op 09-09-2023 08:54 AM
Hoi,
Sinds vandaag een S23 ultra, maar ik krijg geen mogelijkheid in de APP van deze maatschappijen om te openen en betalen via gezichtsherkenning.
Vingerafdruk gaat prima, maar gezichtsherkenning is een stuk fijner.
Dit moet toch gewoon kunnen? Het is nou niet echt een oude telefoon of zo...
Kan iemand mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-09-2023 01:33 PM
In tegenstelling tot een iPhone, waar deze speciale hardware heeft voor gezichts-ID, gebruikt gezichtsherkenning op Samsung alleen de camera aan de voorkant. Het wordt daarom niet als veilig beschouwd en dus ook geen optie voor de bank- en creditcardapps op Samsung. Daarom worden alleen vingerafdrukken en/of een pincode ondersteund.
op 09-09-2023 09:42 AM
Goedemorgen @VinMor ,
Vingerafdruk is het meest gebruikt tegenwoordig of een pincode. De meeste bank apps ondersteunen geen gezichtsherkenning. Persoonlijk zou ik een pincode aanraden, als je wordt beroofd met een wapen bijvoorbeeld dan kunnen ze makkelijk met je Vingerafdruk / gezichtsherkenning in je telefoon en in je bankapp komen. Met een pincode is het dus een stuk veiliger.
op 09-09-2023 11:00 AM
op 09-09-2023 01:33 PM
In tegenstelling tot een iPhone, waar deze speciale hardware heeft voor gezichts-ID, gebruikt gezichtsherkenning op Samsung alleen de camera aan de voorkant. Het wordt daarom niet als veilig beschouwd en dus ook geen optie voor de bank- en creditcardapps op Samsung. Daarom worden alleen vingerafdrukken en/of een pincode ondersteund.