op 27-11-2018 12:35 PM
Wanneer ik een foto maak met mijn note 9 met de flits aan, krijg ik een wazige gloed over de foto. In de avond is dit nog erger, hierdoor kun je onmogelijk goede foto's maken. Heeft Samsung hier iets voor ?! Of iemand anders met een oplossing ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-11-2018 06:51 PM
Als je bedoelt flits in het raam:
Je moet je flits over het algemeen uit "forceren". De auto mode moet het al redelijk goed doen. Maar de camera heeft heel weinig licht nodig, dus de flits heb je alleen in extreme omstandigheden nodig.
Als je echt een waas ziet, dan moet je een demo foto posten. Ik heb 1x meegemaakt dat er een haar voor mijn sensor zat en dat gaf vage fotos.
Als je het hebt over ander glas, er hoort geen glas te zitten vanaf de camera naar het object. Heb je dat toch (hoesje), dan moet je geen flits gebruiken.
Maar post eerst een demo van je probleem. En vergeet niet: je hebt de flits met dit toestel meestal niet nodig, dus kan je de flits beter uit zetten dan op auto. Vooral als je fotos maakt van dieren of mensen...
Ik ben zelf een kattenliefhebber, en maak daarom veel fotos van katten, maar katten en flits gaan niet samen. Dus s'avonds laat om 22:00 als ik met de kat wandel maak ik fotos zonder flits.
Ik zal eens kijken of ik de note 8 en note 9 fotos hier naast elkaar kan posten. De note 8 is al vele malen beter dan mijn canon powershot S5 IS ooit was, kwa scherpte en kwa lichtgevoeligheid.
op 27-11-2018 03:55 PM
op 28-11-2018 08:02 PM
op 29-11-2018 06:51 PM
Als je bedoelt flits in het raam:
Je moet je flits over het algemeen uit "forceren". De auto mode moet het al redelijk goed doen. Maar de camera heeft heel weinig licht nodig, dus de flits heb je alleen in extreme omstandigheden nodig.
Als je echt een waas ziet, dan moet je een demo foto posten. Ik heb 1x meegemaakt dat er een haar voor mijn sensor zat en dat gaf vage fotos.
Als je het hebt over ander glas, er hoort geen glas te zitten vanaf de camera naar het object. Heb je dat toch (hoesje), dan moet je geen flits gebruiken.
Maar post eerst een demo van je probleem. En vergeet niet: je hebt de flits met dit toestel meestal niet nodig, dus kan je de flits beter uit zetten dan op auto. Vooral als je fotos maakt van dieren of mensen...
Ik ben zelf een kattenliefhebber, en maak daarom veel fotos van katten, maar katten en flits gaan niet samen. Dus s'avonds laat om 22:00 als ik met de kat wandel maak ik fotos zonder flits.
Ik zal eens kijken of ik de note 8 en note 9 fotos hier naast elkaar kan posten. De note 8 is al vele malen beter dan mijn canon powershot S5 IS ooit was, kwa scherpte en kwa lichtgevoeligheid.
op 30-11-2018 11:02 AM
Hoi.
Nee het is geen glas van mijn hoesje. Het hoesje is idd origineel.
op 30-11-2018 11:03 AM
op 03-12-2018 12:41 PM
op 12-12-2018 11:24 AM
Ik heb zelf nog een vage waas gezien met flits. Dit was wel met cover.
Maar nadat ik even mijn brillendoekje over de lens heb laten gaan, was die waas gewoon weg.
Dus als je een waas ziet in je foto, is het hoogstwaarschijnlijk de reflectie van de flits die via de zijkant de vette vingers op je lens belicht. Ik zal kijken of ik hem kan uploaden.
Dit was 1 kans waar ik de flash kon gebruiken.
12-12-2018 11:31 AM - bewerkt 12-12-2018 11:39 AM
Je kan in de eerste foto duidelijk linksboven een waas zien.
Die waas is weg na het brillendoekje.
Tussen de brillendoek en niet brillendoek heb ik het ook zonder hoes geprobeerd, en de brillendoek.
Ik heb daar helaas geen fotos van. Ze worden toch wakker met al die comotie. Ik heb 1x per ongeluk een kat gefotografeerd met een groter "goeie" camera (powershot S5 IS, vergeleken met de note 9 een lachtertje) met flits, en die was de rest van zijn leven bang voor grote zwarte camera achtige doosjes.
De "man" bag heeft retro reflectie. Die zou je op een kilometer afstand nog zien met een flits, dus dat die zwaar overbelicht is, is niet gek.
op 11-01-2019 10:10 AM