Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vingerafdruk.

(Onderwerp aangemaakt op: 08-05-2020 11:48 AM)
1029 Weergaven
tuurke1962
Navigator
Opties

Ik gebruik sinds kort de vingerafdruk en heb enkele vraagjes:

1. ik moet nog steeds tweemaal een pincode intikken bij het opstarten, kan de vingerafdruk hier niet voor in aanmerking komen i.p.v. van de pincode ?

2. Is het niet mogelijk om enkel de vingerafdruk te gebruiken, ik stel nog steeds vast dat de pincode soms verschijnt. Mogelijk is dat normaal als bvb de vingerafdruk het niet doet.

3. Is het mogelijk om geluid (persoonlijk deuntje) wanneer de batterij moet opgeladen worden. Indien "ja" hoe doe ik dat ?

0 Likes
16 Antwoorden
tuurke1962
Navigator
Opties

Sorry, ik ben nog niet helemaal "thuis" in hoe ik het forum moet gebruiken (weet niet juist wat moet worden ingevuld in "label' "berichten tags".

Mijn vraag betreft de Galaxy A50 (SM-A505FN)

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Tuurke,

Goede vragen!

1) Dat is niet mogelijk. Om de veiligheid van je gegevens te waarborgen, zul je na zowel inactiviteit als na het opnieuw opstarten van je telefoon je pincode moeten invoeren. Wel is het mogelijk om van twee pincodes na het opnieuw opstarten naar één pincode te gaan door de pincode van je SIM-kaart uit te schakelen. Ga hiervoor naar Instellingen >> Biometrie en beveiliging >> Andere beveiligingsinstellingen >> Vergrendeling SIM-kaart instellen.

2) Eigenlijk in het verlengde van 1, maar nee. Dat is niet mogelijk. Om de veiligheid van je gegevens te waarborgen zul je om de zoveel tijd én bij het benaderen van bepaalde instellingen (zoals het resetten) een pincode (of andere vergrendeling) moeten gebruiken. Biometrische beveiliging is weliswaar veilig, maar je kunt altijd gedwongen worden je vinger op de scanner te leggen.

3) Via Instellingen >> Geluiden en Trillen >> Bediening systeemgeluid/trillen kun je 'Opladen', als dit nog niet aan staat, aanzetten. Vervolgens kun je onder Volume bevestigen of 'Systeem' aan staat qua geluiden. Tot slot kun je via 'Systeemgeluid' kiezen in welke stijl het geluid is, zodat er voor ieder wat wils tussenzit!

kevin-sig
0 Likes
tuurke1962
Navigator
Opties

Bedankt.

1.Simkaart blokkeren is bij ingesteld. Als dit niet is ingesteld betekent dit dan dat er geen nieuwe personen kunnen worden toegevoeg aan de simkaart ? Indien niet ingesteld kan ik dan mijn pincode nog gebruiken als de vingerafdruk niet beschibaar is of wordt geweigerd.

3. Ik veronderstel dat zoals bij sommige van mijn geluidsprobleem (zie vragen van een tijdje geleden, vooral wat het afwezige opstartgeluid betreft)  bepaalde problemen enkel kunnen opgelost worden onder begeleiding.

Ik kan wel overkomen als een "ambettante" maar ik zoek graag en veel en van bepaalde zaken kan ik moeilijk aannemen dat er geen oplossing is... 

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Je kunt nog steeds personen aan de simkaart toevoegen, maar je hoeft de SIM-kaart niet langer met de pincode van de SIM-kaart te ontgrendelen bij het opstarten. Dat is het enige verschil. Op het moment dat je de SIM-kaart in een nieuwe telefoon steekt, of deze telefoon reset, dan moet je wel weer de pincode invoeren tot je dit weer uitzet. 

Ik heb nu net inderdaad je andere topic doorgelezen. Dat gaat over het geluid voordat je opstart, toch? Dus voordat je je pincode moet invoeren? Daar is inderdaad geen instelling voor. Maar het geluidje voor opladen is in de systeeminstellingen te regelen. Is het wel gelukt met de bovenstaande instructies?

kevin-sig
0 Likes
tuurke1962
Navigator
Opties

Geluid bij opladen: ik wacht af tot de volgende oplaadbeurt...zou moeten lukken.

Ik ga niet opnieuw op het verdwenen opstart geluid terugkomen. Maar wat niet normaal is:

- geluid was ineens verdwenen

- zitten zoeken en het lukt mij om  een persoonlijk geluid in te voeren dat gedurende weken stabiel bleef tot op het ogenblik dat ik dat deuntje wou aanpassen Het is onbegrijpelijk dat ik niet meer vind hoe en op welke "plaats" ik het geluid wel kon aan passen. Het moet te maken hebben met de schuifband van enkel "systeemgeluid", die geen verschil geeft tussen schuiven naar "max" en/of "min". Alle andere geluisbronnen die ik heb ingesteld met een eigen geluid geven geen enkel probleem. Alhoewel ik nog enkele vragen heb over sommige meldingsgeluiden.

Op Google lees ik dat de "meesten" juist dat begin geluid willen uitschakelen...den deze zoekt voort...

Bedankt voor de info.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Ik heb begrepen dat het opstartgeluid (ik neem nog steeds aan dat je hiermee het deuntje bedoelt dat je hoort bij het Samsung logo op een zwart scherm bij het opstarten) in een relatief nieuwe Android-versie is weggehaald. Zoals je al aangeeft wilden de meeste mensen hem weg, omdat ze bijvoorbeeld 's nachts automatisch opnieuw opstarten hebben ingesteld met niet storen aan en het geluid aan en ze dan opeens wakker schrikken van dat geluid. Voor zover ik kan zien kun je daar zelf niet zo gek veel aan doen, tenzij je riskante acties in de bootloader gaat uitvoeren. En dat is risicovol en een uitsluiting in de fabrieksgarantie, dus dat kan ik niet aanraden.

Hopelijk heb je nu het gewenste resultaat met het geluid voor opladen! Fijn weekend :smiling-face:

kevin-sig
0 Likes
tuurke1962
Navigator
Opties

Geluid voor opladen en zelfs opladen 100% is OK, bedankt.

Het eventueel gebruik van bootloader heb ik nog aangesneden...komt mogelijk nog...

Wat dat risicovol betreft: betekent dit dat je , ingeval van problemen

- bvb niet meer naar een reset van de fabrieksinstellingen kunt overgaan ?

- of geeft dit problemen als het apparaat moeten gerepareerd worden ?

- geeft dit ook problemen gedurende de lopende garantie periode.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Op alle drie de vragen is het antwoord: klopt.

Bij problemen kun je dan niet gemakkelijk een reset naar de fabrieksinstellingen uitvoeren, en omdat het riskant is verlies je ook je fabrieksgarantie. Mocht je toestel dus onverhoopt ooit gerepareerd moeten worden, dan zullen er kosten aan verbonden worden.

De moderne telefoons zijn ontworpen om voor langere duur aan te kunnen blijven. Dus voor een geluidje dat je als het goed is niet vaak zal horen, kan ik deze risico's echt niet aanraden.

kevin-sig
0 Likes
tuurke1962
Navigator
Opties

Wat jouw laatste zinnetje betreft: je hebt 100% gelijk.

Tracht me dus ook aan de regels te houden.

Hopelijk kan ik nog teercht met enkele andere vraagjes over bepaalde "andere" functies.

0 Likes