Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps installeren erg langzaam op S22 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 25-07-2022 06:31 PM)
851 Weergaven
FatalSon
Pioneer
Opties
Ik merk dat het installeren van apps érg langzaam gaat. Het downloaden gaat nog wel redelijk snel maar daarna duurt installeren erg lang. Ook bij een kleine app van < 10 Mb.
Heb al de chache van Google Play Store en Google Play Services leeggemaakt. 
Tevens "Optimalisatie van app-installatie" in de Play Store app uit- en aan geprobeerd, maar maakt geen verschil.
Heeft iemand nog een tip?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
-Krys-
Pathfinder
Opties
Ik ervaar dit ook, maar ik heb er een oplossing voor, wat we gaan doen is wat Instellingen veranderen in apparaatonderhoud.
dit werkt voor mij op elke Samsung en bespaart ook wat batterij en RAM:

Instellingen > Apparaatonderhoud > Apparaatbeveiliging Aan > 3 puntjes rechtsboven > Automatische Instellingen > Automatisch scannen op malware.

Als dat niet helpt:

Instellingen > Apps > Filteren en sorteren > Systeem-apps weergeven aan > Filteren op: Alle > OK > Zoek: Apparaatbeveiliging > Klik erop > Opslag > Gegevens wissen

Ik hoop dat dit helpt.

Als dat ook niet werkt is er nog een oplossing die je tegelijk met de vorige kan gebruiken: (Niet aangeraden)

Google Play Store > Instellingen > Apps en apparaat beheren > Play Protect > Instellingen voor Play Protect > Apps scannen met Play Protect: Uit.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Hoe heb je jouw S22 Ultra geïnstalleerd? Heb je dat via SmartSwitch gedaan? Als je namelijk al je apps en instellingen van een oud toestel hebt meegenomen dan zou dat kunnen verklaren waarom het traag gaat. Ik heb zelf ook de S22 Ultra en bij mij gaat het niet langzaam.

Waar heb je het toestel gekocht?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
FatalSon
Pioneer
Opties
Nee geen Smart Switch, ik kom van een Oneplus 8Pro.
Gekocht bij Samsung zelf.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dan zou het gewoon snel moeten zijn. Heb je de laatste software updates van de telefoon geïnstalleerd? Via instellingen > Software-update.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
FatalSon
Pioneer
Opties
Ja helemaal up to date, met beveiligingspatch 1 juli 2022.

Even wat voorbeelden, met erachter tussen haakjes het aantal seconden op de Oneplus 8:
Facebook 44 sec (19 sec)
Booking.com 38 sec (14 sec)
Buienradar 33 sec (10 sec)
0 Likes
Celf
Navigator
Opties
Ik heb hetzelfde als Fatalson, komend van een iPhone viel me dit als eerste op. Verse installatie, geen oude backups. 30 mb aan 7 kleine apps nam ongeveer 5 minuten in beslag.
Oplossing
-Krys-
Pathfinder
Opties
Ik ervaar dit ook, maar ik heb er een oplossing voor, wat we gaan doen is wat Instellingen veranderen in apparaatonderhoud.
dit werkt voor mij op elke Samsung en bespaart ook wat batterij en RAM:

Instellingen > Apparaatonderhoud > Apparaatbeveiliging Aan > 3 puntjes rechtsboven > Automatische Instellingen > Automatisch scannen op malware.

Als dat niet helpt:

Instellingen > Apps > Filteren en sorteren > Systeem-apps weergeven aan > Filteren op: Alle > OK > Zoek: Apparaatbeveiliging > Klik erop > Opslag > Gegevens wissen

Ik hoop dat dit helpt.

Als dat ook niet werkt is er nog een oplossing die je tegelijk met de vorige kan gebruiken: (Niet aangeraden)

Google Play Store > Instellingen > Apps en apparaat beheren > Play Protect > Instellingen voor Play Protect > Apps scannen met Play Protect: Uit.
FatalSon
Pioneer
Opties
De tweede oplossing had ik al geprobeerd maar dat hielp niets.

De eerste oplossing doet zeker wél iets. Zie hieronder de nieuwe installatietijden. Tussen haakjes nog steeds de snellere Oneplus 8, maar dit is een aanzienlijke verbetering! Ben er blij mee, bedankt!
PS: Moet ik dat geheugen leegmaken regelmatig leegmaken?

Facebook 44 sec -> 23 sec (19 sec)
Booking.com 38 sec -> 17 sec (14 sec)
Buienradar 33 sec -> 13 sec (10 sec)
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@FatalSon 

Ik heb dit ook al ondervonden in enorm kleine belachelijke groottes van downloads. Dikwijls bij de installatie van een nieuwe update in de Galaxy Buds, meestal 2MB, kon het 4 minutes duren voor dit geinstalleerd was. De download echter is altijd snel, dat klopt.

0 Likes
-Krys-
Pathfinder
Opties
Alsjeblieft! Blij dat het helpt.
0 Likes