Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Accu S22 leeg in 6 uurtjes

(Topic created on: 19-09-2022 05:38 AM)
124 Views
MeH81
First Poster
Options
Op 30 augustus heb ik een nieuwe S22, 265 GB gekocht.  Naar jaren bij Huawei gezeten te hebben nu weer de stap naar dit toestel gemaakt. 

Wat een ellende. De accu is binnen 5 a 6 uurtjes leeg. Ik moet echt 3 keer per dag laden.

Contact gehad met support van Samsung. Na een Factory reset van het toestel is het accu probleem nog niet verdwenen. Screen shots gestuurd van accu duur. Batterij gaat leeg door 50 minuten WhatsApp gebruik.......

Uit onderzoek op internet schrik ik van de slechte recensies en presentaties van de S22!

Wie hebben dit probleem ook?

Samsung adviseert mij nu naar een repair center te gaan, maar dat is voor mij heel ver weg.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Tips......?
0 Likes
1 REPLY 1
BandOfBrothers
Samsung Members Star ★★
Options

Hallo @MeH81 

Omdat de batterij gloednieuw is, duurt het verschillende laad- en ontlaadcycli voordat de batterij de optimale omstandigheden heeft bereikt.

Omdat de telefoon zich in de eerste leerfase bevindt om uw gebruiksgewoonten te leren, kan het ongeveer 2 weken duren om uit die fase te komen.

Als dit allemaal voorbij is, als de batterij nog steeds een probleem vormt met betrekking tot het gebruik en het scherm op tijd, probeer dan de systeempartitiecachebestanden van de telefoon te wissen.

Ik zal een link toevoegen die in het Engels is als uw bericht op het Eu Samsung Community Forum, dat overwegend Engelstalig is. Gebruik indien nodig Google Translate. Kijk ook na een volledig gebruik van 100% tot 15% batterij in uw sectie Batterij en apparaatonderhoud om te zien wat de batterij gebruikt.

Dat kan een app markeren die zwaar is op de middelen.

Gebruik ook de optimalisatietool in dat gedeelte. Sommige mensen die Smartswitch hebben gebruikt om hun informatie van de ene telefoon naar de andere te verplaatsen, hebben ook problemen ondervonden.

Als u besluit de fabrieksinstellingen opnieuw te herstellen, gebruik dan Smartswitch niet om uw informatie te verplaatsen of een back-up te gebruiken. Gebruik in plaats daarvan de telefoon als een nieuwe set-up en kijk hoe het werkt. Soms kan de Veilige modus helpen bepalen of een app of thema problemen veroorzaakt.

Ik zal weer een link toevoegen.

Er is ook een diagnostische testtool in uw Samsung Members-app.

En zoals Samsung heeft geadviseerd, kan een Samsung Service Center helpen.

In het Verenigd Koninkrijk hebben we een Samsung Doorstep Repair Service. Of als iemand niet in de buurt is, kan de telefoon worden weggestuurd.

Ik wens u allen het beste.

Wees voorzichtig.

> Clear Cache Files from the phone's System Partition Section  > https://www.samsung.com/uk/support/mobile-devices/how-do-i-clear-the-cache-on-my-device/ You may need to insert your earphones or hook upto a powered On Laptop to access the Clear Partition Section. This may help with lag or stutters as this clears the phone of old/unused or broken cache files.There is also a Repair Apps option in the Menu System too. 

> Safe Mode  > https://www.samsung.com/uk/support/mobile-devices/how-to-start-my-galaxy-device-in-safe-mode/ turns off downloaded apps and themes etc which may highlight an app or theme that's causing conflict. 

 


Daily Driver > Samsung Galaxy s²⁴ Ultra 512Gb ~ Titanium Black.

The advice I offer is my own and does not represent Samsung’s position.
I'm here to help. " This is the way. "

0 Likes