op 28-06-2020 09:48 PM
Dit is de zoveelste klacht over het 'reparatie' bedrijf Dynafix....
Mijn zoontje heeft 3 maanden geleden met zijn verjaardagsgeld een A50 gekocht en was er helemaal blij mee. Wat bleek echter na 2 maanden: het scherm was helemaal krom getrokken. Na wat onderzoek op internet bleek dit toch wel een veelvoorkomend probleem te zijn bij de A50. Hetgeen bij mij onder productfout valt, aangezien je mag verwachten dat een mobiele telefoon niet krom trekt bij normaal gebruik. Ondanks dat het scherm verbogen was, werkte de telefoon nog prima en was er ook geen verdere schade aan het scherm.
De telefoon ter reparatie aangeboden bij de leverancier, die het naar Dynafix heeft gestuurd. Vervolgens weken gewacht voordat Dynafix eindeijk een bericht stuurde dat de telefoon was aangekomen.
Ik kon de status van de reparatie volgen op hun website, maar was stomverbaasd dat ik een factuur van een reparatie van een ander toestel in mijn overzicht vond. Ik had sindsdien dus al mijn bedenkingen bij de 'professionaliteit' van het bedrijf.
Vervolgens kwam eindelijk de reactie van Dynafix (en dit is een verhaal dat ik al vele malen ben tegengekomen op internet) en bleek het scherm gescheurd te zijn, waardoor de garantieclaim vervalt.
Het scherm was NIET gescheurd toen dit opgestuurd was en wederom is dit een excuus om onder de kosten uit te komen.
Het scherm was kromgetrokken (nogmaals: niet gescheurd) en functioneerde verder nog prima. Het verbaast me dat je de reparatie van een product dat niet voldoet zelf moet betalen. Eens temeer omdat het klachten regent over het kromtrekken van het scherm van de A50. Ons probleem is dus zeker niet een uitzondering.
Omdat aankloppen bij Dynafix weinig tot geen zin heeft, vraag ik met af wat Samsung hier aan gaat doen, want ik sta op het punt om hier een juridische kwestie van te maken en de consumentenbond, klachtenkompas en elk ander medium te gebruiken om dit probleem op een correcte wijze opgelost te laten worden.
op 29-06-2020 07:30 AM
op 29-06-2020 08:59 AM
Beste Kevin,
Het iRMA-nummer is iRMAGSMW16614462
op 30-06-2020 10:38 AM
Hi @RonT,
Op de foto's die bij je reparatienummer staan, is geen gebroken of gebarsten scherm te zien. Wel zie ik een aankoopbon van een Galaxy S7, terwijl het om een A50 gaat. Ik raad je aan die alsnog te mailen naar Dynafix, het kan goed zijn dat om die reden geen garantie kan worden verleend.
Als blijkt dat de kromming van het toestel door eigen toedoen is veroorzaakt, komen er wel kosten kijken bij de reparatie. Het oordeel van de monteur is leidend en hier kunnen we niet van afwijken.
02-07-2020 08:55 AM - bewerkt 02-07-2020 08:56 AM
Hallo Bruce,
Bedankt voor de reactie. We hebben de (juiste) factuur opgestuurd naar de leverancier en die heeft dan waarschijnlijk de verkeerde factuur naar Dynafix gestuurd. Of Dynafix heeft de verkeerde factuur aan onze reparatie gekoppeld. De factuur is ook van iemand anders en niet van ons. Hoe dan ook, wel slordig.
Volgens de reparateur is het scherm verbogen "door druk van buitenaf", waardoor de garantie vervalt.
Dit is onmogelijk, aangezien ons zoontje de telefoon nooit in zijn zak draagt. De telefoon ligt gewoon op tafel en er zit zelfs geen hoesje om heen.
Tenzij de zwaartekracht enorm is toegenomen, kan er dus onmogelijk "druk van buitenaf" zijn geweest die het scherm hebben doen verbuigen.
Er zijn ook heel veel klachten over kromtrekkende A50's, met als voornaamste oorzaak oververhitting. Je mag van een telefoon toch verwachten dat deze niet oververhit raakt tijdens het opladen, waardoor deze kromtrekt?
Derhalve is dit een defect dat niet door onjuist gebruik is veroorzaakt en ik neem aan dat Samsung haar verantwoordelijkheid neemt om dit onder garantie op te lossen.
Met vriendelijke groet,
RonT
op 07-07-2020 03:07 PM