Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S22 Ultra boot loop na update!

(Onderwerp aangemaakt op: 02-12-2024 08:54 PM)
444 Weergaven
Prpldaze
Explorer
Opties

Hallo iedereen,

Na het installeren van de nieuwste software-update tussen 21 - 24 november is mijn Samsung Galaxy S22 Ultra begonnen met ernstige problemen. Het toestel:

• Bevriest vaak.
  • Start willekeurig opnieuw op.
  • Zit nu vast in een bootloop en kan niet worden uitgeschakeld.

Ik heb geprobeerd de telefoon in veilige modus of herstelmodus (recovery mode) op te starten, maar zonder succes. Hierdoor kan ik mijn gegevens niet back-uppen, omdat het toestel niet lang genoeg aan blijft en nu zelfs helemaal niet meer aan gaat. De loop blijft doorgaan tot de batterij leeg is.

Ik heb dringend toegang nodig tot mijn bestanden en een oplossing voor dit probleem. Is er een mogelijkheid om mijn data te behouden en tegelijkertijd het apparaat te laten repareren? Daarnaast zoek ik advies over hoe ik mijn gegevens kan herstellen of back-uppen in deze situatie.

Mijn garantie eindigt op 23-1-2025 en sinds vandaag staat er ineens aangegeven dat mijn probleem niet onder de garantie zou vallen terwijl deze melding op 30 november niet naar voren kwam? . Met de klantenservice van Samsung kom ik op dit moment ook niet verder, deze reageren niet. Omdat er bij de reparatie aanvraag specifiek toestemming moet worden gegeven om gegevens te laten wissen durf ik het dus niet zomaar af te geven , ookal meld ik dit bij de storing om geen gegevens te verwijderen

Hulp wordt zeer gewaarderd (❁´◡`❁)

Update  : Mijn telefoon is 4 december overhandigd aan Dynafix, ondanks de melding valt alles gelukkig toch binnen de garantie. Omdat er geen onderdeel/onderdelen zijn om de reparatie te doen duurt het iets langer Bij de reparatie gegevens staat het volgende ; Repair work - Software upgrade. Daaruit haal ik dat het dan toch echt komt door de vorige update. 

Update 12-12 : Blijkbaar zijn de onderdelen ontvangen maar kon mijn telefoon niet gerepareerd worden ( geen extra uitleg oid in het portaal Dynafix ). De reparatie info is als volgt ; product gecrediteerd door externe technische dienst en wordt ikook  verwezen naar het verkooppunt ( dit zou dan Mediamarkt zijn ) maar bij meerdere posts zie ik dat ik een email moet ontvangen met een voorstel over een oplossing/creditering. RMA : iRMADRSA18504634

51 Antwoorden
Prpldaze
Explorer
Opties

Kort, lang of niet de knoppen inhouden blijft hetzelfde resultaat geven. Paar seconden of minuten het Samsung logo + powered by android en dan valt het weer uit en begint het opnieuw

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Een software update is niet geprogrammeerd om bootloops te veroorzaken. Heel zelden gaat er wel eens wat mis tijdens een update waardoor dit soort dingen ontstaan. Het enige wat je kunt doen is de software opnieuw laten installeren. En in de toekomst eens in de zoveel tijd alles backuppen🙏
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Prpldaze
Explorer
Opties

Daarom zei ik ook na de update en niet door  de update. Fijne dag verder

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Volume knop down + powerknop toch?
0 Likes
Prpldaze
Explorer
Opties

Yep! Heb ook volume up + power en beide + power geprobeerd

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Oke
0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Dan laat de batterij maar helemaal leeglopen dan gaat de telefoon wel uit. Dan de opladen en proberen in recovery menu te komen.
0 Likes
Prpldaze
Explorer
Opties

Update ; Ik heb meerdere comments voorbij zien komen dat het bij mensen werkte om het toestel voor 10 - 30 min in de vriezer te leggen, dit leek bij mij ook te werken na een aantal keren bleef mijn telefoon aan en heb ik alle folders gekopieerd naar mijn PC. Er stond ook weer een update klaar die ik heb gedaan en tot nu toe is mijn telefoon nog niet uitgevallen🤔

Nieuwe update volgt nog

Prpldaze
Explorer
Opties

Update 2; vandaag is de telefoon weer zomaar uitgevallen om 13:25 en na een paar keer weer vast in de bootloop is het af en toe weer aan en functioneert normaal. Foto's en andere backups zijn wel gelukt. 

Na de recentere update van gisteravond werkt de 'instellingen' app niet meer. Deze opent en sluit dan meteen weer af en geeft soms de foutmelding, via de zoekfunctie kan ik wel dingen aanpassen, uitzetten etc. 

update 16:00 uur : Wi-fi verbinding verbrak zich opeens een paar keer ondanks het al een langere tijd aan was en toen liep het meteen weer vast. Dit blijkt ook bij meerdere mensen voor te komen met het boot-loop probleem

Volgende stap : Reparatie aanmelden bij Samsung en hopen dat het snel opgelost is en ook weer werkt. Update na reparatie komt eraan

WhatsApp Image 2024-12-03 at 13.51.53_8d0628d6.jpgWhatsApp Image 2024-12-03 at 13.51.54_b06b7ac4.jpgWhatsApp Image 2024-12-03 at 14.30.34_f3dcb5fe.jpg

TmoNL
Journeyman
Opties

Op de Engelse Samsung Fora regent het klachten over soortgelijke problemen. Ik ben naar de Samsung store geweest, daar hebben ze mijn telefoon gereset waarna deze gecrasht is en nu volledig onbruikbaar is geworden. Helaas zat ik buiten de garantie dus nu maar hopen dat Samsung de klacht herkent en met een oplossing komt aangezien ik nu m'n zakelijk Iphone moet gebruiken 😕

0 Likes