Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Mijn Samsung A51 schakelt niet meer automatisch over van WiFi naar 4G

(Onderwerp aangemaakt op: 06-02-2021 06:37 PM)
5096 Weergaven
Kraaij
Journeyman
Opties

Ik heb sinds eind november jl. een Samsung A51 die tot voor kort prima werkte. Helaas schakelt mijn Samsung niet meer automatisch over van WiFi naar 4G. Wanneer ik thuis  ben zit ik op WiFi en wanneer ik weg ben dan zou mijn Samsung automatisch moeten overschakelen op 4G maar dat doet ie niet meer. Ik heb mobiele gegevens aanstaan (die 2 pijltjes). Ik moet steeds mijn Samsung opnieuw opstarten en dan heb ik weer 4G. Heeft iemand de oplossing?

0 Likes
6 Antwoorden
Danique650
Explorer
Opties
misschien dat hij dan nog die wifi ziet anders moet je misschien even kijken in je instellingen of contact opnemen met de provider.
0 Likes
Kraaij
Journeyman
Opties

Ook buiten het bereik van WiFi schakelt mijn Samsung niet automatisch over op 4G, ik moet dan mijn toestel opnieuw aan/uitzetten.

0 Likes
SergeB145
First Poster
Opties
Heb je wel de Data Roaming aanstaan in de instellingen? en heb je niet aan staan dat de wifi alleen maar internet mag gebruiken en je telefoon niet? denk het niet anders zou je na resetten wel weer 4 G hebben.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@SergeB145  Data roaming heeft hier niks mee te maken. Hoeft ook niet aan te staan.

@Kraaij 

Probeer dit even:

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.    Laat maar weten of dit helpt.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Kraaij
Journeyman
Opties

Patrick, bedankt voor je suggestie die ik gisteren heb uitgevoerd. Het lijkt erop dat mijn Samsung weer goed werkt: wanneer ik WiFi uitschakel dan pakt mijn toestel direct 4G. Dit was de laatste weken wel anders. Nooit kunnen denken dag het probleem zou liggen bij de netwerkinstellingen. Bedankt!

Kraaij
Journeyman
Opties

Verdorie, na bijna 24 uur goed gewerkt te hebben, schakelt mijn toestel toch niet vanzelf over op 4G wanneer ik buiten bereik van de WiFi ben of wanneer ik WiFi uitzet. Zijn er nog andere oplossingen?

0 Likes