Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Einde ondersteuning updates

(Onderwerp aangemaakt op: 17-07-2022 01:34 PM)
325 Weergaven
Oxygenflo
Journeyman
Opties
Nu binnenkort de ondersteuning stopt van de veiligheidsupdates van mijn Note 9 vroeg ik me af of er een mogelijkheid bestaat om de huidige virusscanner (Knoxx/ McAfee) van updates te laten voorzien of de bescherming hierdoor te laten verlengen. Hoe ga ik daarbij te werk ?  Deze vraag is ingegeven door het feit dat ik zeer tevreden ben over dit toestel en ik er toch nog een aantal jaartjes zou van willen gebruik maken. 
Alvast bedankt voor jullie reacties!

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Fever_jl
Navigator
Opties
Ja en née... Een virusscanner heeft meer nut dan je zou denken, zeker voor power users. Zoals ik, ik download 99% van mijn data van het internet. Zoals al geprobeerd werkt dit weldegelijk op bijvoorbeeld geïnfecteerde photo's met loggers.

De playstore heeft veel malware... Maar heeft dan ook veel apps.
Populaire apps, en apps die al langer populair zijn zullen geen malware bevatten. Er worden dagelijk x aantal apps uit de appstore gehaald en er is dan ook zoiets als 'play protect' waar bepaalde apps een badge van hebben om aan te tonen dat deze zeker malware vrij zijn. 😉

Nu... Zelf als een populaire app malware zou hebben, is dit meestal geen schadelijke malware maar gewoon data trackers of gelijke.

Niet populaire apps met geen reviews zijn gevaarlijker natuurlijk. Maar daar kan dan het antivirus mee helpen. Om de schade te beperken.

Ook daarmee dat de meldingen soms opkomen van 'app x gebruikt achtergrond gegevens' of locatie of andere...
Door simpel weg deze dingen te blokkeren is dat ook weer onschadelijk gemaakt.

Echt slechte malware en virussen zal je niet vinden op de play store 😉 zeker niet als een gewone gebruiker.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
Se7n
Hotshot
Opties
Dat biedt geen bescherming. Zonder updates van android vermindert de veiligheid van je toestel.
0 Likes
Oxygenflo
Journeyman
Opties
Met dank voor reactie !
0 Likes
Fever_jl
Navigator
Opties
Ik weet niet hoe het zit met de ingebouwde virus scanner... Zover ik dacht kreeg die updates appart. En blijft dat actief.
Nu... Zelf al krijgt deze geen updates meer kan dit geen kwaad.
Je moet al extreem verkeerde dingen beginnen gebruiken voordat je in de problemen komt.
Zeker als een gewone gebruiker is dit praktisch niet mogenlijk.

Je toestel kan je met andere woorden wel nog eventjes gebruiken.
Hou het misschien voor het zekerste bij playstore apps. Daar zal je niet direct verkeerd vaarden.

Mvg. 😊
0 Likes
Oxygenflo
Journeyman
Opties
Bedankt voor je reactie Fever_jl ! Ik ben inderdaad een zeer voorzichtige gebruiker maar beter toch maar eens nahoren !
0 Likes
Se7n
Hotshot
Opties
Een virusscanner heeft totaal geen nut op Android en de play store bevat meer malware dan je zou denken.
0 Likes
Oplossing
Fever_jl
Navigator
Opties
Ja en née... Een virusscanner heeft meer nut dan je zou denken, zeker voor power users. Zoals ik, ik download 99% van mijn data van het internet. Zoals al geprobeerd werkt dit weldegelijk op bijvoorbeeld geïnfecteerde photo's met loggers.

De playstore heeft veel malware... Maar heeft dan ook veel apps.
Populaire apps, en apps die al langer populair zijn zullen geen malware bevatten. Er worden dagelijk x aantal apps uit de appstore gehaald en er is dan ook zoiets als 'play protect' waar bepaalde apps een badge van hebben om aan te tonen dat deze zeker malware vrij zijn. 😉

Nu... Zelf als een populaire app malware zou hebben, is dit meestal geen schadelijke malware maar gewoon data trackers of gelijke.

Niet populaire apps met geen reviews zijn gevaarlijker natuurlijk. Maar daar kan dan het antivirus mee helpen. Om de schade te beperken.

Ook daarmee dat de meldingen soms opkomen van 'app x gebruikt achtergrond gegevens' of locatie of andere...
Door simpel weg deze dingen te blokkeren is dat ook weer onschadelijk gemaakt.

Echt slechte malware en virussen zal je niet vinden op de play store 😉 zeker niet als een gewone gebruiker.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond,

Waarom download je niet gewoon Android 12 erop?

https://www.droidwin.com/install-android-12-on-samsung-galaxy-note-9/

Een virusscanner heeft totaal geen nut op Android. 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Oxygenflo
Journeyman
Opties
Met dank voor de suggestie Patrick !
0 Likes