Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

slechte kwaliteit camera S10

(Onderwerp aangemaakt op: 23-1-20 16:40)
Rooverz
Navigator
Opties
Galaxy S10 Series

Waarom is de camera van de S10 zoveel slechter als de S7????

Ik heb de laatste mei 2019 update geïnstalleerd met alle camera firmware upgrades. 

Fotos zijn nu doorgaans altijd overbelicht waardoor er bleke gezichten op staan en de foto's flets lijken. 

Tevens is er bizar veel ruis in foto's onder medium lichtomstandigheden en zien deze er korrelig en blokkerig uit (bv binnen, of buiten als het bewolkt is). De camera selecteert diafragma f2.4 met hoge iso en lange sluiterijd. Daarbij is de bewerkingen van de foto zeer slecht. Het is echt niet om aan te zien hoe slecht de kwaliteit is. 

Wij hebben de S10 gekocht omdat we dachten het beste op camera gebied te kopen. Maar de S7 presteert duidelijk heel veel beter opndoorgaans alle foto's (muv heel weinig licht foto's).

Samsung, wordt dit opgelost, anders gaat de S10 terug! 

Beantwoorden
231 Antwoorden
Remco67
Explorer
Opties
Galaxy S10 Series

Vandaag weer wat foto's geprobeerd. Nog steeds niet best. Ook met flits niet altijd raak al levert dat wel het beste resultaat op.  Ik heb serieus al de achterkant van de phone tegen het licht gehouden om te checken of er nog een beschermfilmpje op zit...... Volgens mij niet.

Inmiddels van de verkoper het aanbod gehad om de telefoon op te sturen naar Samsung maar ik heb hier al meerdere mensen zien schrijven dat dat niets uithaalt omdat de phone niet echt 'stuk' is.

Ik mag hem ook terugsturen voor €110 minder dan dat ik betaald heb omdat ik de S10 een maand in gebruik heb.

Voor de rest bevalt hij goed dus ik twijfel nog wat te doen.

Beantwoorden
Loop
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series

Zelf het toestel vanaf eind november en ben met de camera helemaal niet tevreden. Na s4, s6 en s8 had ik meer verwacht. S10 maakt slechter fotos dan mijn vrouw zijn pixel 1 telefoon of s8, zeker in het donker is slecht maar overdag fotos van me kinderen maken is bijna niet mogelijk. Alle fotos zijn onscherp. Instelling resetten is al gebeurt en veranderde niks.  Alleen bij goede omstandigheden heden krijg je goede fotos maar dan kan bijna iedere telefoon in 2020

Rare is ook dat ik me goed heb verdiep en uit bijna alle reviews kwam S10 plus of iPhone11  als beste eruit. De verschillen waren klein maar als s8 bezitter was ik tevreden met het toestel daarom ben ik bij Samsung gebleven.

Nu heb ik 700 betaald zal ik max misschien nog 450 terug krijgen dus verkopen is nu een slechte deal. Ben bang dat we met deze camera moeten leven. Voor mij betekent dat na jaren Samsung dat ik over 2 jaar de overstap ga maken na een concurrent als er niet wat dramatisch veranderd. 

0 Likes
Beantwoorden
Loop
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series
lijkt erop dat dit forum niet meer word gebruikt.
0 Likes
Beantwoorden
Vanquish
Navigator
Opties
Galaxy S10 Series

Het lijkt erop dat Samsung nooit zal toegeven dat er iets mis is met de foto kwaliteit, dus.... iets met vechten tegen de bierkaai. Samsung blijft ontkennen en die paar freaks die hun foto's eens goed bekijken die zijn totaal niet belangrijk voor de omzet van Samsung. Als ik, als zo een freak mijn foto's bekijk maakt deze slechtere foto's dan mij oude S7 Edge. Maar dat ligt volgens Samsung niet aan Samsung. Het toestel is niet kapot, maakt alleen geen scherpe foto's en dus kan je het daar mee doen. Ook de grote review webpagina's e.d. doen hier niets mee, als ze negatief oordelen over een produkt krijgen ze geen speeltjes meer. Hebben ze niks meer te reviewen en zullen ze het zelf moeten aanschaffen. Dat gaan ze natuurlijk niet doen en dus geen woord over deze klachten. Zelfs Tweakers laat het afweten. Dus... Ja, jammer maar helaas, we kunnen de boom in van Samsung. Prettige dag,!!!!

Beantwoorden
Remco67
Explorer
Opties
Galaxy S10 Series

Met een update is het volgens mij ook niet op te lossen. 

De reviewsites zijn dus amper te vertrouwen. Ik heb ook zoveel goede verhalen gelezen over de camera van de S10. Die verhalen zijn onzin.

Overdag met voldoende licht zijn de foto's gewoon goed. Maar als de situatie niet ideaal wordt de kwaliteit van de foto's drastisch minder.

0 Likes
Beantwoorden
Loop
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series

komt er nog een inruilactie voor de s10 ivm komst van de S20? zo niet dan probeer ik het toestel te verkopen

voor ik de S10+ kocht heb ik veel reviews gelezen maar bijna geen site geeft de werkelijk waar. bijna overal word dit toestel vergeleken met iphone 11 pro of p30 pro en daar verliest die maar net van. Voor het werk heb ik een iphone 11 en die maakt veel betere fotos in het donker.

helpdesk komt steeds met standaard antwoorden als app reset / toestel reseten en veiligemodus. maar dit veranderd niets aan de situatie. opsturen kan zeker maar uit diverse verhalen hoor ik dat dit niets aan het probleem veranderd.

0 Likes
Beantwoorden
Remco67
Explorer
Opties
Galaxy S10 Series

En ga je dan bij aanschaf van de S20 af op de professionele reviews? 😉

0 Likes
Beantwoorden
Loop
Apprentice
Opties
Galaxy S10 Series

nou ja kijk zeker naar diverse reviews :smiling-face: mag toch hopen dat ze waardeloos toestel geen 9 als cijfer geven. 

0 Likes
Beantwoorden
Vanquish
Navigator
Opties
Galaxy S10 Series

Conclusie , dit soort gesponsorde reviews zijn dus niet betrouwbaar, ook allemaal gedaan vlak na of vlak voor dat het toestel op de markt kwam. Niemand die een review gaat doen als een soortement van evaluatie/follow-up na een jaar of zo. Dan krijgen ze geen nieuwe speeltjes meer gratis en dus houden ze hun mond, iets met kop in het zand.

0 Likes
Beantwoorden
Margie1403
First Poster
Opties
Galaxy S10 Series
Ook ik heb nu de S10. Mij vorige telefoon was 1 S8. De foto's met weinig licht of kunstlicht zijn met de S8 echt stukken beter.
Ik heb de S10 gekocht vanwege de reviews van de camera's maar wat dat betreft is de S10 echt een tegenvaller
0 Likes
Beantwoorden