Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Februari update en accu problemen.

(Onderwerp aangemaakt op: 17-02-2025 05:47 PM)
416 Weergaven
iGadgetman
Pathfinder
Opties
Beter accu duur door cache partitie legen.
- zet je toestel uit
- hang je S2x aan je pc of laptop
- druk de volume omhoog en aan/uit knop tegelijk in.
- laat de knoppen los wanneer je het Android logo ziet
---> Android herstel menu / Android Recovery menu
- ga met de volume omlaag knop naar beneden tot je Wipe Cache Partition ziet
- druk op de aan/uit knop om te bevestigen
---> nu zie je in volgende scherm Clear Cache Partition en kun je tussen YES en NO kiezen
- selecteer YES, druk op de aan/uit knop ter bevestiging
- selecteer REBOOT SYSTEM NOW met de aan/uit knop, je S2x zal nu herstart worden.
- Volg voor betere accuduur nu de aanwijzingen van @Patrick hoe deze te verlengen door features uit te zetten.

--- iGadgetman

Trollen rapporteer ik.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Als je de cache verwijderd verbruikt je toestel juist meer batterij omdat alle cache bestanden weer moeten worden opgebouwd en daarna is het exact hetzelfde.. cache partitie verwijderen doe je enkel als je zeer ernstige problemen hebt. Je bereikt hier dus niks mee qua batterijduur. 

Cache bestanden zijn nodig voor het goed functioneren van het systeem.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Als je de cache verwijderd verbruikt je toestel juist meer batterij omdat alle cache bestanden weer moeten worden opgebouwd en daarna is het exact hetzelfde.. cache partitie verwijderen doe je enkel als je zeer ernstige problemen hebt. Je bereikt hier dus niks mee qua batterijduur. 

Cache bestanden zijn nodig voor het goed functioneren van het systeem.

iGadgetman
Pathfinder
Opties
Ik kreeg deze tip een keer vorig jaar. Toen werd het al ivm updates en de smartswitch. Nu kwam ik het weer tegen op de VS community. Nu ivm de februari patch. Baat het niet.....
--- iGadgetman

Trollen rapporteer ik.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het enige wat na een patch voordeel kan hebben is nadat je ook al je apps geüpdatet hebt nog een extra herstart. De cache in android is juist bedoeld voor positieve dingen zoals snellere laadtijden ect. In de cache zitten tijdelijke bestanden die het systeem nodig heeft om soepel te werken. Alleen bij slecht ontwikkelde apps kan het soms goed zijn om de cache te verwijderen omdat die anders maar blijft vullen. Android is goed ontwikkeld en heeft dit niet nodig. Cache partitie legen doe je als er kritieke fouten zijn, of als de boel niet goed loopt.