op 18-01-2020 10:51 PM
Is het mogelijk een pop-up notificatie in te stellen op het vergrendelscherm? Dus als de Note 10+ op zwart staat, zeg maar?
Dit vraag ik omdat de led notificatie niet meer aanwezig is en ik sommige notificaties mis.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 19-01-2020 07:11 PM
Hey @Sillycious,
Dat zou kunnen met de functie Edge Lighting. Die geeft tijdelijk dan een kleine pop-up bovenaan je scherm en een naar eigen smaak in te stellen effect. Je kunt zelf instellen bij welke apps je deze functie wel en niet wilt hebben.
Het makkelijkst is om onder instellingen te zoeken naar "Edge Lighting". In mijn ervaring is het pop-upje en effect voldoende om in je ooghoek eruit te springen, maar als je telefoon even volledig uit je zicht is geweest kun je natuurlijk altijd nog een notificatie missen. Misschien is het Always On Display hier een goede ondersteuning voor? Hiermee heb je continu je notificatie-icoontjes in beeld, maar dit is helaas wel een batterijslurper...
op 19-01-2020 09:40 PM
Hi @KevinW dank je voor je antwoord. AOD is inderdaad geen optie, maar edge lightning staat ingeschakeld bij alle apps, echter komt dat alleen te voorschijn als de mobiel aan staat, niet als ie black screen op tafel ligt. Is het en instelling om edge lightning ook te zien als ie "te ruste" ligt?
op 26-06-2023 09:57 AM
Op het vergrendelscherm kan je wel notificaties laten weergeven, met of zonder details. Het is niet mogelijk om hier icoontjes van andere apps te plaatsen. Wel kan je links en rechts onderin een app instellen om deze snel te gebruiken. Wel kan het zijn dat de app vraagt om je telefoon te ontgrendelen.
Ga hiervoor naar Instellingen> Vergrendelscherm > Vergrendelscherm bewerken, houd het icoontje links- of rechtsonder even om deze te wijzigen naar een andere app.
Groeten,
Martijn
op 19-01-2020 07:11 PM
Hey @Sillycious,
Dat zou kunnen met de functie Edge Lighting. Die geeft tijdelijk dan een kleine pop-up bovenaan je scherm en een naar eigen smaak in te stellen effect. Je kunt zelf instellen bij welke apps je deze functie wel en niet wilt hebben.
Het makkelijkst is om onder instellingen te zoeken naar "Edge Lighting". In mijn ervaring is het pop-upje en effect voldoende om in je ooghoek eruit te springen, maar als je telefoon even volledig uit je zicht is geweest kun je natuurlijk altijd nog een notificatie missen. Misschien is het Always On Display hier een goede ondersteuning voor? Hiermee heb je continu je notificatie-icoontjes in beeld, maar dit is helaas wel een batterijslurper...
op 19-01-2020 09:40 PM
Hi @KevinW dank je voor je antwoord. AOD is inderdaad geen optie, maar edge lightning staat ingeschakeld bij alle apps, echter komt dat alleen te voorschijn als de mobiel aan staat, niet als ie black screen op tafel ligt. Is het en instelling om edge lightning ook te zien als ie "te ruste" ligt?
op 19-01-2020 11:04 PM
In de instellingen van Edge Lighting staat een optie "Edge Lighting weergeven". Deze kun je desgewenst instellen op "terwijl scherm aan is," "terwijl scherm uit is" of "altijd". Ik heb hem zelf op Altijd staan en dan komen ze ook binnen als het scherm uit is.
De beschrijving van "terwijl scherm uit is" doet vermoeden dat de pop-up dan alleen komt als de melding het scherm normaal gesproken zou aanzetten en dus niet bij normale notificaties, maar ik ben nou ook weer niet zo populair dat ik zo veel notificaties krijg dat ik dit even snel voor je getest heb 😅 Maar met altijd zou het moeten lukken.
Ik bedenk me net wel dat AOD hier volgens mij wel voor aan moet staan, maar 'tikken om weer te geven' is voldoende. Zo staat op mijn Note10+ ook, en dan slurpt-ie geen extra batterij.
op 19-01-2020 11:11 PM
Tja.... zo staat alles al, maar behalve een meldingsgeluid, krijg ik niets te zien op het stand by scherm.
op 22-06-2023 04:53 PM
op 23-06-2023 12:22 PM
Hi @DenGeer, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Krijg je de meldingen wel te zien als je je telefoon ontgrendelt? En staan de meldingen voor het vergrendelscherm ook ingeschakeld op je telefoon? Ga hiervoor Instellingen > Meldingen > Meldingen vergrendelscherm
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 23-06-2023 08:55 PM
op 26-06-2023 09:57 AM
Op het vergrendelscherm kan je wel notificaties laten weergeven, met of zonder details. Het is niet mogelijk om hier icoontjes van andere apps te plaatsen. Wel kan je links en rechts onderin een app instellen om deze snel te gebruiken. Wel kan het zijn dat de app vraagt om je telefoon te ontgrendelen.
Ga hiervoor naar Instellingen> Vergrendelscherm > Vergrendelscherm bewerken, houd het icoontje links- of rechtsonder even om deze te wijzigen naar een andere app.
Groeten,
Martijn
op 03-09-2024 07:50 PM