op 24-02-2022 06:22 PM
Goedemiddag,
Omdat ik telefonisch niet inhoudelijk geholpen kan worden met mijn vraag en wordt doorverwezen naar Whatsapp waar ik ook geen reactie krijg op mijn bericht welke ik 8 uur geleden heb gepost, probeer ik nu deze weg voor hulp/advies.
De ' joystick' onder het scherm waarmee het scherm bedient kan worden (jog) werkt niet meer naar behoren bij mijn monitor:
Omhoog = Beneden
Links = Links
Beneden = Rechts
Rechts = Links
Dit euvel is een paar weken geleden ontstaan en komt steeds vaker voor, inmiddels zo'n 90% van de tijd. Heel af en toe reageert de Jog ' normaal' echter is dit van korte duur. Ook reageert de monitor niet meer op elke aanraking van de jog, waardoor meermaals gedrukt moet worden om de cursor te bewegen.
Om zelf te proberen dit probleem op te lossen, heb ik de monitor geupdate naar de laatst beschikbare firmware die ik voor mijn model kon vinden (m-RG949CCAA-1007.2) echter heeft dit het probleem niet verholpen. Het type monitor betreft een LC49RG90SSUXEN.
Kan ik nog een andere handeling uitvoeren om dit zelf op te lossen?
Zo niet, welke andere acties kan ik ondernemen voor het laten repareren van de jog? (monitor is nog geen 2 jaar oud)
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-02-2022 12:25 PM
Hoi @012380 ,
Geen dank! Jij bedankt voor je terugkoppeling! Hopelijk blijft het werken. Anders weer even melden.
Met de leverancier bedoel ik de plek waar je de monitor hebt gekocht.
In een winkel of via internet. Samsung is de fabrikant.
Bij een defect moet je altijd eerst met de leverancier contact opnemen.
Daar heb je een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung. De leverancier moet dan verder actie ondernemen.
Fijn weekend!
op 24-02-2022 07:15 PM
Goedenavond @012380 ,
Lijkt mij een defecte JOG. Je zou nog een Reset All kunnen doen. Zie pagina 45 van de manual:
https://manuals.coolblue.nl/6a/samsung-lc49rg90ssuxen.pdf Eventueel een poos spanningsloos zetten.
Als dit niet helpt, dan moet de JOG gerepareerd worden. Volgens mij zit er 2 jaar fabrieksgarantie op.
Als de garantie niet meer aanwezig is, heb je in sommige gevallen recht op wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/
Je moet contact opnemen met de leverancier. Ook als de garantie voorbij is..
25-02-2022 12:18 PM - bewerkt 25-02-2022 12:19 PM
Goedemiddag @Dick ,
Merci voor je snelle reactie en suggesties.
Dit lijkt effect gehad te hebben, de jog reageert nu weer zoals het hoort echter was dit na de firmware update ook (kort) het geval dus ik wil dit nog even testen de komende dagen. Ik laat zeker nog weten of dit een permanente oplossing is geweest op dit forum en zal dan dit topic sluiten.
Met betrekking tot het in contact komen met de leverancier, (waarbij ik aanneem dat je Samsung zelf bedoelt en niet de retailer?) dat is juist wat mij niet lijkt te lukken. Telefonisch is het mij tot 2x toe niet gelukt om een reparatie verzoek aan te maken, hiervoor word ik verwezen naar WhatsApp waar ik nu zo'n 24 uur wacht op reactie (uiteraard ook meerdere keren geprobeerd maar zonder succes). De overige social media kanalen waar de helpdesk me naar verwees beschik ik niet over om een melding aan te maken (Twitter, Facebook).
Op advies van de Helpdesk werd ik naar dit forum verwezen in de hoop dat hier ook Samsung medewerkers meelezen om zo een reparatie verzoek aan te kunnen maken, omdat het op een andere manier niet lijkt te lukken....
Nogmaals dank voor je advies!
Groeten, Paul
op 25-02-2022 12:25 PM
Hoi @012380 ,
Geen dank! Jij bedankt voor je terugkoppeling! Hopelijk blijft het werken. Anders weer even melden.
Met de leverancier bedoel ik de plek waar je de monitor hebt gekocht.
In een winkel of via internet. Samsung is de fabrikant.
Bij een defect moet je altijd eerst met de leverancier contact opnemen.
Daar heb je een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung. De leverancier moet dan verder actie ondernemen.
Fijn weekend!
op 25-02-2022 02:38 PM
Beste @Dick
Excuus, dan ben ik onjuist in mijn pogingen Samsung te benaderen hiervoor!
Als het euvel zich weer voordoet, zal ik me melden bij de leverancier. Dank voor je duidelijke uitleg en excuus voor de onnodige verwarring van mijn kant!
Voor alsnog werkt de Jog naar behoren dus lijkt het te zijn verholpen met een reset/stroom onderbreking. Mocht dat anders blijken zal het inderdaad een mechanisch defect betreffen waarvoor ik nu weet waar ik moet aankloppen.
Dank!! Case closed.