Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Opslag A55 traag

(Onderwerp aangemaakt op: 04-10-2024 01:09 PM)
226 Weergaven
Plantje
Helping Hand
Opties

Iedere maand haal ik foto's die ieder gezinslid met de eigen Samsung telefoon gemaakt heeft van de telefoon en sla ze centraal op.

Mijn vrouw heeft sinds kort een A55 en alle bijna 7000 foto's van haar oude toestel zijn overgezet. De foto's naar de centrale locatie kopiëren doe ik door de telefoon aan mijn pc te koppelen middels een USB C kabel en dan navigeer ik met Windows Explorer naar de map met foto's.

Het probleem is nu dat de lijst met al deze foto's laten zien op deze A55 beduidend trager is dan op mijn S24 Ultra. Tuurlijk, daar staan maar 1000 foto's op. Die is binnen een minuutje wel klaar. Dus reken het ruim en zeg dat die A55 er 10 minuten over doet, maar dat is niet zo. Het apparaat kan zomaar een uur staan stampen!

Is er iets mis met de A55? Of heeft de A55 tragere opslag dan een S24? Bijvoorbeeld eMMC vs SSD.

6 Antwoorden
Plantje
Helping Hand
Opties

Niet herkenbaar?

0 Likes
Alice
Moderator
Moderator
Opties

Goeiemorgen @Plantje,

Goed dat je eventjes een berichtje achterlaat. Begrijp ik het goed dat dit gaat om alleen het weergeven van de lijst van foto's op jouw telefoon? Een verschil van 7000 en 1000 is wel groot. Het kan daardoor zeker langer duren om de lijst volledig weer te geven. Daarnaast is de Samsung Galaxy S24 Ultra toch een stukje sneller dan de Samsung Galaxy A55. Ik gok dat de combinatie van deze twee dingen de reden zijn waardoor je dus wat traagheid ervaart met de A55.

Groetjes,

Alice

rsz-846676
0 Likes
Plantje
Helping Hand
Opties

Nee, dat begrijp je niet goed.

Het gaat om het weergeven van de foto's op de PC, zodat ik er mee kan werken. Dus de snelheid van het toestel lijkt me niet relevant

Kan zijn dat je een verschil van 7000 en 1000 groot vindt. Maar als je dat in het perspectief plaatst van binnen een minuut op de S24 en rond een uur op de A55 dan lijkt me dat onacceptabel. Voor de duidelijkheid, wat ik doe is het volgende:

• Ik koppel de telefoon aan de PC
  • Navigeer met Windows Explorer naar Telefoon --> Interne opslag --> DCIM --> Camera
  • Wachten tot de lijst met foto's en video's gegenereerd is

Dit duurt op de S24 minder dan een minuut
Dit duurt op de A55 rond een uur

Ik vond het netjes van mezelf om het acceptabel te vinden, dat de A55 er 10 keer zo lang over doet (want 7 keer meer foto's), dus zeg: 10 minuten. Maar dit is 60 keer langer

Ik weet niet hoe ik het veel duidelijker kon stellen dan dit. Gelukkig kan ik zelf ook wel een beetje nadenken, dus ik heb eens een andere kabel geprobeerd en daarmee lijkt het iets minder erg. Ik kan het nog wel een keer meten als het zin heeft.

Toch blijft de vraag staan: is er iets mis of is het gewoon zo, dat er iets anders is aan de A55? Nogmaals: rekenkracht van de A55 lijkt me niet het issue, want ik verwacht dat mijn PC het werk doet.

0 Likes
Alice
Moderator
Moderator
Opties

Bedankt voor de toelichting. Het was voor mij niet helemaal duidelijk wat je hiervoor bedoelde, maar nu begrijp ik je. Staat de Samsung Galaxy A55 toevallig bijna vol? Zo ja, dan kan dat zeker een factor zijn waardoor deze langzamer reageert. Je kan een groot deel van de foto's (laten wij zeggen, een paar duizend) overzetten naar jouw PC en kijken of dit een verschil maakt. Daarnaast gaf je aan een andere kabel te hebben geprobeerd en te merken dat hierin een verschil zit. 

Je kan eventueel ook kijken of een andere USB-poort sneller gaat. Ik weet niet welke PC je hebt, maar niet alle PC's beschikken over alleen maar USB 3.0 poorten. Sommige PC's hebben één of meerdere USB 3.0 poorten en de rest is vervolgens USB 2.1 of zoiets dergelijks en je gaat dat verschil direct merken bij dit soort dingen. 

Tenslotte hoor ik graag van jou of je ook andere problemen ervaart met de Samsung Galaxy A55 of dat het echt puur alleen over het overzetten en lezen van de bestanden via de PC gaat. 

Groetjes,

Alice

rsz-846676
0 Likes
Plantje
Helping Hand
Opties

Hier nog even op terugkomen. We gaan inderdaad een groot deel van de foto's eraf halen. Dat zal wel verschil maken.

Tot die tijd: ik gebruik nu een andere kabel en dat lijkt toch wel te helpen. Bedankt voor het meedenken!

0 Likes
Alice
Moderator
Moderator
Opties

Mijn excuses voor de late reactie, @Plantje. Hartstikke graag gedaan. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het dan vooral aan ons weten. Wij doen dan graag ons best om je verder te helpen. 

Groetjes,

Alice

rsz-846676
0 Likes