Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

LC24FG73 met software- en firmwire issues

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2019 11:48 AM)
2052 Weergaven
Kevin301
Journeyman
Opties

Beste,

Ik heb onlangs een LC24FG73 gekocht en er zijn een aantal zaken mis mee waarvan ik me afvraag of het aan mijn specifieke exemplaar ligt. Onderstaande bevindingen zijn getest op 3 systemen, 6 gpus, meerdere kabels en zowel hdmi als dp, waardoor ik met een gerust hart kan stellen dat het aan het scherm te wijten valt.

1) Als het scherm uit standby komt dan danst er (altijd!) een popup met de tekst "Not Optimum Mode" rond over het scherm, dit terwijl er wel gewoon beeld is. Deze popup gaat pas weg als ik van input source wissel of het scherm aan/uit zet.

2) Het scherm crashed willekeurg naar een zwart scherm na het wijzigen van instellingen, ook hier helpt aan/uit zetten.

3) Het scherm crashed willekeurg naar een afwisselend rood/groen/blauw/zwart/wit scherm (zelden, maar toch), ook hier helpt aan/uit zetten.

4) Er zijn een aantal instellingen die je niet meer kunt wijzigen na het activeren van freesync (denk aan low lag settings), maar die wel degelijk invloed hebben op hoe het scherm zich ná het activeren van freesync gedraagt. Je moet je instellingen dus aanpassen voordat je freesync aanzet, want daarna kan het niet meer.

5) Sommige settings, waaronder freesync, zijn pas actief na het aan/uit zetten van het scherm of het wisselen van input sources (na wat googlewerk lijkt dit een bekend probleem).

6) Net als een ander topic over deze monitor hier in de community, is mijn scherm aan de bovenkant ook een stuk lichter en dan vooral in het midden, het lijkt sterk op clouding.

7) Audio passthrough werkt op mijn model niet fatsoenlijk, 1 speaker is stil. Haal ik de monitor tussen speakers en pc's/laptop uit dan werkt het naar behoren, al dan niet met dezelfde audio kabel.

😎 Freesync m.b.v. een Nvidia gpu werkt tot slechts 120Hz, waar gelijkgeprijsde modellen (zoals de iiyama G-Master Red Eagle GB2560HSU-B1) geen onderscheid maken tussen AMD/Nvidia freesync.

8.1 EDIT: Bij freesync met Nvidia op 144Hz crashed het beeldscherm (beeld wordt zwart, verschijnt na 3-5 seconden weer, blijft een seconde zichtbaar en crashed weer, dit blijft zich herhalen).

8.2 EDIT: Ik gebruik overigens de 'ultimate engine' voor freesync. Gebruik ik de 'normale' engine dan werkt freesync wel tot 144Hz met nvidia, maar gezien de freesync floor van 90 er dan voor zorgt dat er geen gebruik gemaakt kan worden van LFC is dit geen optie tenzij je altijd ruim over de 90 fps haalt, wat in veel games helaas geen optie is.

Zijn er modellen met een verbeterde firmware? Zijn er drivers die bepaalde zaken op kunnen lossen? Moet ik mijn model terugsturen?

Ik hoor graag van u.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Kevin301
Journeyman
Opties

Na de nodige tests en een derde exemplaar te hebben geïnstalleerd kan ik het volgende concluderen:

Het scherm kent minimaal twee revisies: BN69-16688A-01 en BN69-16688A-02  welke prominent op de buitenkant van de doos vermeld staat.

Als je overweegt deze monitor aan te schaffen, doe dit dan online bij een winkel waar je gratis mag retourneren binnen de bedenktijd van (minimaal) 14 dagen (coolblue, bol, wehkamp etc.)

Bij ontvangen direct de code op de buitenkant van de doos controleren. Heb je een BN69-16688A-01 te pakken? Laat de doos dan dicht en stuur het scherm per direct terug.

Mijn lijst van problemen zag ik op twee van de drie exemplaren terug (m.u.v. punt 3, dit was bij slechts één exemplaar het geval), het exemplaar met nummer BN69-16688A-02 had geen van deze problemen, zelfs de clouding was nauwelijks aanwezig t.o.v. de andere twee schermen.

Voor de volledigheid nog een afbeelding met links de 02, en rechts de 01 met identieke instellingen (black eq, helderheid, contrast etc).

samsung.jpeg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Met alle problemen die je noemt lijkt troubleshooting mij vrij overbodig, zeker met al het materiaal dat je al getest hebt. Ik zou zeggen neem contact op met de winkel, mogelijk kunnen ze 'm meteen omruilen.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Kevin301
Journeyman
Opties

Ik heb gisteren een tweede scherm ontvangen zodat ik kan controleren of het monitor-specifiek is of dat het probleem hoger zit.

Weet jij toevallig hoe ik kan controleren welke firmware versie er draait op de monitor? Ik heb gezocht naar een service menu maar kon helaas niks vinden?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Zolang je de device install draait via deze link hoef je verder niet naar de software te kijken. ^Nick

---------
Signature-Note10
0 Likes
Oplossing
Kevin301
Journeyman
Opties

Na de nodige tests en een derde exemplaar te hebben geïnstalleerd kan ik het volgende concluderen:

Het scherm kent minimaal twee revisies: BN69-16688A-01 en BN69-16688A-02  welke prominent op de buitenkant van de doos vermeld staat.

Als je overweegt deze monitor aan te schaffen, doe dit dan online bij een winkel waar je gratis mag retourneren binnen de bedenktijd van (minimaal) 14 dagen (coolblue, bol, wehkamp etc.)

Bij ontvangen direct de code op de buitenkant van de doos controleren. Heb je een BN69-16688A-01 te pakken? Laat de doos dan dicht en stuur het scherm per direct terug.

Mijn lijst van problemen zag ik op twee van de drie exemplaren terug (m.u.v. punt 3, dit was bij slechts één exemplaar het geval), het exemplaar met nummer BN69-16688A-02 had geen van deze problemen, zelfs de clouding was nauwelijks aanwezig t.o.v. de andere twee schermen.

Voor de volledigheid nog een afbeelding met links de 02, en rechts de 01 met identieke instellingen (black eq, helderheid, contrast etc).

samsung.jpeg

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Fijn dat je met minstens één goede ervaringen hebt, maar natuurlijk minder dat er blijkbaar een slechtere batch tussen zat. Ik ga het doorgeven.

---------
Signature-Note10
0 Likes