worden. (Je ziet dus eerst de goed genomen foto) bij haar gebeurd dit niet.

Van alle foto's die we genomen hebben gebeurde dit bij haar niet 1 keer en bij mij alle keren. Ik maakte zelf de fotos steeds vanuit hetzelfde standpunt op hetzelfde moment, dus daar kan het niet aan hebben gelegen.

Er zit dus echt een verschil in de camera of telefoon.
Ik vraag mij dan af of er toch (stiekem) verschillende versies zijn. Het is namelijk ook wel vreemd dat niet iedereen hierover valt. Je leest er wel wat over, maar met zoveel S24's in omloop is het best beperkt. Als iedereen dit probleem heeft zou dit toch veel meer reacties moeten opleveren?
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Wellicht zat jij in 50 of 200 megapixels. Daar is de nabewerking hoger dan in 12 megapixels.

Ik had vorig jaar de S24 Ultra en de meningen zijn verdeeld. Sommige mensen vinden de nabewerking niet mooi andere wel. Ik was van mening dat de nabewerking net iets te was. Gelukkig is dat met de S25 serie opgelost.