op 10-08-2023 05:36 PM
Ik heb een zakelijke Samsung A34 met bellen via wifi actief (Operator Proximus, België). Het toestel staat op vliegtuigstand met wifi aan: de wifi dekking is perfect en ook het vowifi icoontje wordt getoond. Toch ben ik niet bereikbaar. De tegenpartij hoort 2 tonen en komt daarna op de voicemail terecht. Heel soms komt een oproep wel door, maar ik kan momenteel niet inschatten wanneer.
Waarom vliegtuigstand? Ik heb binnenshuis nauwelijks bereik en zonder vliegtuigstand wordt het toestel warm door het zoeken naar netwerk en zie ik de batterij bijna realtime aftellen.
Deze situatie werkt al jaren perfect met mijn persoonlijke iPhone (operator Orange) en werkte ook jaren perfect met het zakelijke toestel van mijn vorige werkgever (Samsung A51, operator Orange).
De operator Proximus stelde de vraag of ik met een ander toestel kon testen; in mijn oude iPhone 8 werkte dit direct perfect, waardoor Proximus nu naar het toestel wijst. Het is wel opvallend dat als ik vanaf mijn persoonlijke toestel naar dit zakelijk nummer bel en de sim zit in mijn oude iPhone, ik direct kiestoon krijg, terwijl dit in de Samsung altijd enkele seconden duurt, ongeacht of de Samsung ook werkelijk gaat rinkelen of niet.
Iemand nog ideeën voor dit rare probleem?
op 15-08-2023 09:05 AM
Hi @Rafael__,
Misschien dat een Soft Reset gaat helpen. Dit doe je door de volumeknop omlaag en de aan/uitknop tegelijk ingedrukt te houden. Doe dit totdat jouw toestel opnieuw opstart.
Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
Groetjes,
Daphne
op 15-08-2023 01:29 PM
Hoi Daphne,
Een soft reset hielp ook niet. Het is wel opvallend dat het toestel bereikbaar is in de eerste minuut na het opnieuw opstarten en daarna niet meer. Het lijkt soms alsof het toestel in een "diepe slaap" gaat, maar alle batterijbesparingsopties staan volledig uit.
Ik heb ook een foutrapport ingediend daarstraks.
op 15-08-2023 01:50 PM
Super! Door een foutrapport in te dienen, kunnen de Samsung Experts hier naar gaan kijken en wellicht verhelpen met een volgende update. Wanneer dat zal zijn, kan ik niet zeggen. Hier heb ik namelijk geen inzicht op. Ik ga ervan uit dat het daarna opgelost zal moeten zijn.
Kijk ook in de tussentijd of verschillende netwerkinstellingen werken of geef deze een reset. Je zal dan wel alle WiFi verbindingen opnieuw moeten koppelen.
Groetjes,
Daphne
op 15-08-2023 03:30 PM
Hoi Daphne,
De netwerkinstellingen resetten had ik eerder ook al eens geprobeerd maar tevergeefs. Bizar probleem.
op 16-08-2023 08:45 AM
Het advies is dan om langs te gaan bij één van onze service locaties als de uitkomst van het foutrapport geen oplossing kan bieden:
Groetjes,
Daphne
op 23-08-2023 05:37 PM
Dag Daphne,
Ik kreeg ondertussen antwoord van de Samsung "Experten" op mijn ingediend foutenrapport. Hun antwoord is dat VoWiFi niet werkt zonder mobiel netwerk... Interessant dat de experten dus compleet foutieve informatie geven.