Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Snelladen trager na bijna een jaar?

(Onderwerp aangemaakt op: 24-06-2022 08:44 PM)
696 Weergaven
jvz190
Navigator
Opties

Ik heb een Samsung Galaxy A32 4G.
Ik heb het idee dat snelladen trager gaat als toen ik het toestel kocht. Dat is nu al bijna 11 maanden geleden.
Ik laad de telefoon uit op en dan komt er ongeveer tussen de 40 en 45 procent per uur bij het eerste uur. Gaat gelukkig nog altijd veel en veel sneller dan mij vorige telefoon die geen snelladen had.  Afgelopen zaterdag is mijn telefoon geüpdatet naar Android 12. Of dat een rol heeft gespeeld?

Ik heb de klantenservice van Samsung gebeld en zij adviseerde mij het volgende:

- Opladen in de veilige modus en kijken of dat sneller gaat. Derde applicaties kunnen een rol spelen.
-  Een nieuwe adapter of kabel. Het kan zijn dat er een kleine breuk zit in de kabel.
-  Slijtage van telefoon

Graag zou ik antwoord hebben op de volgende vragen:

Kan het kloppen dat slijtage een rol speelt?

Waar kan ik eventueel een nieuwe oplaadkabel type c van Samsung kopen? Samsung zelf verkoopt deze niet op hun site. Ik heb een keer gehad dat ik met een andere kabel geen bestanden meer van mijn telefoon op mijn pc kon zetten, want het was niet de originele kabel.
Ik kan eventueel ook de kabel omwisselen met die van mij tablet. Die ondersteunt namelijk geen snelladen.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hi @jvz190, deze resultaten zien er prima uit hoor. Thanks voor de update! 

Groeten, 

Joey

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
-Krys-
Pathfinder
Opties
I denk dat het wel aan slijtage of oplader/kabel ligt, dus ik zou een nieuwe oplader kopen, dit was ook gebeurd bij my friend's S22 Ultra.
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@jvz190 

Ik gebruik de 45W oplader nog van mijn S20 Ultra nu voor mijn S22 Ultra... Van 10 tot 100% is tussen de 55 en 60 minuten. Slijtage kan een probleem zijn. Het overzetten van bestanden dmv een andere kabel zou niet mogen geblokkeerd worden, dit zou hetzelfde scenario zijn als waarbij HP printers goedkopere inktmodellen blokkeren. 

0 Likes
boenliem
Journeyman
Opties
slijtage aan de telefoon zelf lijkt me sterk.
het is eerder dat een applicatie op de achtergrond draait die ook batteries gebruikt tijdens het laden. probeer het eens met de telefoon uit. voor ubc kabel, gewoon een goede nemen. het kan zijn dat als je een te lange kabel hebt, de "fast charger" functionaliteit verliest (vandaar een goede). let ook op: de 1e 60% van opladen gaat snel, daarna steeds trager en aan het eind gaat het "druppelgewijs"
0 Likes
jvz190
Navigator
Opties

@boenliem  Ik laad hem juist uit op. Of een applicatie dan invloed heeft?

Zou het dan toch niet de adapter/snoer zijn?

0 Likes
jvz190
Navigator
Opties

@-Krys-  en @Jimboo84 

Bedankt voor jullie adviezen.

Zou het ook nog kunne dat een update van een app of het besturingssysteem een rol speelt?
Ik heb sinds kort Android 12 erop zitten.

Komt het dus vaker voor dat deze snellaad adapter sneller slijten?

Is deze adapter geschikt voor mijn telefoon?

https://www.coolblue.nl/product/755245/samsung-adaptive-fast-charge-oplader-15w-usb-c-kabel-1-2m-kun...

0 Likes
boenliem
Journeyman
Opties
als je telefoon uitzet en oplaadt, dan heeft geen applicatie invloed. kijk op je adapter of daar het woord fast staat (geen, fast, super fast). ik heb meerdere adapters in huis en sommige zijn oud en hebben geen snellader functionaliteit. Daarnaast heb je 18, 25, 40, 65 watt charger.
als je weet dat je altijd dezelfde gebruikt hebt, dan kan je denken om een nieuwe aan te schaffen. de link die je hierboven geeft zou goed genoeg moeten zijn voor elk samsung telefoon. 65watt charger heeft geen nut, de telefoon bepaalt hoeveel hij afneemt.
0 Likes
boenliem
Journeyman
Opties
trouwens, als je uit oplaadt, dan heeft android versie ook geen invloed. en als je batterij achteruit gaat (elk batterij doet dat, maar je hebt pas 1 jaar), dan zou hij eerder vol en leeg raken
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Ik denk niet dat er slijtage is, met 15 watt laden is gewoon traag. Een nieuwe lader gaat geen verschil geven. Ik denk dat je beter een toestel kan aanschaffen met 25w of zelfs 45 watt.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
jvz190
Navigator
Opties

@Patrick 

Dus eigenlijk is het normaal dat die zo rond de 42 procent per uur oplaadt met 15 watt?
Ik had het idee dat die een maand geleden zo'n 54 procent per uur opladen.
42 procent er puur is nog altijd sneller dan de 25 procent per uur bij mijn oude telefoon die geen snelladen had.

Als het niet aan slijtage ligt en ook niet aan oplader zou het nog kunnen liggen aan een update.
Android 12 geeft wel een ander logo voor opladen, wat normaal is bij een nieuwe versie.

Zou Android 12 nog van invloed zijn geweest of een andere update?

0 Likes