Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

slechte kwaliteit camera S10

(Onderwerp aangemaakt op: 2-6-20 21:12)
Rooverz
Navigator
Opties
Galaxy S10 Series

Waarom is de camera van de S10 zoveel slechter als de S7????

Ik heb de laatste mei 2019 update geïnstalleerd met alle camera firmware upgrades. 

Fotos zijn nu doorgaans altijd overbelicht waardoor er bleke gezichten op staan en de foto's flets lijken. 

Tevens is er bizar veel ruis in foto's onder medium lichtomstandigheden en zien deze er korrelig en blokkerig uit (bv binnen, of buiten als het bewolkt is). De camera selecteert diafragma f2.4 met hoge iso en lange sluiterijd. Daarbij is de bewerkingen van de foto zeer slecht. Het is echt niet om aan te zien hoe slecht de kwaliteit is. 

Wij hebben de S10 gekocht omdat we dachten het beste op camera gebied te kopen. Maar de S7 presteert duidelijk heel veel beter opndoorgaans alle foto's (muv heel weinig licht foto's).

Samsung, wordt dit opgelost, anders gaat de S10 terug! 

Beantwoorden
231 Antwoorden
Vanquish
Navigator
Opties
Galaxy S10 Series

Beste Rohit, Medewerkers bij een service punt zijn verbaasd dat ik foto's slecht vind, zijn nog verbaasder dat men deze foto's op een computer heeft staan en er dan op een ander beeldscherm naar kijkt. Op het kleine beeldscherm van een mobiel, komen deze foto's er over het algemeen goed uit. Komen goed over, lijken scherp. Diverse meldingen over de gehele wereld beamen dat de foto's bij bekijken op een ander toestel of dus beeldscherm slechter overkomen. Terwijl dus bijna altijd word vermeld dat onder redelijk dezelfde omstandigheden foto's van en met een "ouder" toestel beter zijn. En tuurlijk lichtval en andere omstandigheden maar er is wel degelijk verschil in scherpte en zo als eerder gemeld de ruis. Als daar dan klachten over zijn moet dat niet zomaar op deze nonchalante manier worden afgewimpeld. Niet door u en dus zeker niet door Samsung. Ik denk dat daar het zeer zit. En wees eerlijk , wat u mooi vind vinden anderen wellicht spuuglelijk. Dus het aanbieden of laten zien bij een servicepunt heeft geen zin. En is eigenlijk een soortement van ontmoediging procedure. Verklaren dat er niks aan de hand is en dus de kop in het zand steken. Dus ik ga het gevecht niet meer aan maar ben zeker niet overtuigd dat er niks aan de hand is.

Beantwoorden
curry16v
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series

Komop man, iedereen kan toch zien dat die foto's van barre kwaliteit zijn. Ik geef duidelijk in mijn beschrijving aan dat de gezichten vervormen dus dan weet je toch waar je naar moet kijken? Ik klaag niet over de rest van de foto of de kleur van zijn knuffel dus dat haal jij er nu zelf bij.

Diep triest dat dit de mensen zijn die je op dit forum moeten helpen. Als je mensen niet wilt helpen, doe dit dan ook niet, helemaal niet op deze manier. 

0 Likes
Beantwoorden
Rohit
Superuser II
Superuser II
Opties
Galaxy S10 Series

Reageer eens normaal @AliceD ?? Ik vraag je gewoon of je langs een servicepunt kunt gaan.. Zo kan je uitsluiten dat er niet echt iets mis is met je camera. Want er kan natuurlijk altijd een defect zijn. Maar ik ben zeer benieuwd naar de foto's van jullie in normale omstandigheden en niet in het donker of wat dan ook. Kan ik ze hier bekijken op een 65inch OLED. Denk dat je daar prima kan zien of de foto's goed zijn of niet. 

Ik wimpel helemaal niks af, alleen moeten mensen geen foto's posten die er prima uit zien en dan klagen dat het slecht is... Kleuren op het gezicht kunnen ook door de knuffel komen of andere omstandigheden die niemand kan weten alleen degene die de foto heeft gemaakt.. maak eens tegelijk een foto met de S8 en S10 onder precies dezelfde omstandigheden. En niet verschillende foto's.. Ik ken echt heel veel mensen met een S10 en S20 en nee het is geen DSLR kwaliteit maar echt dikke prima voor een telefoon camera. Zelf ook de S10+ gehad en de Note 8 en nu de Note 10+ en nergens last van gelukkig.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samsung Galaxy Z Fold 2

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
0 Likes
Beantwoorden
Rohit
Superuser II
Superuser II
Opties
Galaxy S10 Series

@curry16v  schreef:

Komop man, iedereen kan toch zien dat die foto's van barre kwaliteit zijn. Ik geef duidelijk in mijn beschrijving aan dat de gezichten vervormen dus dan weet je toch waar je naar moet kijken? Ik klaag niet over de rest van de foto of de kleur van zijn knuffel dus dat haal jij er nu zelf bij.

Diep triest dat dit de mensen zijn die je op dit forum moeten helpen. Als je mensen niet wilt helpen, doe dit dan ook niet, helemaal niet op deze manier. 

Weet jij wat een vervorming is??? Als je zoontje een ovale hoofd had dan kon ik idd zien dat het vervormd was, jij praat over verkleuring.. beetje dinge door elkaar halen en ander dan triest noemen?? En nogmaals want volgens mij snap je het echt niet, ken ik jou? Ken ik jou zoontje?? Nee toch???? Dus hoe weet ik hoe hij er normaal moet uitzien??? Ervan uitgaande van de rest van de foto dus zie ik dat de kleuren prima zijn tot jij zei dat je zoontje niet oranje haar heeft en ik de andere foto zag. Maar volgens mij wil je niet eens geholpen worden en wil je gewoon even leuk doen hier in dit topic..

Dus google even wat Vervorming betekend en Barre. Want volgens mij haal je woorden door elkaar ofzo.. Als je dit bar noemt dan is volgens mij niks voor jou goed genoeg ooit.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samsung Galaxy Z Fold 2

Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
0 Likes
Beantwoorden
curry16v
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series

Wow ik sta gewoon echt te trillen van jou reactie. Ik heb toch de foto met de s8 gepost zodat je kan zien hoe een "goede" foto er in mijn ogen uit ziet. Je ziet toch duidelijk dat het haar op de foto met de s10 helemaal rood is en die met de s8 niet. Excuus dat ik niet de volgens jouw juiste fotografie termen gebruik, maar op de s10 foto is het gezicht gewoon blurry, de s8 foto geeft meer detail. Maar laat maar zitten als het zo moet. Ik wil helemaal niet leuk doen, want zo leuk vind ik dit niet. Ik zou gewoon graag willen dat alle mensen klachten ondervinden waaronder ikzelf een oplossing aangeboden krijgen van Samsung. Ik ben bang dat ik bij jou niet aan het juiste adres ben. 

0 Likes
Beantwoorden
AliceD
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series

@Rohit ik doelde op je reactie op Curry16v. Redelijk over the top.

@curry16v, lijkt erop dat Rohit dit topic in de kiem moet smoren van Samsung. 

Mijn man heeft heeft Huawei, tegelijk met mijn s10 gekocht. Prachtige foto's, stabiel toestel. Ik weet wel wat het wordt volgende keer (na, S4, S6, Note4, S8, en die $%^&s10). Vooral nu ik lees dat de S20 er ook last van heeft.  

Beantwoorden
Rohit
Superuser II
Superuser II
Opties
Galaxy S10 Series

@curry16v  schreef:

Wow ik sta gewoon echt te trillen van jou reactie. Ik heb toch de foto met de s8 gepost zodat je kan zien hoe een "goede" foto er in mijn ogen uit ziet. Je ziet toch duidelijk dat het haar op de foto met de s10 helemaal rood is en die met de s8 niet. Excuus dat ik niet de volgens jouw juiste fotografie termen gebruik, maar op de s10 foto is het gezicht gewoon blurry, de s8 foto geeft meer detail. Maar laat maar zitten als het zo moet. Ik wil helemaal niet leuk doen, want zo leuk vind ik dit niet. Ik zou gewoon graag willen dat alle mensen klachten ondervinden waaronder ikzelf een oplossing aangeboden krijgen van Samsung. Ik ben bang dat ik bij jou niet aan het juiste adres ben. 

En wanneer kwam jou S8 foto??? Pas na mijn reactie wat er mis was met je 1e foto's, en meteen een sneer naar mij toe alsof ik dus precies moet weten hoe jou zoontje eruit ziet... Hoe kan je dat niet begrijpen??

Je S10 foto's zijn meer gefocust op andere dingen omdat je die van verder weg heb gemaakt, de S8 foto is van een stuk dichterbij dus tuurlijk is het gezicht dan scherper... Maar de S10 foto's zijn niet blurry... Heb ze hier op een grote tv bekeken maar zo slecht zijn ze niet! Kleur van gezicht is wel verschillend van de S8 maar nogmaals dat kan aan zoveel liggen, en ik zou zeggen aan de knuffel die hij in zijn hand heeft. Want de S8 foto is echt dichtbij en niks eromheen waar de camera zich kan op focussen.

@AliceD ik werk niet voor Samsung dus ik zou niet weten waarom ik dit topic in die kiem zou moeten smoren.. 

Jullie moeten eens even rustig alles gaan nalezen en nadenken over wat ik zeg. En jullie kunnen ook gewoon naar een MediaMarkt lopen ofzo.. als dat dichterbij is en het daar eens laten zien aan verschillende medewerkers. Samsung heeft daar ook een eigen gedeelte en misschien kun je daar ook de foto's even op een grote tv bekijken. Maar zo via het internet kan niemand bepalen of je camera kapot is of dat je misschien niet zo goed bent in foto's maken of wat dan ook daarom dus de vraag om langs een servicepunt te gaan of MediaMarkt ofz. Om het even door iemand anders te laten bekijken. 

Samsung Galaxy Z Fold 2

0 Likes
Beantwoorden
curry16v
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series

Dus als ik een oranje trui aantrek krijg ik automatisch ook een oranje coupe omdat de camera van een s10 dit niet trekt? En hoe verklaar je de 2e foto in mijn eerste post dan, daar is geen oranje knuffel bij betrokken? Sorry hoor maar wil gewoon begrijpen waarom er zo nonchalant met klachten wordt omgegaan. Ik voel dat je gepikeerd bent door mijn 2e reactie wat ik kan begrijpen, maar nadat er al zoveel klachten voorbij zijn gekomen kan je toch ook wel begrijpen dat wij gepikeerd raken van een reactie zoals "wat is er mis met de foto"?

Maat goed we zijn het duidelijk niet met elkaar eens, ik hoop dat een Samsung medewerker wel verder kan helpen. 

0 Likes
Beantwoorden
Rooverz
Navigator
Opties
Galaxy S10 Series

Ik voel toch de noodzaak om te reageren. Ik ben erg betrokken geweest binnen dit topic mbt de slechte camera. Is alles nu opgelost omdat ik niets meer van mij laat horen, nee! De s10 maakt nog steeds slechte(re) foto's, zeker tov s8/s7 modellen. Is het nog steeds een probleem? Ja! Maar helaas went het ook.... En helaas moet het ook wennen omdat het probleem niet wordt opgelost....

Ik heb nog nagedacht over de s20.... Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of deze betere foto's gaat opleveren. Wellicht met de main camera wel. Ik twijfel over de zoom camera. Dit is geen optische zoom meer, maar nagenoeg volledige digitale Hybrid Zoon. Misschien kan Samsung een paar toestellen uitlenen aan ons om dit te testen? @BruceH kom maar op met die toestellen :smiling-face: 

Beantwoorden
Remco67
Explorer
Opties
Galaxy S10 Series

Ook ik heb me hier een tijdje niet laten horen maar dat wil niet zeggen dat de camera problemen voorbij zijn.  Gisteren nog een klein stukje gefilmd met beperkt licht. Drama resultaat. Mijn vrouw heeft een mate 20 pro. Dus niet eens de meest nieuwe telefoon. Dat ding presteert een stuk beter. Ook ervaar ik soms dat de telefoon traag is. Dat had ik niet verwacht bij de duurste telefoon die ik ooit gekocht heb. 

Ik ben vooral blij met het formaat van de S10 en de regelmatige updates en de connectie met de Galaxy Watch.  Maar of mijn volgende telefoon weer een Samsung wordt.....

0 Likes
Beantwoorden