Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Is mijn A52 s een Nederlands toestel?

(Onderwerp aangemaakt op: 12-01-2022 12:26 PM)
943 Weergaven
Jose_L
Apprentice
Opties

Goedemiddag, 

Ik heb een vraag. 

Afgelopen zondag heb ik bij bel simpel een A52s gekocht. 

Door toeval kwam ik erachter dat bel simpel ook grijze import toestellen verkoopt (nog nooit van gehoord), en ben ik verder gaan zoeken, maar ik weet niet zeker of ik het goed begrijp. Bel simpel geeft zelf aan dat ze niet weten of ik nu een Nederlands toestel heb, wel een Europees, maar meer info kunnen ze me niet geven. Ook geven ze aan dat dit geen problemen op zal leveren, maar is dat zo? Krijg ik dan wel alle updates en aanbiedingen, zoals promoties (zoals de cashback die nu loopt)?

Wat ik begrepen heb, zou ik bij de softwareversie serviceprovider moeten kunnen zien of het een Nederlands toestel heb. Verder las ik dat dit voor NL toestellen PHN/PHN,PHN/PHN/PHN zou moeten zijn.  Ik heb gisteren alvast een aantal dingetjes ingesteld op de telefoon, maar zonder mijn (vodafone) simkaart erin. Dit omdat ik nog geen hoesje heb en ik het toestel zonder hoesje niet wil gebruiken. In de gegevens staat bij mij nu dus PHN/PHN,PHN/EUX/PHN.

Wat ik gelezen heb, is dat toestellen tot 2020 deze registratie hebben, maar een A52s is toch van 2021 volgens mij? 

Is dit nu wel een NL toestel of niet? En kan het zijn dat die EUX nog verandert wanneer ik mijn simkaart erin doe? Of kan ik hem beter naar fabrieksinstellingen terug zetten en opnieuw beginnen? 

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Groet,

José

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Omdat Belsimpel de grootste bron is van Grijze import en dat weten ze zelf heel goed. Je hebt mazzel in dit geval met een Nederlands toestel. Als je Ean code overeenkomt met die van de promotie pagina heb je gewoon een NL toestel geschikt voor de Nederlandse markt. Dus geen zorgen maken verder.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

PHN/PHN,PHN/EUX/PHN is inderdaad de code voor Nederland. PHN is Unbranded Nederlands.

Hier heb je een website met meer informatie.

https://www.galaxyclub.nl/tips/samsung-galaxy-telefoon-grijze-import/amp/

Je kunt bij de cashback pagina kijken of jouw EAN nummer overeen komt met die van de promotie.
Jose_L
Apprentice
Opties

Bedankt voor je reactie Patrick. Die website had ik ook al gevonden, daar had ik ook al gekeken en vergeleken. Maar wat ik daar lees, is dat die EUX voor komt bij toestellen van 2020, maar de A52s 5G is toch niet van 2020 dacht ik? Ik heb eens op de cashback pagina gekeken, en het EAN nummer staat er wel bij, alleen het nummer dat ervoor staat heb ik niet compleet. Bij mij op de doos staat Alleen SM A528B, maar er missen 6 letters daarachter. Maakt dat iets uit of niet? 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als het Ean nummer klopt dan zou ik gewoon beginnen met de promotie aanvraag. Je moet kijken naar de laatste code van die reeks en dat is PHN. PHN is Unbranded Nederlands.
Jose_L
Apprentice
Opties

De laatste code is inderdaad PHN.  Waarom kunnen ze mij dit niet vertellen waar ik hem gekocht heb vraag ik me dan af... het is dus echt een Nederlandse versie, helemaal zeker? Bij simpel werd me verteld dat het gewoon een Europese telefoon is, en verder konden ze het niet zeggen. Maar dan hoef ik me dus geen zorgen te maken over updates e.d.? Want dat is waar ik mee zit...

Kun je mij trouwens nog zeggen welke van de 2 IMEI nummers ik voor de cashback moet invullen of maakt dat niet uit?

0 Likes
Jose_L
Apprentice
Opties

O ik snap het al geloof ik... Dat bericht van de link was van 2019, dus het ging over toekomstige telefoons, dus van 2021 waarschijnlijk ook wel. 

0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Omdat Belsimpel de grootste bron is van Grijze import en dat weten ze zelf heel goed. Je hebt mazzel in dit geval met een Nederlands toestel. Als je Ean code overeenkomt met die van de promotie pagina heb je gewoon een NL toestel geschikt voor de Nederlandse markt. Dus geen zorgen maken verder.
Jose_L
Apprentice
Opties

Super, dank je wel Patrick! Dan heb ik inderdaad geluk. Fijne avond!

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Geen probleem! Fijne avond en fijn weekend😁👌