op 01-07-2023 06:15 PM
Galaxy A54
Ik heb de simkaart vervangen door een eSIM en zie de optie "Meer SIM-instellingen" >"Instellingen vergrendeling eSIM" "de opties "eSIM toevoegen" niet aangevinkt, en de optie "eSIM verwijderen" aangevinkt, en "Alle eSIM's verwijderen" aangevinkt. Hierover kan ik nergens informatie over vinden.
De vraag is simpel, moet ik de aangevinkte opties laten staan, of mag ik ze uitvinken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-07-2023 02:44 PM
Zover ik weet kan je maximaal 1 esim actief op je telefoon hebben, en dan maakt het niet uit wat voor Samsung toestel je hebt. Je kan wel meerdere kunnen installeren, maar dan zal je telkens moeten schakelen tussen de esim's. Of dit nu te maken heeft met de hardware of dat het software matig iets is, dat zou ik niet weten. Ik weet wel dat het kan, omdat de Google Pixel 7 2 actieve esims ondersteund.
op 02-07-2023 09:28 AM
Ik heb net gekeken bij mijn telefoon, en bij mij heb ik er ook vinkjes voor staan. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, dus ik zou zeggen gewoon de vinkjes laten staan. Dit zijn volgens mij gewoon standaard instellingen, dus als dit anders had moeten zijn, dan hadden ze dit wel vermeld bij hoe een esim te installeren.
op 02-07-2023 01:56 PM
Bedank voor het antwoord, heb ik toch nog een prangende vraag, waarover ik nergens op internet een echt antwoord heb kunnen vinden. In de instellingen [SIM-beheer] betreffende de eSIM, staat de optie eSIM toevoegen. Nu heb ik een Galaxy A54, en ik vraag mij af, hoeveel eSIM abonnementen zou ik nog op dit toestel kunnen toevoegen, uiteraard is dit theoretisch.
op 02-07-2023 02:44 PM
Zover ik weet kan je maximaal 1 esim actief op je telefoon hebben, en dan maakt het niet uit wat voor Samsung toestel je hebt. Je kan wel meerdere kunnen installeren, maar dan zal je telkens moeten schakelen tussen de esim's. Of dit nu te maken heeft met de hardware of dat het software matig iets is, dat zou ik niet weten. Ik weet wel dat het kan, omdat de Google Pixel 7 2 actieve esims ondersteund.
op 06-08-2023 04:38 PM
op 06-08-2023 05:51 PM
Laat ik je eerst duidelijk maken, dat ik in vele opzichten nog weinig van de mogelijkheden en instellingen weet van de Smartphone, maar misschien kan ik je toch wat op weg helpen.
De Galaxy A54 heeft een e-sim mogelijkheid, en er zijn een paar providers die deze e-sim ondersteunen. Vodafone, KPN, en wellicht nog enkele providers. Ikzelf gebruik die e-sim.
Je zegt dat de optie voor een e-sim niet zichtbaar is, en die zichtbaarheid is absoluut niet afhankelijk van de provider, ook niet als jouw provider die optie niet ondersteund, dan zal hoogstens die optie gewoon niet kunnen worden geactiveerd, maar je moet hem kunnen zien.
Maak een screenshot van de instelling waar de simkaarten in staan. Instellingen/Verbindingen/Sim-beheer. Als je nu van dat scherm een screenshot maakt, en deze hier na toe stuurt, dan als blijkt dat er geen optie eSim in staat, dan kunnen meer ervaren mensen op dit forum je waarschijnlijk wel verder helpen.