Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Standaardwaarden (defaults) van een app wissen

(Onderwerp aangemaakt op: 09-07-2023 10:12 PM)
251 Weergaven
Piet9
Pathfinder
Opties

Ik weet dat een S23 met Android 13 standaardapps heeft maar dat is slechts voor een aantal apps.
Ik heb een filemanager die ook een basis mp3 speler is.
In die filemanager heb ik op een mp3 file geklikt en gezegd dat die altijd met de ingebouwde  mediaspeler van de filemanager moet geopend worden.
Nu wil ik dat ongedaan maken.
Vroeger was er een mogelijkheid om bij een app Clear defaults te doen, dat ijkt niet meer te bestaan, nu heb je wel iets als 'instellen als standaard' maar dat is blijkbaar om web pagina's te openen.
Ik zou willen dat ik weer de keuzemogelijkheid krijg als ik op een mp3 klik.
De enige manier waarop ik dat gedaan krijg is om bij klikken op de app in het overzicht van apps naar opslag te gaan en dan op gegevens wissen.
Is er in Android 13 echt geen eenvoudigere mogelijkheid die niet alle gegevens van een app verwijdert (verwijdering van gegevens gooit ook de instellingen weg en dat is niet echt wat ik wil).

0 Likes
3 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Als u op Instellen als standaard klikt, ziet u dan geen optie Standaardinstellingen wissen? Voorbeeld screenshot van Google Files-app.

Screenshot_20230710_102309_Settings.jpg

Piet9
Pathfinder
Opties
Neen, dat is nu wat er bij Android 13 niet meer te zien is.
0 Likes
Piet9
Pathfinder
Opties
Dank u maar dat is wat ik gedaan heb en dat is een oplossing maar be' op naar een eenvoudigere oplossing.
0 Likes