Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Lage resolutie gebruiken voor de Camera van de Samsung A50

(Onderwerp aangemaakt op: 08-02-2021 07:06 PM)
1632 Weergaven
Marco Apeldoorn
Apprentice
Opties

Hoi,

Voor m'n werk word er gebruik gemaakt van de Samsung A50, de camera is een 25MP camera, geeft hele mooie foto's.
Alleen moeten de foto's die gemaakt worden via een App doorgestuurd worden en daar komt de grote van de foto bestanden om de hoek kijken.
Het instellen van de HEIF standaard is door de verdere verwerking van de bestanden geen optie.

Wat ik zoek is een optie om de 25Mp camera terug te zetten naar een (bijv 8MP) zoals bij de A20 gedaan kan worden.

Mijn gevoel zegt dat Bixbi in dit geval in de weg zit.

Heeft iemand een oplossing waardoor we de foto's binnen de 2Mb grens kunnen houden zonder iedere foto handmatig bij te moeten snijden?

Alvast bedankt.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Wat ik kan bedenken is om van de foto vanuit de galerij een schermafbeelding te maken en die te uploaden.

Een optie in de camera-app om de resolutie te verkleinen zit er zoals Patrick al aangaf niet. Sommige third-party camera apps kunnen dat wel. Ik weet niet in hoeverre wordt toegestaan dat je apps van derden installeert, maar als je dat kan en mag dan kun je via deze open-source camera app de resolutie wel aanpassen: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.sourceforge.opencamera

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Wat je wilt is niet mogelijk, misschien is het tijd dat je werk normale software gaat gebruiken dat grotere bestanden toelaat. Is toch te gek voor woorden 2mb in 2021...
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Marco Apeldoorn
Apprentice
Opties

Patrick,

Ben ik meer dan 100% met je eens, helaas maakt de appbouwer geen gebruik van de moderne mogelijkheden.
We zijn nu al paar maanden bezig met dit probleem en de appbouwer blijft volhouden dat de mogelijkheid niet in hun app kan.
Aangezien er buiten deze app nog meer zakelijke belangen zijn word er ook niet echt druk op de appbouwer gezet.

Voorlopig ligt het oplossen van het probleem dus bij mij, ik hoop op een praktische oplossing zodat mijn team gewoon kan werken zonder allerlei noodgrepen te moeten doen.
Ondertussen blijf ik management overtuigen dat het eigenlijk niet klopt dat we de telefoon aan de app aanpassen ipv andersom.

Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Wat ik kan bedenken is om van de foto vanuit de galerij een schermafbeelding te maken en die te uploaden.

Een optie in de camera-app om de resolutie te verkleinen zit er zoals Patrick al aangaf niet. Sommige third-party camera apps kunnen dat wel. Ik weet niet in hoeverre wordt toegestaan dat je apps van derden installeert, maar als je dat kan en mag dan kun je via deze open-source camera app de resolutie wel aanpassen: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.sourceforge.opencamera

kevin-sig
Marco Apeldoorn
Apprentice
Opties

KevinW,

Dank je wel, ik ga hier later deze week naar kijken.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Marco Apeldoorn, Laat je weten hoe het is afgelopen? 👍

rsz-846676
0 Likes
Marco Apeldoorn
Apprentice
Opties

Bruce,

Uiteraard!
Niets is zo vervelend als het niet horen of een oplossing heeft gewerkt. 😉

Marco Apeldoorn
Apprentice
Opties

@KevinW,

Thanks, de eerste testen zijn perfect, helaas nog niet kunnen testen op de A50 zelf, maar op andere types Samsung geeft het al een zee van mogelijkheden.

0 Likes
Members_EMerYB9
First Poster
Opties

In de Galerij app kan je wel de grootte van het bestand aanpassen (naar 80 -60 40 of 20%). Gebruik het Pennetje (onderin) om te bewerken, en daarna op de drie puntjes (linksboven) om de grootte aan te passen.

Dus niet bij het maken van de foto, maar achteraf. Dan krijg je wel bestanden die voldoende klein zijn.