Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterijverbruik S24

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2024 02:29 PM)
2624 Weergaven
Gremsems
Explorer
Opties
Sinds ik de S24 Ultra in gebruik heb is het batterijverbruik schokkend slecht. Ik raak zo'n 15% per uur kwijt. 

Enig idee hoe de batterij gacalibreerd kan worden of heb ik gewoon een waardeloze batterij?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @vanderVen,

Bedankt voor jouw bericht. Een bepaalde app kan e.v. hiervan de oorzaak van zijn, omdat die op de achtergrond veel stroomverbruik. Met Smart Switch gaat die app automatisch mee. Je kan het eventueel controleren bij Instellingen ---> Batterij en apparaatonderhoud ---> Batterij. Hier zie je de batterijverbruik van de actieve apps. Anders kunnen wij ook op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3ewEEYs

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
23 Antwoorden
skeebs
Voyager
Opties
waar gebruik je je telefoon vooral voor alle tijd dat hij wel aan staat? dus hoe intensief gebruik je het waaraan (bijvoorbeeld gamen, of streamen kan extra batterij kosten bijvoorbeeld ben benieuwd)
0 Likes
Gremsems
Explorer
Opties
Niks bijzonders. Beetje scrollen en whatsappen. Precies dezelfde dingen waarmee ik het met de S23 Ultra redde van 07.30 tot 22.30.
Nu haal ik met een beetje geluk 14.00 en dan is de koek op.
0 Likes
Members_Z6FEMMe
Journeyman
Opties

Is wel erg snel maar geef het ook nog wat tijd, het duurt even na ingebruikname en het instaleren van al je apps voordat de batterij weer "normaal" gaat doen. 

Je kan bij batterij gegevens ook even kijken of je batterij wel de 4900 mah aangeeft. zo ja kan je ook nog bij het apparaat onderhoud en dan diagnose, kijken of de batterij goed werkt en of er apps zijn die je batterij leegtrekken. 

Is dat allemaal goed dan zou ik eens op youtube een video opzoeken om alle instellingen na te lopen voor het beste batterij verbruik.  

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Gremsems ,

Het is schokkend om te lezen dat je zoveel procent per uur verliest, ik vermoed dat je iets fout hebt gedaan op het toestel zelf. Heb je het toestel met SmartSwitch geinstalleerd en apps en instellingen meegenomen van een vorig toestel? h

Mijn S24 Ultra maakte gisteravond om 11 uur de dag af met nog 80 procent over. Dit toestel heeft juist een extreem goede batterij.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Gremsems
Explorer
Opties
Hey Patrick. Ik heb alles inderdaad via SmartSwitch overgezet van mijn s23 ultra, incl instellingen.

Heb net de batterij weer opgeladen. Heb AOD maar uitgezet, kijken wat dat doet, maar ik zit 50 min na het opladen alweer op 90%
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je zou zeggen dat het geen probleem zou zijn met een S23 Ultra. Maar dat lijkt toch het geval te zijn. Dit toestel heeft de beste batterij die ik ooit heb meegemaakt. Zelfs vannacht toen ik sliep is er in 9 uur tijd maar 1 procent afgegaan. Het kan gewoon niet anders op dit moment dat er iets mis is gegaan met Smartswitch. Ik zou even een backup maken ( Handmatig zonder SmartSwitch ) En dan een fabrieksherstel doen. Ik snap dat dit veel moeite kost maar dit lijkt mij de beste stap. Stel het toestel daarna handmatig in.

Gremsems
Explorer
Opties
Ik denk dat dat het beste is inderdaad. Zeker gezien ik inderdaad gewend ben aan de 23 ultra met uitstekende batterij lijkt dit nergens op. Ik ga m maar even resetten.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik snap dat het vervelend is.. ik was van de week ook meer dan een dag bezig om alles over te zetten van mijn S23 Ultra naar mijn S24 Ultra maar het is beter om de tijd te nemen ervoor en dat alles goed werkt dan de makkelijke manier ( SmartSwitch ) Ik heb vandaag de hele dag lopen gamen op de S24 Ultra en ben in 10 uurtjes maar 40 procent batterij kwijt. Dus is wel echt een goed toestel.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

En mocht je nou nog meer batterijduur willen hebben dan kun je hier terecht  > > https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/batterijduur-verbeteren-op-je-galaxy-to... < <