Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung A55 5G verliest steeds GPS

(Onderwerp aangemaakt op: 21-08-2024 08:19 PM)
3971 Weergaven
AmpieR
Journeyman
Opties

Ik heb sinds vorige maand de A55. Is mij nu al meerdere keren gebeurd (en eigenlijk altijd als ik het gebruik) dat tijdens het gebruik van google maps en autonavigatie het GPS-signaal verloren raakt. Soms direct, maar meestal al na een paar meter rijden, waardoor je natuurlijk niks aan die navigatie hebt.

Tevens gebeurt het bij het gebruiken van centreren dat het scherm helemaal niet meedraaid en je route of de te volgen lijn altijd "recht voor je" ziet.

Laatste is dat het steeds gebeurt dat de gps het vanuit t niets ineens lijkt te werken, maar na enkele seconden mijn locatie helemaal niet mijn daadwerkelijke locatie is. Bijvoorbeeld:

1 ik rijd op een N-weg of snelweg, maar Maps geeft ineens aan dat ik ergens midden in een woonwijk ben

2 ik rijd op de snelweg, maar Maps geeft aan dat ik op een paralelweg rijd, dus op de weg die naast de snelweg en dus mijn locatie loopt.

Heb al op mijn oude telefoon eens getest en van mijn partner die een andere samsung heeft, en daar werkt maps gewoon perfect, dus lijkt mij geen bug in maps zelf. Tijdens het googlen kwam ik een reddit tegen waarin velen hetzelfde in de afgelopen tijd als klacht en probleem hebben genoteerd in een draadje.

Toevallig hier ook iemand last van met de A55 en/of weet waar het euvel aan kan liggen?

51 Antwoorden
Voorburg
First Poster
Opties
Ik ook sinds week of 2 exact zelfde probleem. Ik los 't nu even op door telefoon opnieuw op te starten. Maar is geen doen zo als 't niet betrouwbaar werkt. Ik begrijp "geen oplossing?"
0 Likes
Ivanklop89
Student
Opties
Ik heb te vroeg gejuicht.. Hij doet het nog steeds..
0 Likes
Siemon8913
First Poster
Opties
Ik heb het zelfde probleem al een tijd met mijn A55. Er mag toch onderhand wel al een fix voor deze bug komen...
0 Likes
D4PHN3
First Poster
Opties
Hier precies hetzelfde probleem met de telefoon van mijn vriend. Niet ideaal met zijn werk als chauffeur...
0 Likes
Members_S0aZHsB
First Poster
Opties

Hier precies hetzelfde probleem. Ergens fijn om te lezen dat meerdere mensen hetzelfde hebben, maar hoop toch wel dat Samsung dit gaat fixen. Partner heeft een a53 en die geeft geen problemen. Dus ligt echt aan de a55. Frusterend! 

0 Likes
AmpieR
Journeyman
Opties

Update vanuit mij:

• Na de samsung update en maps update en aantal keer opnieuw opstarten doet maps het eindelijk normaal met auto navigatie op de telefoon.
  • Alleen als de wandeloptie wordt gebruikt bleef gisteren het probleem nog wel dat het centreren niet goed ging. Hopelijk is dat ook snel helemaal opgelost.

Wel "fijn" te lezen dat t dus niet alleen aan mij of mijn toestel heeft gelegen. Naast de reacties hier ook op reddit veel reacties gezien met soortgelijke klachten

0 Likes
willem2tb
First Poster
Opties
Ik heb dezelfde ellende met de a55
0 Likes
Kirnit
First Poster
Opties
Hier hetzelfde probleem
0 Likes
frenkie68
First Poster
Opties
Bij mij precies het zelfde met de navigatie!
0 Likes
Kimball2
First Poster
Opties
Ik heb de voorlaatste Samsung a55 update nog. Zelfde probleem
0 Likes